מדוע ריאל מדריד היא הקבוצה המעוטרת ביותר באירופה

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | AFP

ריאל זכתה יותר מכל קבוצה אחרת בגביע וליגת האלופות - וזה לא קרה סתם. דני דבורין על דברי סרחיו ראמוס, שרואה בתיקו כישלון

(גודל טקסט)

כל מי שרוצה לדעת מדוע ריאל מדריד היא קבוצת הכדורגל המעוטרת ביותר בזירת אירופה – ראוי שיקרא את דבריו של שחקנה סרחיו ראמוס: "תיקו אף פעם אינו טוב, כאשר אפשר לזכות בכל שלוש הנקודות". זה בדיוק המשפט שעליו חיה ריאל מדריד. הוא מבטא נאמנה את מטרותיה בכל משחק אליו היא מתייצבת.

ראמוס, בלם הקבוצה, גדל על מסורת מפוארת רבת שנים. דבריו אלה נאמרו לאחר התיקו 1:1 במשחק הליגה של ריאל מול אתלטיק בילבאו, בשבת האחרונה.

ריאל מדריד זכתה עד כה 13 פעמים בגביע אירופה לאלופות, שקיבל במהלך השנים את השם ליגת האלופות –  יותר מכל קבוצה אחרת ביבשת. יהיה נכון לומר שבמרבית משחקיה, בכל מסגרת שהיא, מתייחסים אליה כאל המועמדת לניצחון.

כאשר כדורגלנים גדלים על מסורת כה מפוארת, הם מודעים לדרישות הגבוהות. מבחינתם שם המועדון, כשלעצמו, מחייב כל אחד ואחד מהם.
לכן עבור ראמוס התיקו עם בילבאו מאכזב, ולא משום שהוא ממעיט ביכולתה של היריבה. הוא פשוט חושב שריאל מדריד הגדולה, האימפריה המזהירה של עולם הכדורגל, אינה יכולה להסתפק בנקודה. מכאן ברור לגמרי שלשחקן כמוהו תיקו נחשב לאיבוד שתי נקודות, ולא לזכייה בנקודה. וזה כל ההבדל.

לא סתם ראמוס הוא הכדורגלן הכי נחוש והכי נלהב במדי הבלאנקוס. שחקנים כמוהו מדביקים באותה התלהבות גם את חבריהם, במהלך המשחק. הם יודעים מה פירושו של דבר לשחק עבור הסמל, ועד כמה צריך להיות גאה בלבישת חולצת הקבוצה.

נכון, שחקני ריאל כנראה אינם מקופחים בשכרם, ובדרך כלל הם מהטובים והמשובחים בעולם. אולם כשמגיעים לברנבאו הם מצויים בתחושה שאל להם לאכזב את המועדון, על אוהדיו הרבים, הנמצאים כמעט בכל מדינה בעולם. בחדרי ההלבשה, כל אחד ואחד מהם לובש את בגדי הספורט שלו במחשבה שניתנה לו הזכות לממש חלום גדול.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי