"גרסיה הרים ידיים בצורה לא מכובדת והשאיר קבוצה הרוסה"

אוסקר גרסיה
אוסקר גרסיה | AFP

המאמן שהתפטר אתמול מאימון סט. אטיין זוכה לביקורות נוקבות בצרפת על התנהלותו, שכמעט הפילה את היו"ר מכיסאו. בקבוצה זועמים על ההחלטה המפתיעה של הספרדי, שסירב להישאר עד ינואר כדי לעזור למועדון

(גודל טקסט)

הנפילה של אוסקר גרסיה בסט. אטיין עדיין מעסיקה את התקשורת הצרפתית. היום (חמישי) ה"ל'אקיפ" הקדיש כותרות נרחבות לסיפורים מאחורי הקלעים על ההתפטרות של מאמן מכבי תל אביב לשעבר מתפקידו. בצרפת מספרים שיו"ר הקבוצה, רולאנד רומייר, כמעט נפל מכיסאו ביום ראשון, כאשר מעבר לקו היה אוסקר גרסיה שהודיע לו: "החלטתי לעזוב את הקבוצה".

ב"ל'אקיפ" רשמו: "היו"ר היה המום. הוא התקשר במהירות למנהל הספורטיבי דומניק רושטו, שהיה המום עוד יותר". הטיימינג של ההחלטה היה רע מאוד לקבוצה. גרסיה יצא לחופשה בת שלושה ימים וחצי בברצלונה בגלל פגרת הנבחרות, והיה אמור לחזור ולאמן את הקבוצה שלא הייתה מוכנה להלם. סט. אטיין לא התכוננה בשבועיים האלה בצורה מסודרת לקראת המשך העונה בגלל הפגרה, וההחלטה של המאמן הגיעה בדיוק כשהוא היה צריך לחזור ולאסוף את כל השחקנים לאימון לפני המשחק בליל. ה"ל'אקיפ" קבע: "גרסיה היה צריך להחליט מוקדם יותר על עזיבה, ולא להעמיד את המועדון במצב מביך שכזה".

רושטו ניסה לשוחח עם גרסיה ולשכנע אותו להישאר עד תחילת ינואר, כששוק ההעברות ייפתח. המטרה של המנהל הספורטיבי הייתה שהקבוצה תוכל למנות מאמן חדש שיוכל לרכוש שחקנים, אבל הספרדי סירב למרות שתי שיחות ארוכות. בתוך כך, גרסיה שלח את סוכנו, מאריה ארוביטג, לנהל משא ומתן על גובה הפיצויים שיקבל.

בערב של יום שלישי הבינו ראשי הקבוצה שהם במצב חירום, כינסו אסיפה של כל העובדים והמאמנים במועדון והבהירו להם שעידן גרסיה הסתיים. מנכ"ל הקבוצה, מיכאל סאס, ניסה גם הוא לשוחח עם גרסיה בגלל שהוא דובר ספרדית והיה לו קל יותר לתקשר איתו, אבל לפי ה"ל'אקיפ" הוא הבין שאין טעם לשכנע את המאמן.

אוסקר גרסיה. שוב עזב קבוצה לפני הזמן (AFP)
אוסקר גרסיה. שוב עזב קבוצה לפני הזמן (AFP)

גרסיה שוחרר רשמית אתמול וגם שלושת עוזריו פוטרו. המועדון הצליח להוריד את גרסיה מבקשת פיצויים. יש זעם גדול במועדון נגדו והטענות הן: "הוא הרים ידיים בצורה שלא מכבדת מאמן מקצועי. אנחנו תמכנו בו כדי לצאת יחד מהמשבר והוא השאיר את הקבוצה הרוסה". גרסיה היה אמור להרוויח מיליון יורו לעונה בקבוצה עד קיץ 2019. זו לא פעם ראשונה שמאמן עוזב את הקבוצה ביוזמתו. ב-2001 עשה זאת ג'ון טושאק, שאימן בעבר את ריאל מדריד. באותה עונה המועדון ירד ליגה.

היחסים בין גרסיה ליו"ר הקבוצה רולאנד רומייר היו קרים כבר מספטמבר, וב"ל'אקיפ" גם רואים את הצד של גרסיה בסיפור וטענו שהליכתו מטילה כתם על המועדון. גם המאמן הקודם, כריסטוף גלטייה, עזב את הקבוצה לפני הזמן, בטענה שהמועדון מתנהל בצורה חובבנית וחסר את הכספים לחיזוק הקבוצה.

שחקני סט. אטיין. הקבוצה לא ראתה זה מגיע (gettyimages) שחקני סט. אטיין. הקבוצה לא ראתה זה מגיע (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי