מודריץ': "הייתי רוצה לשחק עם זידאן, לעולם לא אשחק עם מסי"

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | Gettyimages

הקשר התראיין לפראנס פוטבול והתייחס לנושאים רבים: "לא אגיד שמגיע לי לזכות בכדור הזהב". על עזיבת רונאלדו: "לא ציפינו לזה, התערבנו בינינו שיישאר". הגישה לכדורגל: "הפיזיות לעולם לא תחליף את האינטליגנציה"

(גודל טקסט)

פרס "כדור הזהב" יוענק בשלישי דצמבר על ידי "פראנס פוטבול, ואחד המועמדים הבכירים לזכייה בתואר הוא מי שכבר נבחר לשחקן השנה של פיפ"א ואופ"א, לוקה מודריץ'. קשרה של ריאל מדריד ונבחרת קרואטיה התראיין למגזין הצרפתי והתייחס לנושאים רבים כמו הילדות בצל המלחמה בקרואטיה, עם מי היה רוצה לשחק, הפרידה מכריסטיאנו רונאלדו וזינדין זידאן ומי לדעתו ראוי לזכות בכדור הזהב.

הילדות בצל המלחמה בבלקן וההגעה לכדורגל: "הייתה מלחמה ואחת הדרכים הכי טובות לברוח מכל הייתה לשחק כדורגל. פגשתי את החברים שלי כששיחקנו בכדור. לאט לאט, למדתי בדרך יותר מסודרת במרכז אימונים בזאדאר. אני חושב שרציתי להיות כדורגלן מקצועי מאז שנולדתי, או לפחות כמעט. הכדורגל תמיד נכח בכל מקום. הכדורגל הוא באמת האהבה הראשונה שלי. מילדות חלמתי על הצלחה, אבל החלום הראשון שלי היה לשחק בנבחרת קרואטיה, כי היא רק זכתה לעצמאות והייתה לזה משמעות חזקה מאוד. מאוד יותר במונדיאל ב-1998 בצרפת הייתי בן 12 והאלילים שלי בנבחרת הגיעו לחצי הגמר ורצינו להיות כמוהם".

אם היחס לכדורגל השתנה מאז שהפך למקצוען: "לא, האמת שלא. או ממש מעט. יש לי את אותה הנאה כמו בהתחלה. אותה נקודת מבט כמו בילדות".

המשחקים שהוא זוכר: "אני אציין שלושה רגעים: הראשון, לפני יובנטוס (1:4) לפני שנה וחצי בגמר ליגת האלופות. אני זוכר גם את המשחק בשנה שעברה נגד ברצלונה, 1:3 בסופרקופה. והמשחק במונדיאל נגד ארגנטינה, 0:3. משחקים שמהם נהנתי במיוחד. הייתי במגרש! אם זה מקרי שאלה היו משחקים נגד שלוש יריבות גדולות? ברור שלא. ככל שהמשחק מכריע יותר, הסיכון גבוה יותר והוא מעניק יותר הנאה".


מודריץ' חוגג נגד ארגנטינה. מהמשחקים שלא ישכח (Gettyimages)

השחקנים איתם רצה לשחק: "לפני הכל זבונימיר בובאן, הוא האליל שלי בנבחרת. ואז עם זידאן, היה לי את המזל שהוא יהיה המאמן שלי ואיתו חווינו את הרגעים הכי יפים בהיסטוריה של ריאל מדריד, בדגש על שלוש הזכיות הרצופות בליגת האלופות. לפעמים זידאן היה משחק איתנו והיה מרשים לראות את האלגנטיות שלו. הייתי שמח לשחק לצידו. השלישי הוא רונאלדו הברזילאי. ליאו מסי? שיחקתי נגדו, לא איתו. הוא בוודאות אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה, אבל לעולם לא אשחק איתו".

עזיבתם של כריסטיאנו רונאלדו וזינדין זידאן: "לא צפיתי את זה לגבי אף אחד מהשניים. לא חשבתי שזידאן יעזוב. אותו דבר לגבי כריסטיאנו. אגב, כשהגיעו הדיווחים על רונאלדו, עשינו התערבויות בינינו בחדר ההלבשה והיינו בטוחים שיישאר. אבל טוב, כל אחד עושה את הבחירה שלו בחיים".


רונאלדו וזידאן. שניים מתוך שלושת השחקנים איתם היה רוצה לשחק (Gettyimages)

על כריסטיאנו רונאלדו והשפעתו התקשורתית: "אני אדם ביישן ומאופק יותר, ואני לא מעריך את החשיפה הזאת של התקשורת. למען האמת, לא אכפת לי מהנושא הזה. העולם שסובב אותי טוב טוב כמו שהוא. רונאלדו הוא רמה אחרת בכדורגל, ובסופו של דבר, זה נורמלי שזה גם מנקודת המבט של התקשורת, אני מעדיף פשטות ".

יחסיו עם רונאלדו: "מצוינים. עברנו שש עונות מדהימות יחד במדריד ופיתחנו חברות וכבוד הדדי. עכשיו הוא עזב ואנחנו שומרים על קשר, שולחים הודעות. ולמרות שכמה אנשים מנסים להגיד שזה לא המצב, אני יכול להגיד שאנחנו עדיין ביחסים טובים".


עם רונאלדו. עדיין ביחסים טובים, למרות השמועות (Gettyimages)

הכדורגל שלו: "יש קבוצות שמראות שאפשר לנצח ולתת הצגה בו זמנית. יש דרכים שונות לפרש את הכדורגל, אבל אני חושב שאפשר לשלב את השניים. זה נכון שכיום המצב הפיזי של השחקנים הוא טוב יותר מאי פעם, אבל יש עדיין מקום לכישרון ולטכניקה כדי לחפש את מה שיפה וזה תמיד יהיה כך, כי הכדורגל הוא ספורט שמשחקים עם עם הראש, עם המוח. אתה יכול לקבל כמה כוח פיזי שתרצה, יש דבר שנקרא חוכמת משחק שתמיד תהיה חיונית, הפיזיות לעולם לא תחליף את האינטליגנציה".

אחרי שנבחר לשחקן השנה של אופ"א ופיפ"א, מה הסיכוי שיזכה גם בכדור הזהב שיוענק בשלישי בדצמבר: "האמת שאני לא אוהב לדבר באופן הזה ואני לא אטען 'כן, מגיע לי לזכות בכדור הזהב'. מה שחשוב לי זה להיות כמו שהייתי בחודשים האחרונים. 2018 הייתה ללא ספק השנה הטובה בקריירה שלי והמטרה היחידה שלי היא להמשיך בקצב הזה. לא תגרמו לי להגיד 'אני זה שחייב לזכות!'. המומחים הם אלה שמצביעים וזאת המשימה שלהם. זה בידיים שלהם".


בטקס "דה בסט". מתמקד בלהמשיך בכושר של החודשים האחרונים (Gettyimages)

שחקניו חוץ ממנו שלדעתו מגיע להם לזכות בכדור הזהב: "רפאל וראן, אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה, כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. שלושה צרפתים? 2018 הייתה שנת מונדיאל וצריך לקחת את זה בחשבון כמובן. לווראן הייתה עונה פנטסטית עם ריאל מדריד, זכה בליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות והציג יכולת ברמה הגבוהה ביותר. במונדיאל הוא היה שחקן ההגנה הטוב בטורניר, יחד עם הקרואטים (בצחוק). אמבפה הוא כישרון יוצא מן הכלל, הבטחה מדהימה לעתיד אבל כבר עכשיו הוא ברמה גבוהה מאוד. אני נזכר שסובשיץ' אמר לי בנבחרת פעם ' יש שחקן צעיר במונאקו שיהיה אחד הטובים בעולם'. הוא דיבר על אמבפה כשלא היה מוכר. אני בטוח שיתקדם. וכמובן שדיברתי גם על גריזמן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי