סולארי: "שיחקו עבור הסמל ולא עבורי. ויניסיוס צובר ניסיון"

סנטיאגו סולארי
סנטיאגו סולארי | AFP

המאמן הזמני של ריאל מדריד החמיא לשחקניו לאחר ה-0:4 על מלייה בגביע המלך: "כולם שיחקו עם התלהבות ומחויבות". הברזילאי זכה לביקורות חיוביות בעיתונים: "עבר את המבחן", אודריוסולה: "מצבנו עוד לא אבוד"

(גודל טקסט)
ריאל מדריד החלה אתמול (רביעי) עידן חדש עם 0:4 על מלייה מהליגה השלישית בגביע המלך. ניצחון ראשון אחרי ההפסד 5:1 לברצלונה וניצחון ראשון גם במשחק הבכורה של המאמן החדש והזמני כרגע, סנטיאגו סולארי. אז נכון שמדובר רק מול יריבה חלשה מהליגה השלישית, אבל חשובה גם הקארמה החיובית ולגביע הרי חוקים משלו.


סולארי התייחס בסיום ליכולת הטובה של ויניסיוס ג'וניור, שהמאמן הקודם ז'ולן לופטגי לא נתן לו צ'אנס, ואמר: "הוא הולך ומתבגר וצובר ניסיון כי את העובדה שיש לו כישרון אנחנו כבר יודעים. הוא רק בן 18, הוא מאוד צעיר, הוא משחק לא במדינה שלו ומסתגל לכדורגל חדש. מאושר ששיחק 90 דקות, אבל מאושר עבור כולם – סבאיוס, אסנסיו, אודריוסולה, לוקאס". בספרד נחשף שויניסיוס עלה לריאל מדריד 61 מיליון יורו ולא 45 מיליון. לפי הפרטים הוא היה חתום על חוזה מוקדם עם ברצלונה שנתן לה זכות ראשונים עליו, אבל ריאל מדריד שילמה ישירות למשפחתו 8 מיליון יורו בונוס ועוד 45 מיליון למועדון, וכמו כן 8 מיליון נוספים לסוכניו. בסך הכל 61 מיליון יורו, אם כי אין לכך אישור מהמועדון.


בעיתון "מארקה" נכתב שויניסוס הרים את מצב הרוח של הקבוצה. העיתון "אס" התייחס גם הוא לויניסיוס וכתב: "הוא עבר את המבחן". הברזילאי והמגן אלברו אודריוסולה קיבלו ציון 3 כוכבים (אסים) בעיתון, יותר מכל שחקן אחר.


#LaPortada Vinícius levanta la moral pic.twitter.com/51RaMjQdmD

— MARCA (@marca) 31 באוקטובר 2018


סולארי אמר בסיום: "מה הציונים שלי לשחקנים? לא אהבתי את מוסד הציונים גם בבית הספר. שיחקנו בהתלהבות ומחויבות. זה לא היה משחק קל, אבל שיחקנו כמו שציפיתי מהם שיהיה. סרחיו ראמוס פתח כי הוא הקפטן של הקבוצה ואני שמח שהוא בא ותרם. חשוב מאוד שלכולם היתה מחויבות וזה לא עבורי אלא עבור החולצה של הקבוצה".


ב"מארקה" נכתב שלופטגי טעה בגדול בקשר לחלוץ הברזילאי ויניסיוס ואין ספק כעת שהיה צריך לשחק הרבה יותר דקות מאשר שהמאמן הקודם נתן לו. העיתון כתב: "הוא שיחק מצוין, למרות שמדובר רק בקבוצה מהליגה השלישית והיה לו חוסר מזל לכבוש כשכדור אחד פגע במשקוף והשני הורחק מהקו". עוד ביקורת על לופטגי היא לגבי המגן הימני אודריוסולה. "מארקה" שאל: "איך זה שהוא לא שיחק קבוע במשחקים האחרונים?". העיתון "אס" פרסם שלופטגי יקבל 3 מיליון יורו פיצויים על הפיטורין שלו.


נאצ'ו אולי אמר את מה שהשחקנים חושבים: "אנחנו משחקים עם המאמן סולארי כאילו הוא המאמן הקבוע ומאמן אותנו כבר זמן רב. תמכנו בלופטגי והיינו איתו וכל מה שהיה חסר לו הוא מזל. עכשיו יש לנו מאמן חדש ואנחנו מוכנים למות למענו. האם הוא ימשיך? לשמחתי אנחנו לא צריכים לעשות את החלטות האלה".


אודריוסולה.
אודריוסולה. "היה חשוב לגלות מחדש את ההתלהבות" (AFP)


אודריוסולה, שסיים את המשחק בצורה חיובית וגם רשם שער בכורה בקבוצה כאשר כבש את השער השלישי, סיפר: "זו תוצאה חיובית עבורנו אחרי כל מה שעברנו בשבועות האחרונים שהיה עצוב מאוד. בהתחשב שזה משחק ראשון של סולארי, ההרגשה היא חיובית אצל כולם. הכי חשוב היה לגלות מחדש את ההתלהבות. מצבנו עוד לא אבוד. אנחנו חזק באלופות, התקדמנו בגביע המלך ובליגה יש עוד הרבה משחקים. צריך להרים את הראש".


סולארי קידם לקבוצה את קשר ריאל מדריד קסטיה כריסטו גונסאלס, ששיחק בעבר בטנריפה, והוא כבש בבכורה שלו. "לא יכולתי להתחיל טוב יותר את הקריירה שלי בקבוצה הראשונה", אמר גונסאלס, "אני מודה למאמן שנתן לי צ'אנס. זה חלום שהתגשם. לשחק עם הקבוצה הראשונה? הרגשה חלומית, אבל ברגע שהכדור אצלך ברגליים אתה לא חושב על זה יותר מדי. ויניסיוס? הוא בסדר גמור. הוא צעיר, אבל יש לו עתיד גדול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי