אמבפה לא כלל את גריזמן במועמדים לכדור הזהב

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | Gettyimages

כוכב נבחרת צרפת ופ.ס.ז' התראיין וחשף את השמות שבעיניו ראויים לזכות בתואר הנחשק: מסי וחברו להתקפת הטריקולור נותרו בחוץ, רונאלדו, מודריץ', וראן וניימאר בפנים. וגם: לאיזו קבוצה מקרון רוצה שהוא יעבור?

(גודל טקסט)

קיליאן אמבפה, נער הפלא של הכדורגל העולמי ואלוף העולם עם נבחרת צרפת, התראיין למגזין "פראנס פוטבול" וסיפר על המונדיאל בו היה הצטיין, חבריו לסגל הנבחרת, השאיפות לעונה הקרובה והמועמדים שלו לזכות בתואר "כדור הזהב".

כדור הזהב: החלוץ הפתיע כשלא כלל את שמו של חברו להתקפת הטריקולור, אנטואן גריזמן, כאחד מהמועמדים, למרות שעשה טורניר טוב במהלכו כבש ארבעה שערים בנוסף לליגה האירופית בה זכה עם קבוצתו אתלטיקו מדריד. מי שכן נכללו ברשימה של אמבפה הם כריסטיאנו רונאלדו, לוקה מודריץ', רפאל וראן וחברו לקבוצה ניימאר. הוא אף הודה בסיום שגם הוא עצמו לדעתו מועמד: "הייתי מכניס גם את עצמי לרשימה". שם נוסף שאמבפה לא ציין הוא ליאו מסי, אך סייג את בחירתו: "אני יודע שלחובבי הכדורגל היפה יהיה קשה לא לראות אותו ברשימה".


הזכיה בגביע העולמי:
"מתחילת הטורניר הייתי בטוח שנזכה בתואר. הגישה הזאת לא נבעה משחצנות אלא מביטחון שלנו שנצליח לזכות. בהתחלה, אף אחד מהשחקנים לא הודה בכך אבל אני מההתחלה הצהרתי שאנחנו הולכים לזכות בגביע".

הביקורת על הנבחרת בתחילת הטורניר: "לא נבהלתי מהביקורת הראשונית והייתי בטוח שהסיום יהיה טוב, למרות שהייתי מודע לשגיאות שעשינו במשחקים הראשונים. הציפיות שלי מעצמי תמיד גבוהות".

רגע המפנה בהצלחה של צרפת: "ללא ספק המשחק נגד ארגנטינה וליאו מסי".

היחסים עם ניימאר: "מצד אחד אני מעריץ אותו ככדורגלן ומצד שני יש בינינו כבוד הדדי. העובדה שצרפת זכתה במונדיאל לא תשנה את שיתוף הפעולה והיחסים בינינו".


אמבפה וניימאר. יחסים טובים (Gettyimages)

החלק של דידיה דשאן בהצלחה: "הוא מאמן מאוד אינטלינגט. הוא מבין את החשיבות של חדר ההלבשה והוא יודע מצוין להבחין מי השחקנים שיתרמו לו בחדר ההלבשה ומי על כר הדשא. על אף שהוא כביכול משדר ריחוק, הוא מאוד קרוב לשחקנים".

הפציעה שלו לפני הגמר: "הסתרנו את הפציעה, כיוון שאם הקרואטים היו יודעים מה סוג הפציעה זה היה משחק לטובתם גם מבחינה מוראלית. כל דבר קטן יכול לשנות את הגמר". 

החגיגה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון: "הוא הרגיש חופשי איתי. הוא אפילו אמר לי שיום אחד אני צריך לבוא לשחק בקבוצה שהוא אוהד, מארסיי. הסברתי לו שזה בלתי אפשרי", התבדח הכוכב.

השאיפות לעונה הקרובה: "להוכיח שאני לא הצלחה רגעית ושאני יכול לתרום להצלחה של צרפת גם בעתיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי