אנטואן גריזמן: "אני חושב שאני ברמה של מסי ורונאלדו"

אנטואן גריזמן
אנטואן גריזמן | Gettyimages

כוכבה של אתלטיקו מדריד סיפר בראיון על ההשוואות לקולגות מהטופ העולמי: "אני שחקן שונה מהם", הקהל: "נפגעתי מחלקם כששרקו לי בוז" וההאכזבה מאי מועמדותו לשחקן השנה של פיפ"א: "מישהו מנבחרת צרפת צריך לזכות"

(גודל טקסט)

אלוף העולם וכוכבה של אתלטיקו מדריד אנטואן גריזמן העניק ראיון גדול לאס הספרדי בו סיפר על הזכייה במונדיאל בקיץ האחרון, ההחלטה להשאר בקבוצתו אתלטיקו מדריד והרצון שלו לזכות בכדור הזהב וההכרה בו כאחד הטובים בעולם.

הקשר פתח ואמר: "אני נהנה מהכדורגל שלי ושל החברים שלי בקבוצה ובבנבחרת. יש לי מזל ואני מקווה שהוא ימשיך ללוות אותי".

האם חלם כשעזב בגיל 13 את צרפת, שהוא עתיד לזכות במונדיאל ובתארים עם קבוצתו: "החלום שלי תמיד היה לזכות בתארים. מאז שהייתי קטן חלמתי לזכות בגביע העולמי. הזכייה של צרפת במונדיאל 1998 היתה חרוטה אצלי עמוק בראש וחלמתי להיות כדורגלן. כשאתה מגיע למועדון גדול כמו אתלטיקו מדריד אתה חולם לזכות בתארים ועשיתי את זה עם זכיות בליגה האירופית והסופרקאפ האירופי".


עם הגביע העולמי (gettyimages)

על אי מועמדותו לתואר שחקן השנה של פיפ"א: "אין מה לעשות בנושא. זה הפרס של פיפ"א וחבל שאף אחד מסגל הנבחרת הצרפתית אינו מועמד. צרפת עשתה מונדיאל גדול וכל הסגל שלנו צריך היה לקבל מדליה. אמבפה, וראן, קאנטה. אני חושב שלפרס 'כדור הזהב' יש יותר יוקרה ויותר היסטוריה והוא נמצא בראש שלי. יש לי כעת שלושה חודשים לתת הכל כדי שזה יקרה ואני אהיה מועמד".

תחילת העונה שעברה: "הכל היה רע וראיתי הכל בצורה פסימית. חשבתי שזו אשמתם של אחרים וכאשר אני לא במגרש הרגשתי אפילו רע יותר, אבל בעזרתו של צ'ולו (דייגו סימאונה) וחברי הטוב דייגו גודין, איתו אני מבלה הרבה זמן, ובעזרת אישתי הכל השתפר. הגעתו של דייגו קוסטה עזרה לי במגרש והשתפרתי המון מאז החל לשחק לצדי בינואר. למדתי איך לשחק איתו. הססטטסטיקה שלי לא היתה טובה בנובמבר, אבל מאז שקוסטה הגיע הכל השתפר".

על השוני בינו לשאר שחקני הטופ העולמי ותיפקודו בקבוצה: "יש דרכים שונות לראות כדורגל. אני חושב שאני ברמה של מסי ורונאלדו, אך מה שברור הוא שאני שחקן אחר מהם וגם מקיליאן אמבפה וניימאר. אני בצמרת ואני יכול להשתפר עדיין. אני מנסה להיות מושלם ככל האפשר. אני לא אכבוש 50 שערים בעונה, אבל מנסה לתרום גם בחלק ההגנתי ולעזור לקבוצה. צ'ולו דווקא מבקש ממני לשחק בין הקווים ולא לרדת למטה כל כך הרבה, אבל לפעמים אני רואה שהקבוצה צריכה לנוח וכשאני רואה את החברים שלי עובדים בהגנה אני לא מאלה שיגידו 'טוב אני נשאר למעלה'. אני מעדיף לעזור להם, צ'ולו הפך אותנו לקבוצה כזאת. כולם עובדים ואין לך ברירה אלא לעזור גם. יש משחקים שאתה עייף ופחות יורד למטה ואז אתה עוזר היכן שאפשר".


מסי ורונאלדו. גריזמן משתווה אליהם? (AFP)

איך הוא יכול להשתפר: "אני רוצה כעת להשתפר ואני יודע שאני יכול, בעיקר בקריאת המשחק ובכדורגל התקפי. אני יכול להבקיע יותר שערים, למסור יותר ולשחק טוב יותר מבחינה הגנתית".

הסיבות שנשאר באתלטיקו על אף שמועות על מעבר לברצלונה: "נשארתי בגלל האהבה לקבוצה והאהבה שקיבלתי. אם היה מדובר רק בכסף, הייתי הולך לשחק בסין. לקחתי קשה מאוד שחלק מאוהדי אתלטיקו שרקו לי בוז במשחק האחרון של העונה שעברה נגד אייבר. אני מבין את חלקם בגלל שאמרו עלי הרבה דברים בקשר למעבר לברצלונה ואני לא דיברתי. רציתי להיות מרוכז רק בכדורגל, אבל אני מאושר באתלטיקו. יש לי מאמן שאוהב אותי ונותן לי ביטחון וחברים לקבוצה שמאמינים בי. גם האוהדים נתנו לי הרבה אהבה נגד ראיו במשחק הראשון העונה".

התרומה של אוהדי הקבוצה: "כשהם שרים את השם שלי זה נכנס לי ללב. כשעשיתי את הסרט 'ההחלטה' על הבחירה שלי להישאר באתלטיקו ולא לעבור לברצלונה, רציתי להראות לכולם עד כמה החלטה כזאת היא קשה. העובדה שאמרתי לא לברצלונה נותנת ערך גדול לצ'ולו ולקבוצה. אם היו רעים אלי הייתי עוזב, אבל יש לי ביטחון בצ'ולו, במועדון ובחברים שלי".

פוטנציאל הקבוצה והמטרות להמשך: "התחזקנו מאוד מבחינה התקפית, אבל הבסיס הוא תמיד ההגנה. היו לנו בכל משחק 20 או 30 דקות גרועות וזה הזיק לנו. מבין את האוהדים שלא מרוצים מהפתיחה, אבל זאת רק ההתחלה. כולנו מנסה להשתפר".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי