מודריץ' נידון לשמונה חודשי מאסר, אך ישלם קנס במקום

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | Gettyimages

קשר ריאל מדריד, סגן אלוף העולם ואלוף אירופה, הגיע עם התובע הספרדי לסיכום לאחר שנתפס פעם נוספת מעלים מסים באמצעות חברת קש שהקים בלוקסמבורג. למזלו, החוק הספרדי מאפשר להמיר את העונש בתשלום קנס

(גודל טקסט)

הקיץ הסוער של לוקה מודריץ' נמשך. מצטיין המונדיאל ומי שזכה לכל כך הרבה שבחים (ופרסים) בחודשים האחרונים, הגיע לסיכום עם התובע הספרדי לפיו הוא ייענש בשמונה חודשי מאסר בגין העלמת מס בשני מקרים כשחקן ריאל מדריד. עם זאת, יש להבהיר מראש כי על פי החוק הספרדי כל עונש מאסר מתחת לשנתיים מומר בקנס כספי, כך שהקרואטי של הבלאנקוס לא יישב כל כך מהר מאחורי סורג ובריח.

מודריץ', שגם במדינתו קרואטיה מתנהלת חקירה נגדו, הודה שהעלים מס בגובה 870,728 אלף יורו בשני מקרים ממס הכנסה הספרדי, כך פרסם העיתון "אל מונדו" הספרדי. את העלמות ביצע באמצעו חברה מלוקסמבורג. הוא העלים מס ב-2013 בגובה 290,990 ושנה לאחר מכן העלים בגובה 579,738 יורו, כאמור הכל באמצעות חברה מלוקסמבורג בשם איבנו סארל ששמה היה על שם הבן שלו. את החברה מנהלת לא אחרת מאשר אשתו וניה בוסניץ'. השניים הקימו את החברה בלוקסמבורג למטרות העלמות מס.

במס הכנסה הספרדי הגיעו למסקנה שמודריץ' צריך לשלם 40 אחוז מהסכום שהעלים ועוד להמיר את עונש המאסר ב-250 יורו על כל יום של מאסר, שהם 60 אלף יורו. הסדרים דומים נעשו גם עם כדורגלנים אחרים בספרד ומדובר בעיקר בתשלומים על שימוש בזכויות שמו של השחקן. מודריץ' כבר שילם קנס בסך מיליון יורו וכעת יצטרך לשלם קצת מעל 400 אלף יורו. לפי העיתון מס הכנסה הספרדי פועל נגדו בעוד חזית וייתכן שזו גם אחת הסיבות שהוא רצה לעבור לשחק באינטר, עסקה שכידוע נפלה עקב התעקשות אלופת אירופה להשאירו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי