סרחיו ראמוס: "זה יהיה טירוף לפטר את לופטגי עכשיו"

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

הבלם גיבה אחרי ה-1:0 לאלאבס: "לא טוב לבצע שינויים כה מוקדם". וראן הצטרף: "אנחנו מאוחדים סביבו". לופטגי עצמו, ששבר שלל שיאים שליליים ומעמדו התערער, הבהיר: "אני הראשון לקחת אחריות על התוצאות"

(גודל טקסט)
"משבר שיש לו הרבה אבות", זו הכותרת של "מארקה" להפסד המדהים אמש (שבת) של ריאל מדריד 0:1 בחוץ מול אלאבס משער דרמטי בדקה ה-95. הבלאנקוס לא כבשו כבר 409 דקות (כמעט שבע שעות), רשמו ארבעה משחקים רצופים בלי ניצחון בכל המסגרות ונוצחו פעם שנייה ברציפות אחרי שהפסידו בליגת האלופות לצסק"א במוסקבה 1:0.


זו הפעם הראשונה מאז אפריל 1985 שריאל מדריד לא מצאה את הרשת בארבעה משחקים רצופים. לופטגי רשם שיא שלילי כמאמן שנדרש לו הכי מעט זמן בתפקיד לרשום ארבעה הפסדים עם הבלאנקוס ב-25 השנים האחרונות – 11 משחקים בלבד. עוד נתון שלילי: מאז 2002 ריאל לא רשמה שלושה משחקי ליגה רצופים בלי ניצחון. אם לא די בכך, אלופת אירופה הפסידה לאלאבס הצנועה בחוץ לראשונה מזה 87 שנים. רק עוד שני מאמנים לפני לופטגי לא ניצחו ארבעה משחקים ברציפות במדים הלבנים ושניהם פוטרו. וויאדין בוסקוב היגוסלבי סיים את תפקידו 11 יום, אחרי שהגיע למאזן דומה ב-1982 ואמנסיו הספרדי פוטר מיידית ב-1985.


"מארקה" האשים הבוקר את פלורטינו פרס, המאמן לופטגי ואת השחקנים במשבר, אבל ברור לכולם שרק אחד יכול כרגע לשלם את המחיר וזהו המאמן, שצפוי להיפגש עם הנשיא על מנת לדון במצב. כרגע עוד מועמדים מובילים להחליף את לופטגי, אך לפי "דון באלון" פרס מתכנן להחזיר את רפא בניטס, אבל מהלך כזה עלול להקתבל בצורה שלילית מאוד אצל האוהדים. לדברי האתר הפחות מהימן, לפרס נמאס מהמאמן והוא מאוכזב גם מגארת' בייל. לדברי "מארקה": "לופטגי דיבר על כך שצריך להיות רגועים ועדיין מוקדם העונה ואנו נמצאים באוקטובר, אבל ברור שפעמוני האזעקה מצלצלים בסנטיאגו ברנבאו". 45 אחוז מהגולשים מאשימים במישאל שנערך בעיתון את התכנון של הצוות המקצועי במשבר. רק 26 אחוז את לופטגי ו-22 אחוז את השחקנים.


#LaPortada 'Crisis Real' pic.twitter.com/N1uChuTT33

— MARCA (@marca) October 6, 2018


לפי "דיאריו גול" חלק מהאוהדים מאשימים כעת ישירות את פלורנטינו פרס בכך שהמדיניות שלו בקבוצה גרמה לעזיבת זינדין זידאן וכריסטיאנו רונאלדו. "הוא הכבשה השחורה שלנו", צייצו חלק מהגולשים. "הוא הביא שחקנים בכסף קטן וחשב שאפשר לגדל אותם, אבל זו מדיניות שנכשלה". במהדורה המודפסת נאמר במארקה: "המשבר של ריאל מדריד" עם מסגרת שחורה.


לופטגי אמר אחרי ההפסד: "זה זמן קשה מאוד ואני הראשון לקחת אחריות, אבל אסור לנו להיות שליליים וצריך לשמור על רוגע. אנחנו כמובן מאוד מאוכזבים. היו לנו הרבה מצבי הבקעה, אבל נענשנו ביוקר אחרי שלא מצאנו את הרשת. זה חוסר מזל שהתווספו לנו במשחק עוד שני פצועים ויש הרבה שחקנים חשובים שלא משחקים. קארים בנזמה וגארת' בייל נפצעו ואני מקווה שהם יחזרו אחרי פגרת הנבחרות. למשחקים האחרונים הייתה השפעה מנטלית רעה על השחקנים".


האשמים במצב: "ברור שאני רוצה מאוד להצליח, אבל אין לי שום ספק גם לגבי השחקנים, הם נותנים את המקסימום עבור הקבוצה. חשוב שנבקיע ונחזור לנצח. המאמן הוא הראשון שצריך לתפקד. אנחנו עובדים כמו חיות במשך שלושה חודשים, אנחנו רק באוקטובר ובמרחק קטן מהפסגה, ננסה לחזור לעצמנו במהירות".


Real Madrid have failed to score in four consecutive games across all competitions for the first time in the 21st century.

Sevilla 3-0 Real
Real 0-0 Atletico
CSKA 1-0 Real
Alavés 1-0 Real

Galacti-Nos. pic.twitter.com/wzZrrmfdHv

— Squawka Football (@Squawka) October 6, 2018


סרחיו ראמוס התייחס למעמדו של לופטגי: "זה יהיה טירוף להחליף עכשיו את המאמן. אף פעם לא טוב לפטר בשלב מוקדם כל כך. לפעמים זה טוב ולפעמים לא. מוקדם לדבר על זה וההחלטה לא בידיים של השחקנים". גם רפאל וראן ביקש זמן: "אנחנו צריכים להיות שקולים ורגועים. השחקנים מרוצים מלופטגי ומאוחדים סביבו. אני לא חושב ששיחקנו רע, פשוט כרגע אין לנו מזל. היריבה תקפה פעם אחת וכבשה". אלברו אודריוסולה: "הפסד מאוד מכאיב, אבל אנחנו צריכים להתאושש ומהר".


איסקו המתאושש מניתוח אפנדיציט ניסה לעודד את הקבוצה וצייץ: "יש לי אמון מלא בקבוצה. האלה מדריד". הכקשר הספרדי צפוי לחזור ב-28 באוקטובר ולהיות כשיר לקלאסיקו הגדול נגד ברצלונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי