ריאל נושפת בעורפה: רק 2:2 לברצלונה מול ג'ירונה

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

ליאו מסי (19) כבש ראשון וכבר נראה היה שהאלופה בדרך לשמור על מאזן מושלם, אבל החלטה גבולית למרות השימוש במצלמות הובילה להרחקת לנגלה (35), סטואני העניש פעמיים (45 ו-51) ופיקה (63) הצליח רק לאזן

(גודל טקסט)
המחזור החמישי בליגה הספרדית נמשך גם היום (ראשון) כשסביליה הביסה בחוץ 2:6 את לבאנטה ולאחר מכן נפרדו ויאריאל ו-ולנסיה ב-0:0, ריאל בטיס סיימה בתיקו 2:2 מול אתלטיק בילבאו ובמשחק המרכזי של הערב, הסתיים רצף הניצחונות של ברצלונה אחרי תיקו 2:2 היסטורי בדרבי הקטלאני מול ג'ירונה.


ברצלונה – ג'ירונה 2:2
אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, ברצלונה איבדה נקודות לראשונה העונה אחרי התיקו 2:2 מול ג'ירונה בקאמפ נואו – נקודה היסטורית עבור האורחת במשחקי הדרבי הקטלאני. פתיחת המשחק הייתה נראית מבטיחה עבור אלופת ספרד כשהציגה את שיתוף הפעולה החדש בין ליאו מסי לארתורו וידאל והצ'ילאני בישל לפרעוש בדקה ה-19, אבל משם המשחק הלך והסתבך עבור האלופה.


רבע שעה לאחר מכן הגיעה נקודת המפנה של המשחק כשנשלף אדום גבולי אל קלמנט לנגלה בדקה ה-35 אחרי בדיקה במצלמות הטלוויזיה, על אף שספק אם היה זה מרפק שהצדיק כרטיס אדום. כריסטיאן סטואני ניצל את החיסרון המספרי של ברצלונה וכבש צמד שערים (45 ,51) שהעלה את האורחים ליתרון מפתיע. בדקה ה-63 ג'רארד פיקה השווה את תוצאה מנגיחה ממצב נייח שקבעה את תוצאת המשחק. למרות תיקו, ברצלונה עדיין נמצאת במקום הראשון בטבלה כשמאזנה 13 נקודות, בדיוק כמו ריאל מדריד, אך לזכותה הפרש שערים טוב יותר.



ליאו מסי. כך נראה שחקן שמאבד נקודות ראשונות העונה (AFP)


הרכבים
ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, ג'ורדי אלבה, קלמנט לנגלה, ג'רארד פיקה, נלסון סמדו, ארתורו וידאל, סרחיו בוסקטס, ארתור, עוסמאן דמבלה, לואיס סוארס, ליאו מסי.


ג'ירונה: בונו, אדאיי, ברנרדו אספינוסה, פדרו אלקלה, חואנפה, מארק מונייסה, אלייכס גארסיה, פרה פונס, אלכס גראנל, פורטו, כריסטיאן סטואני.


מהלך המשחק
דקה 12: ליאו מסי עבר שלושה שחקנים אל עבר הרחבה ובעט אל הפינה השמאלית של השוער שהדף לקרן.


דקה 19, ברצלונה עלתה ליתרון 0:1: אתורו וידאל חדר אל תוך רחבת ג'ירונה ומסר למסי שסיים בצורה מושלמת. זהו שערו החמישי של מסי בליגה הספרדית.



ליאו מסי חוגג עם ארתורו וידאל (Gettyimages)


דקה 29: ג'ירונה כמעט השוותה, פורטו קיבל כדור עומק מאלכס גראנל, עבר את טר שטגן ובעט אל שער חשוף. אך ג'רארד פיקה חילץ את הכדור מהקו.


דקה 35: קלמנט לנגלה שלח מרפק אל ראשו של פרה פונס והורחק אחרי בדיקה של שופט הווידאו. 


דקה 45: ג'ירונה השוותה ל-1:1: אדאיי הגביה המאגף הימני אל מרכז הרחבה כדור שהגיע אל ג'רארד פיקה אך הבלם לא הצליח להשתלט על הכדור וסטואני איזן את התוצאה.


דקה 51: ג'ירונה עלתה ליתרון 1:2: פורטו הוכשל על ידי פיקה אך החליט לבעוט אל כיוון השער, טר שטגן הצליח להדוף אך כריסטיאן סטואני עט על הריבאונד וכבש את שערו השני במשחק.
 


כריסטיאן סטואני עם צמד בקאמפ נואו (Gettyimages)


דקה 60: ליאו מסי בעט כדור חופשי מ-25 מטרים שננעץ במשקוף.


דקה 62: מסי בעט כדור חופשי נוסף שנהדף על ידי בונו.


דקה 63: ברצלונה השוותה ל-2:2: ג'רארד פיקה, שיש לו חלק ניכר בשערים שברצלונה ספגה, איזן את התוצאה אחרי נגיחה ממצב נייח.



פיקה מיהר לחדש את המשחק, אבל זה הסתיים ב-2:2 (AFP)


לבאנטה – סביליה 6:2
רגע לפני שתארח את ריאל מדריד ברמון סאנצ'ס פיחואן ביום רביעי, קבוצתו של פאבלו מאצ'ין קטעה רצף של שני הפסדי ליגה כשהתפוצצה בחוץ על לבאנטה. התחיל כבר בדקה ה-11 כשפבלו סראביה בישל את ה-0:1 לוויסאם בן ידר, אך רוג'ר מארטי השווה לצפרדעים דקה לאחר מכן (12). בדקה ה-21 סראביה בישל שוב, הפעם לדניאל קאריסו שקבע 1:2 לאנדלוסים. חוסה לואיס מוראלס קיבל הזדמנות להשוות שוב למארחת שקיבלה פנדל, אך החמיץ מהנקודה הלבנה.


סביליה לא נשארה אדישה ובעזרת בן ידר שהשלים שלושער לפני הירידה למחצית (35, 45), אנדרה סילבה שפתח את המחצית השנייה עם 1:5 בדקה ה-49 ובן יידר שבישל לסראביה את השישי בדקה ה-59. התוצאה כמעט נשמרה עד הסיום, אך שער עצמי של הבלם הדני סימון קר עזר למארחת לצמק מעט את התוצאה ל-6:2. 


"There's no way @SevillaFC_ENG can out-do their 5-1 win in the @EuropaLeague on Thursday"@SevillaFC_ENG: "Hold my beer" pic.twitter.com/t7kHoAGpeB

— Sevilla FC (@SevillaFC_ENG) September 23, 2018

ויאריאל – ולנסיה 0:0

אולי שתי המאכזבות הגדולות של העונה בספרד נפגשו לדרבי ולנסיאני ונפרדו ב-0:0 שמשאיר כל אחת עם ניצחון אחד בלבד העונה. גם כרטיס אדום שספג דני פארחו, קשר העטלפים, לא סייע למארחת ב-32 הדקות שנותרו וכעת היא עם חמש נקודות אחרי חמישה מחזורים, בעוד ולנסיה עם נקודה אחת פחות. 


תוצאה נוספת
ריאל בטיס – אתלטיק בילבאו 2:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי