רונאלדו נגד ריאל: הפנומן הברזילאי מגיע למדריד כבעלי ויאדוליד

רונאלדו
רונאלדו | Gettyimages

כשהפך לכדורגלן הראשון שרוכש מועדון מליגה אירופית בכירה הוא לא זכה לכותרות ענק, אבל הערב הוא יגיע לברנבאו, מקום שהיה לו בית, יישב לצד המנטור פרס ויקווה להכניע את חברו סנטיאגו סולארי. יוכין מוכן למפגש

(גודל טקסט)

רק לפני שלושה חודשים הגיע רונאלדו לסנטיאגו ברנבאו על מנת ליטול חלק בהצגת ויניסיוס, ילד הפלא הברזילאי החדש של המועדון המלכותי. חלוץ העבר האגדי, שנרכש על ידי הנשיא פלורנטינו פרס מאינטר בעסקה שנויה מאוד במחלוקת בקיץ 2002 במסגרת פרויקט גלאקטיקוס, שימש בשנים האחרונות שגריר של ריאל, ונותר אחת הדמויות האהודות בקרב האוהדים.

והנה לכם תפנית חדה מאוד בעלילה – הערב (17:15) יתיישב רונאלדו ביציע הכבוד באיצטדיון שהיה ביתו, ליד פרס, על תקן יריב. הוא מגיע לבירת ספרד כבעלים של היריבה הצנועה ויאדוליד, ועוד מעז להשקיף על הלבנים מלמעלה. בעוד ריאל צברה נקודה אחת אומללה ב-5 המשחקים האחרונים, בחודש מסויט שהסתיים בפיטוריו של המאמן ג'ולן לופטגי מיד אחרי התבוסה 5:1 בקלאסיקו, ויאדיולד סופרת כבר שישה משחקים ללא הפסד. למעשה, היא מתייצבת במדריד עם מאזן חוץ ללא הפסד ומדורגת שישית עם 14 נקודות – שתי נקודות יותר מריאל שהידרדרה למקום התשיעי. עבור רונאלדו, העיתוי ללחוץ את ידו של פרס כיריב שווה מעולם לא היה טוב יותר.

כל הזרקורים יהיו עליו, ובאיחור קל, כי רכישת ויאדוליד הייתה צריכה לזכות לכותרות ענק כבר כאשר התבצעה בתחילת ספטמבר. הרי רונאלדו הוא כוכב העבר הגדול הראשון אי פעם שקיבל לידיו קבוצה בליגה אירופית בכירה. כן, הראשון! שחקנים מפורסמים רבים מכהנים כמאמנים וכמנהלים ספורטיביים, אבל באופן די מפתיע אף אחד לא השקיע עד כה במועדון בעצמו. הברזילאי, שהוציא מכיסו הפרטי 30 מיליון יורו תמורת 51 אחוזים ממניות ויאדוליד, עשה היסטוריה, וההתלהבות עצומה.


לכותרות ענק הוא לא זכה בינתיים, אבל ההתלהבות בשיאה (Gettyimages)

אוהדי ויאדוליד לא ישכחו את ביקורו האחרון של רונאלדו בעיר כשחקן. היה זה בפברואר 2004, כאשר הקבוצה הייתה בכושר נהדר במרכז הטבלה. היא הגיעה למפגש מול מובילת הטבלה ריאל במצב רוח נהדר והובילה 0:2 במחצית, אך האורחת ביצעה קאמבק. רונאלדו החל אותו מיד אחרי ההפסקה, וגם סיים אותו בדקה ה-90. הצמד העניק למדרידאים ניצחון 2:3, וההשפעה על החבורה הצנועה הייתה הרסנית. ויאדוליד לא התאוששה עד לסיום העונה, נכנסה למשבר עמוק, וירדה. נקודה אחת הייתה חסרה לה בטבלה הסופית כדי לשרוד. את הנקודה הזו לקח לה הברזילאי.

ויאדוליד חזרה לשתי קדנציות נוספות בליגה הספרדית הראשונה, אך זה קרה כבר אחרי שרונאלדו עזב את ריאל – והן היו קצרות בכל מקרה. אפשר לומר כי ההפסד הדרמטי ההוא לפני 14 שנה היה מכונן, אבל בעונה שעברה עלתה ויאדוליד שוב למקומה הטבעי. המאמן הצעיר סרג'יו, כוכב אספניול ולה קורוניה לשעבר, חולל נס קטן אחרי שמונה באפריל, הצעיד את הקבוצה לפלייאוף ואף הצטיין בו. ההישג הזה היה קריטי. רונאלדו כבר גישש בתחילת השנה לגבי האפשרות לקחת את המושכות בליגה השניה, והעליה זירזה מאוד את התהליך. כעת, העתיד נראה מבטיח במיוחד.

הנשיא קרלוס סוארס, שנשאר בתפקידו אך ויתר על השליטה, היה נרגש אחרי שמכר 51 אחוזים לכוכב העל. "העסקה הזו תשים אותנו על המפה, כמועדון וכעיר", הוא הצהיר. אפילו ראש העיר אוסקר פואנטה הצטרף לסיורו של רונאלדו ברחובות אחרי החתימה, והברזילאי התקבל בפרחים. "אני לא עושה זאת סתם. זה פרויקט רציני עבורי, ואהיה מעורב מאוד במתרחש", הבטיח הבוס החדש.


רונאלדו מוצג כבעלי המועדון. העתיד נראה מבטיח (אתר רשמי)

החתימה התבצעה אחרי שחלון ההעברות כבר נסגר, אבל לרונאלדו בכל מקרה אין תוכניות רכש גרנדיוזיות. הוא מעוניין לשמור על הקיים, לבנות בהדרגה על הבסיס היציב ולטפח את האקדמיה. ויאדוליד היא הקבוצה עם הוצאות השכר הנמוכות ביותר בליגה הספרדית הבכירה, וזה לא צפוי להשתנות. עם זאת, מובן מאליו כי יהיה לרונאלדו קל יותר למשוך למועדון שחקנים חדשים. ההילה והכריזמה יעשו את העבודה. בינתיים, הסגל הקיים מאושר לעבוד לנגד עיניו של הפנומן, והתוצאות מעודדות במיוחד.

במשחק הראשון עם רונאלדו כבעלים אמנם הפסידה ויאדוליד לאלאבס במגרשה הביתי, משער בזמן פציעות, אך מאז היא בלתי מנוצחת. המאזן המרשים הזה נשמר במחזור האחרון בזכות דרמה בכיוון השני – דניאלה ורדי האיטלקי הפציץ כדור חופשי מטורף בתוספת הזמן מול אספניול וחילץ תיקו 1:1. רונאלדו קפץ ביציע הכבוד וחייך מאוזן לאוזן. הוא מרגיש שעשה את הבחירה הנכונה. לקבוצה הזו יש פוטנציאל לא מבוטל כבר עכשיו, והיא רק הולכת להשתדרג ולהשתפר. המסורת קיימת, והאוהדים נוהרים בהמוניהם. עכשיו גם מגיע הזמן לביקור אצל המנטור.

"למדתי המון מפלורנטינו פרס – מה כדאי לעשות ומה לא כדאי לעשות", סיפר רונאלדו. את הלקחים האלה הוא צפוי ליישם כעת, וסביר להניח שיהיה סבלני הרבה יותר כלפי מאמנים. רצה הגורל, ויהיה זה משחק הבכורה בליגה של סנטיאגו סולארי על הקווים של ריאל, ורונאלדו מכיר אותו היטב. השניים שיחקו זה לצד זה במשך שלוש שנים, בין 2002 ל-2005. בעצם, סולארי היה על המגרש במשחק ההוא מול ויאדוליד בפברואר 2004 – והורחק בדקה ה-68, לפני שהמהפך הושלם. את שער הניצחון של רונאלדו הוא ראה כבר בחדר ההלבשה אחרי המקלחת. ועכשיו הוא זקוק ל-3 נקודות כמו אוויר לנשימה כדי להתחיל להוציא את לוס בלאנקוס מהמשבר, אבל אין לו אף רונאלדו על המגרש.


רונאלדו וסולארי. הערב רק אחד מהם יחגוג (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי