בברצלונה מצפים מקוטיניו להוביל, בוסקטס ישמש כקפטן

קוטיניו וארתור
פליפה קוטיניו וארתור | Gettyimages

באלופת ספרד עדיין מלקקים את הפצעים על כך שמסי יחסר בשבועות הקרובים ויפסיד את צמד המשחקים מול אינטר והקלאסיקו. ואלוורדה מצפה מהברזילאי לקחת את המושכות, הספרדי יחבוש את הסרט במקומו של הפרעוש

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון על סביליה והעלייה למקום הראשון בליגה, ברצלונה תארח את אינטר ביום רביעי הקרוב (22:00) בליגת האלופות, ללא ליאו מסי שסובל משבר במרפק יד ימין ויעבור כבר היום סידרת טיפולים ראשונה.

בקבוצה קיבלו החלטה עקרונית שלא לנסות לזרז את מסי לחזור מוקדם, אלא שיחילים מהפציעה באופן מיטבי. מי שינסה להכנס לנעליו של הפרעוש כמוציא לפועל העיקרי של הקטאלונים הוא פיליפה קוטיניו, שיקבל קרדיט מלא ממאמנו ארנסטו ואלוורדה. מאז הגיע מליברפול הברזילאי מציג יכולת לא רעה אך לא הראה דומיננטיות בקבוצה. אלופת ספרד תצטרך ככל הנראה להתמודד שלושה שבועות ללא הקפטן שלה, שמלבד שני המשחקים מול הנראזורי יפסיד גם את הקלאסיקו היוקרתי.

המאמן מתכוון לתת לקוטיניו לשחק בחופשיות בחלק ההתקפי, כדי לנצל את המשחק היצירתי שלו לטובת הקבוצה. נראה כי התקופה הקרובה תהווה מעיין מבחן עבור הקבוצה, שתנסה להוכיח שביכולתה לנצח ללא הכוכב הבלתי מעורער שלה. בלם הקבוצה קלמון לנגלה הצרפתי, אמר לאחר ניצחון הליגה על קבוצתו הקודמת סביליה: "אין טעם לקחת ממחטה ולפרוץ בבכי. למרות שהתלות במסי היא הגיונית ומובנת, יש לנו מספיק שחקנים טובים להראות שאפשר גם בלעדיו".


מסי ברגע הפציעה. ירגישו בחסרונו? (gettyimages)

יחד עם זאת, לברצלונה יחסרו 12 השערים וחמישה בישולים של מסי ב-12 המשחקים האחרונים. עוסמאן דמבלה שנכנס במקום מסי מול סביליה יכול לתרום, אבל הוא לא מסוג השחקנים שיכולים להנהיג את הקבוצה. קוטיניו לעומתו, נראה האיש הכי מתאים.  סרחיו בוסקטס יהיה הקפטן במקומו של הפרעוש, כשבקבוצה מצפים מלואיס סוארס ליותר תרומה התקפית.

קרלוס רקסץ', האיש שגילה את מסי בארגנטינה אמר ל"מונדו דפורטיבו": "הפציעה של מסי היא דבר עצוב, אבל שחקנים כמו סוארסו וקוטיניו הם מהטובים בעולם והם חייבים להראות שאפשר להסתדר בלעדיו. השבוע מול אינטר וריאל מדריד יהיה הקשה ביותר בלי מסי מתוך שלושת השבועות בהם יחסר. השחקנים צריכים להיות דרוכים". פרשנים אחרים דיברו על שינוי שיטת המשחק לשני חלוצים בלבד ולא 4-3-3 מול ריאל מדריד, ואילו מול אינטר, להערכתם צריך להמשיך בשיטה הנוכחית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי