"דרבי של שני שוערי על וליגה ללא בעלים"

טיבו קורטואה
טיבו קורטואה | AFP

בתקשורת הספרדית התייחסו לדרבי של מדריד שהסתיים ב-0:0 בו כיכבו קורטואה ואובלק. גם סבאיוס שעלה כמחליף זכה למחמאות ואמר: "המשחק הכי טוב שלי בקבוצה". סימאונה עקץ: "ב-VAR לא מסתכלים על הידיים"

(גודל טקסט)
אחרי התבוסה לסביליה והפציעות של מרסלו ואיסקו, השבוע הלא פשוט של ריאל מדריד נמשך אמש (שבת) עם פציעה של גארת' בייל ו-0:0 בדרבי העירוני נגד אתלטיקו מדריד. בנוסף, התיקו המאופס מנע מ"לוס בלאנקוס" לנצל את העובדה שברצלונה סיימה ב-1:1 עם אתלטיק בילבאו ולטפס לפסגת הטבלה. ב"מארקה" וב"אס" נכתב שזה היה בעיקר הדרבי של שני השוערים, טיבו קורטואה ויאן אובלק, ששמרו על רשת נקייה והציגו יכולת טובה. הסלובני שמר על שער נקי בפעם ה-26 מתחילת העונה שעברה והוא מוליך את אירופה בקטגוריה זו. הבלגי מצד שני הפגין את המשחק הכי טוב שלו עד כה במדים הלבנים ומנע כאב ראש גדול מאוד לז'ולן לופטגי אם היה מפסיד. בכותרת "מארקה" נכתב: "שני שוערי על (וליגה בלי בעלים)".


שחקן נוסף שזכה למחמאות ב"מארקה" היה דני סבאיוס שנכנס כמחליף במחצית אחרי פציעתו של בייל, ונכתב ששינה את המשחק לטובת ריאל מדריד: "הוא שיחק מצוין וצריך רק לכוונן את משחקו כדי להיות אחד הטובים. בלי איסקו שנותח ובייל הפצוע, סבאיוס היה הכי טוב בקבוצה". בייל שהרשים ב-45 הדקות הראשונות נפצע במפשעה וטרם ברור כמה זמן ייעדר. אם הוא יתחיל שוב את סדרת הפציעות שלו, ריאל מדריד בהחלט תיקלע לצרות. בנוסף לפציעה, מאז גמר ליגת האלופות בליסבון ב-2014, הוולשי לא כבש כבר משחק תשיעי ברציפות נגד הקולצ'ונרוס שמהווים את הכבישה השחורה שלו בספרד.


לופטגי התייחס לפציעה של בייל ואמר: "נצטרך לחכות קצת כדי לדעת מה מצבו. הוא סבל מרגישות מסוימת בשרירים ונאלצתי להחליף אותו. היינו ראויים לניצחון, שיחקנו טוב יותר, הראינו אופי ונחישות ברגעים הקשים יותר והיינו עדיפים בצורה משמעותית. שני המצבים של אתלטיקו נבעו מאיבודים שלנו, נצטרך להיות קצת יותר מרוכזים בהמשך". על סבאיוס שלא קיבל צ'אנס אצל זינדין זידאן אמר המאמן: "הוא היה מצוין. הקבוצה עזרה לו, אבל לא הצלחנו לנצל את העדיפות כדי לצאת מהמשחק הזה עם ניצחון".


#LaPortada ‘Dos porterazos [y una Liga sin dueño]' pic.twitter.com/wMBIB1OkRv

— MARCA (@marca) September 29, 2018

סבאיוס עצמו אמר אחרי המשחק: "אני חושב שזה היה המשחק הכי טוב שלי בריאל מדריד, אבל אני מרגיש שפספסנו והיינו צריכים לנצח. חטפתי מכה במשחק, אבל אני חושב שעוד יום כבר אחזור לשחק. המשחק היה מאוד טקטי, אבל במחצית השנייה היינו טובים יותר. לופטגי אמר לי במחצית שאני נכנס ושאשים עין על חואנפראן".


מי שרשם אמש הופעת בכורה בקבוצה היה ויניסיוס ג'וניור שסוף סוף קיבל דקות משחק ראשונות במדי ריאל מדריד, שמקווה שהוא יוכל להיות קלף מנצח בעתיד. הכישרון הברזילאי נכנס בדקה ה-88 במקום קארים בנזמה שאכזב. הוא השחקן הראשון יליד שנות האלפיים שמשחק בריאל מדריד ולופטגי אמר עליו: "הוא עדיין מתרגל לכדורגל האירופי, הבנו שבסוף המשחק אנחנו צריכים מהירות וללא ספק יש לו את זה".


Poco pudo hacer pic.twitter.com/dfCHdN6JqZ

— marselle (@yesnocse) September 29, 2018

הקפטן סרחיו ראמוס אמר בסיום: "היינו ראויים ליותר אחרי העבודה הטובה שעשינו. החמצנו הזדמנויות לכבוש, אבל אנחנו כבר עם הפנים קדימה. שלטנו במשחק ועשינו הכל נכון, חבל רק שלא הייתה לנו יכולת לסיים. סבאיוס הכניס המון התלהבות ונתן לנו עומק, זה מה שמתבקש מהשחקנים שזוכים לפחות דקות משחק".


בצד השני, באתלטיקו מדריד מאוכזבים מהעובדה שדייגו קוסטה עדיין לא כבש שער ליגה העונה ורשם 16 משחקים רצופים בליגה בלי כיבוש, הרצף הכי גרוע שלו בקריירה. המאמן דייגו סימאונה טען בסיום שקבוצתו קופחה לאחר שלא קיבלה פנדל: "קאסמירו נגע בכדור ברחבה והיו צריכים להפעיל את ה-VAR, אבל כנראה בטכנולוגייה הזאת שכחו להסתכל על הידיים".


אנטואן גריזמן התייחס לריב שלו עם ראמוס אחרי שהשניים החליפו עקיצות ברשתות החברתיות שהחלו אחרי הסופרקאפ האירופי. החלוץ הצרפתי אמר אחרי המשחק לכתבים: "ראמוס חבר שלי. לפעמים אני אוהב לעקוץ אותו והוא עוקץ אותי. אני פשוט אוהב להתלוצץ עם חברים שלי בקבוצה ולפעמים עם עמיתים מקבוצה אחרת, אבל אין בינינו ריב אמיתי".



גריזמן. מכחיש סכסוך עם ראמוס (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי