בלם עולה: האחריות שלוקח סרחיו ראמוס פוגעת בריאל מדריד

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | Gettyimages

בלם ריאל מדריד ב-14 השנים האחרונות כבש שערים קריטיים שייזכרו לנצח, אך הרצון להבקיע כולל גם חוסר אחריות משווע שעולה לבלאנקוס ביוקר. זיו על שינוי הגישה, העימותים והמחמאות לפני הדרבי מול אתלטיקו (21:45)

(גודל טקסט)

אחרי שכריסטיאנו רונאלדו עזב את ריאל מדריד, סרחיו ראמוס סומן באופן לא רשמי כמנהיג של הבלאנקוס והאיש הכי חזק בחדר ההלבשה. הבלם בן ה-32 הוא ללא ספק היום האיש בעל המילה האחרונה בקבוצה. כאשר ז'ולן לופטגי קיבל את המפתחות והוכרז כמאמן החדש, אחד מהראשונים שידע זאת היה ראמוס.

הבלם החל את העונה ה-14 שלו במועדון ורשם 397 משחקים במדי הקבוצה בליגה בלבד וזכה ב-19 תארים עם המועדון. בנוסף לכך, ראמוס גם הבקיע 55 שערים בליגה והוא הבלם הפעיל בעל כמות השערים הגדולה בהיסטוריה של הלה ליגה וגם בליגת האלופות הוא הבקיע 11 שערים. חסרים לו 12 שערי ליגה בלבד להשתוות לשיאן של כל הזמנים בליגה הספרדית רונאלד קומאן, בלם ברצלונה לשעבר שהבקיע 67 שערים.

ראמוס הוא ללא ספק השחקן שמגיע תמיד למשחקים הגדולים ויודע להכריע את חלקם או לצוץ ברגע האחרון ולכבוש שער מכריע. בלעדיו ריאל לא הייתה זוכה בגביע העשירי ב-2014, כשהוא השווה מול אתלטיקו מדריד בדקה ה-93 ל-1:1 בשער שכפה הארכה והסתיים בניצחון 1:4 של הבלאנקוס.


סרחיו ראמוס משווה בגמר ליגת האלופות בשנת 2014 (Gettyimages)

בעונת 2015/16 הוא כבש בגמר שוב נגד אתלטיקו מדריד ב-1:1 וריאל מדריד ניצחה בפנדלים 3:5. בראיון לתוכנית הטלוויזיה של חורחה ואלדנו "אוניברסרו" אמר ראמוס ב-2017: "תמיד הייתה לי הצביטה הזאת והרצון לחגוג שערים ולתרום למשחק ההתקפה. מלך השערים אני כבר לא אהיה, אבל אמרו לי שיש לי תשע נשמות. אני שמח שיצא לי לכבוש שערים מכריעים ששמרו את הקבוצה בחיים ברגעים בלתי נשכחים, לא רק עבורי אלא עבור כולם". 

ראמוס של עונת 2018/19 הוא עדיין הווינר הכי חשוב של ריאל מדריד, אבל אולי בגלל עזיבת זינדין זידאן ואולי בגלל שהוא כעת המנהיג הבלתי מעורער, ראמוס עושה הכל במגרש, עושה אפילו יותר מדי. הוא עוזב את ההגנה בצורה שלוחת רסן וחסרת אחריות ולא יורד בזמן. הוא מחפש את כיבוש שער היריבה, אבל שוכח שיש לו אחריות מאחור. העיתון "מארקה" הזהיר: "מישהו צריך לעצור את ראמוס ולהסביר לו שהוא חייב להיות ממושמע". ראמוס שיחק עד כה 540 דקות בריאל מדריד, הכי הרבה בליגה כשבמקום השני מדורג מרקו אסנסיו עם 526 דקות. ב"אס" נכתב עליו: "הוא לא מגן או בלם. הוא שחקן כדורגלן מעולה שמשחק במקרה בהגנה".

קפטן הקבוצה שוב יהיה בעין הסערה לקראת הדרבי נגד אתלטיקו מדריד בגלל ההתעמתות האחרונה שלו עם אנטואן גריזמן. כאשר הצרפתי זכה בסופרקאפ האירופי בקיץ עם ניצחון 2:4 בהארכה, הוא לא התאפק והעלה פוסט באינסטגרם ובו ציור לפיו הוא יושב כמו מלך וראמוס מניח על ראשו כתר, כאילו הוא המלך החדש. ראמוס חיכה לו בפינה והמתין לו כמו אריה שמחכה לטרף שלו שיעבור.


"אנטואן גריזמן צריך לקבל עצות מדייגו סימאונה לגבי ערכים וצניעות" (AFP) 

גריזמן התראיין לתקשורת הספרדית ונשאל על כך שבעבר הביע את רצונו להיות ברמה של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. הוא נשאל אם הוא מרגיש שכעת הוא באותה רמה כמוהם וענה: "כבר אכלתי מאותו שולחן שהם אכלו ממנו". זה הספיק לראמוס להגיב כמה ימים אחר כך כשאמר: "גריזמן הוא בור ועם הארץ אם הוא משווה את עצמו לשחקנים כאלה. כשאני שומע את הילד הזה מדבר אני נזכר בפרנצ'סקו טוטי, צ'אבי, ראול, אנדרס אינייסטה, איקר קסיאס. שחקנים שזכו בתארים רבים ולא זכו מעולם בכדור הזהב. הוא כנראה היה צריך לקבל עצות מדייגו גודין או מדייגו סימאונה שהם אנשים שמבינים מה הם ערכים וצניעות".

הספרדי הוא איש של עימותים. הוא רב והשלים הרבה פעמים עם ג'רארד פיקה, למרות שגם שיחק איתו צד אל צד בנבחרת ה"לה רוחה", והעימות שלו עם לוריס קאריוס בגמר האלופות בשנה שעברה נגד ליברפול היה סיפור קצת מכוער. קודם הוא השתמש בכוח ובשוגג, כנראה, פצע את מוחמד סלאח ואחר כך הייתה התקרית בה הוא פגע עם המרפק בשוער הגרמני שנבדק לאחר מכן בבית החולים והתברר שלא היה בהכרה מלאה כשספג את השערים המגוחכים נגד ריאל מדריד בהפסד 3:1. קאריוס אמר לו בעבר: "אף אחד לא יידע בכמה אחוזים הטעויות שלי נבעו בגללי ובכמה בגלל ראמוס. הבדיקות שלי הראו שהיה לי קושי בראייה. עד כמה זה נבע מראמוס? לא יודע, אבל הוא אף פעם לא התעניין ואף פעם לא הביע סליחה".


לוריס קאריוס. "ראמוס מעולם לא ביקש סליחה" (Gettyimages)

פאולו מאלדיני שהיה אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם ושיחק במילאן אמר בטקס של "דה בסט" שאין לו בכלל ספקות כי ראמוס הוא כיום הבלם הכי טוב בעולם. הספרדי נכלל שנה תשיעית בנבחרת של "דה בסט" או "כדור הזהב" לפניו. "ללא ספק הוא הבלם הכי טוב בעולם היום", אמר מאלדיני. "הוא גם עולה למעלה וכובש שערים. אני לא רואה בזה חיסרון אם יש מישהו שמחפה עליו". ההצלחה של ריאל מדריד השנה תלויה מאוד בראמוס, אבל הוא כנראה צריך להפנים שההגנה לפעמים חשובה יותר מההתקפה. הוא ממילא יצוץ ברגע הנכון כדי להבקיע את השערים המכריעים במיוחד בסיום העונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי