צרות של אחרים: באלבניה מודאגים קשות ממצב הנבחרת

כריסטיאן פאנוצ'י
כריסטיאן פאנוצ'י | Gettyimages

יריבתה הראשונה של ישראל בליגת האומות נמצאת בחוסר ודאות, כאשר המאמן כריסטיאן פאנוצ'י לא מספק את הסחורה, חילופי הדורות כשלו ופציעתו של סאדיקו הותירה חלל. יריבה נוחה? אל תשכחו איך זה נגמר במפגש הקודם

(גודל טקסט)

מבחינה מקצועית, אלבניה וישראל מגיעות למפגש ביניהן ביום שישי כשהן במצב די דומה: הנבחרות שלהן חלשות, לא הרשימו לאחרונה ועל הקווים יעמדו שניים שהיו שחקנים גדולים, אבל אין להם נכון לעכשיו קבלות רציניות כמאמנים.

בעוד אנדי הרצוג עדיין לא אימן נבחרת כמאמן ראשי, אך זוכה לגב גדול מכיוון שעוד לא הראה מה הוא יודע, מאמן אלבניה כריסטיאן פאנוצ'י במעמד רעוע במיוחד בהתאחדות, אחרי שלא הצליח להרשים אף אחד מאז נכנס לתפקידו. כשחקן הוא אומנם זכה פעמיים בגביע האלופות עם מילאן ב-1993/4 ועם ריאל מדריד ב-1997/8, אבל לא ממש הצליח להעביר את היכולות שלו אל מגרש האימונים.

מצבה של אלבניה הרבה פחות טוב מזה שהיה אצל ג'יאני דה ביאזי, שהעלה אותה ליורו 2016. באלבניה מדווחים שאם פאנוצ'י ייכשל מול ישראל וסקוטלנד בליגת האומות, הוא ללא ספק יפוטר. ישראל כבר ניצחה את אלבניה בחוץ 0:3 במוקדמות המונדיאל (וחטפה תבוסה זהה בעצמה בסמי עופר), כך שבנבחרת של פאנוצ'י קיימת דריכות רבה מאוד לקראת המשחק.

עד כב רשם פאנוצ'י שישה הפסדים רצופים עם אלבניה: הוא הפסיד במוקדמות המונדיאל לספרד 3:0 ולאיטליה 1:0 – תוצאות הגיוניות כשלעצמן, אבל מאז הגיעו עוד ארבעה הפסדים במשחקי ידידות: 3:2 לטורקיה בחוץ ו-1:0 לנורווגיה, 3:0 לקוסובו ו-4:1 לאוקראינה – כולם במגרש הביתי. פאנוצ'י בן ה-45 מונה לפני שנה לתפקיד אחרי ששימש כעוזרו של פאביו קאפלו בנבחרת רוסיה – מה שמזכיר מעט את הרצוג, שהיה עוזרו של יורגן קלינסמן בנבחרת ארה"ב. דה ביאזי היה בתפקיד חמש וחצי שנים ועשה מהפיכה שלמה באלבניה, אבל פאנוצ'י התקשה ללכת בעקבותיו. הוא זימן שחקנים חדשים רבים והשאיר את הוותיקים של הנבחרת בחוץ. חילופי המשמרות, כך נראה, לא עוברים בינתיים בצורה חלקה.


שישה הפסדים רצופים וחילופי דורות שלא צלחו. פאנוצ'י (Gettyimages)

בכל הקשור לליגת האומות, פאנוצ'י מתחבר יותר לשני המפגשים מול סקוטלנד מאשר נגד ישראל. אחרי הגרלת ליגת האומות הצהיר שהוא רוצה להדיח את סקוטלנד כפי שעשה לה כשחקן בנבחרת איטליה, אז בהאמפדן פארק במוקדמות יורו 2008 כבש שער נגיחה שנוי במחלוקת. "אני זוכר שכבשתי את שער הניצחון בדקה ה-91 בגלזגו. עכשיו כמאמן אלבניה יהיה הרבה יותר קשה לנצח, אבל אני מאוד רוצה לגרום להם לאכזבה נוספת", אמר.

הביקורת קשה באלבניה עשתה את שלה ופאנוצ'י החליט להחזיר חלק מהשחקנים הוותיקים לנבחרת. זה לא ממש מספק את האוהדים ובתקשורת תוקפים אותו על כך שלא זימן את אליס בקאי, חלוץ בן 31 המשחק כיום בשחטאר סוליגורסק הבלארוסית (ובעונת 2015/16 רשם משחק אחד בהפועל רעננה ועזב). השחקן בן ה-31 הוא כיום החלוץ הכי פורה בכדורגל האלבני, כשכבש אשתקד 12 שערי ליגה בקוקאסי האלבנית והעונה עוד ארבעה. הבעיה העיקרית של אלבניה היא היעדר שחקני התקפה טובים בעקבות פציעתו של ארמנדו סאדיקו, שייעדר זמן רב מהמגרשים. החוד האלבני מורכב מחלוצים לא ממש מוכרים, בהם בקים בלאי שכבש רק ארבעה שערים במדים הלאומיים והמוזמן הטרי ארוס גרזדה, שעבר לאחרונה לגלזגו ריינג'רס ולא נמצא בכושר משחק מלא.


סאדיקו חוגג בסמי עופר. עכשיו הכוכב פצוע (ערן לוף)

פאנוצ'י משחק בשיטת 4-3-3. הכוכב הגדול של הנבחרת הוא שוער לאציו, תומאס סטרקושה, שאמור להיות השוער שיעמוד בין הקורות בין שישי. במקרה כזה יימנע שחזור המפגש בין השוער השני אטריט ברישה לערן זהבי. השניים התעמתו ביניהם בפעם הקודמת, מה שגרר את הרחקת השוער האלבני.
בהגנה צפוי לפתוח הבלם מרגים מבראי בן ה-32, שחקן מנוסה ששיחק בעונה שעברה בהמבורג (אבל העונה נותר ללא קבוצה), לצדו של ברט ג'ימשי מאטאלנטה. המגן הימני הוא אלסעיד חוסאי מנאפולי, הנחשב לשחקן המוכשר בנבחרת והיה מבוקש גם בריאל מדריד ובשמאל ישחק אנסי אנגולי, הקפטן בן ה-35 מקרבאח הקזחית עם 73 הופעות. בקישור צפויים לשחק מייג'ין באשה (אריס סלוניקי), טאולנט ג'אקה (אחיו של גרניט ג'אקה מארסנל, המשחק בבאזל). שחקן נוסף שעשוי להיות חלק מהחוליה המרכזית הוא לדיאן מאמושי מפסקארה האיטלקית, שהודה: "צפוי לנו משחק קשה מאוד מול ישראל. זה לא יהיה כמו שניצחנו בישראל. הם יסתגרו בהגנה וייצאו למתפרצות. יש לנו גם צעירים רבים שצריך סבלנות איתם".

אגב, באלבניה מודאגים מתופעה חדשה: שחקנים צעירים רבים מעדיפים לעבור לנבחרת קוסובו. "בעבר האלבנים של קוסובו נהרו לנבחרת אלבניה, אבל היום יש להם נבחרת עצמאית וזה פוגע בנו מאוד", אמר אתמול כתב העיתון האלבני "ספורט" סמיר הייסנה בשיחה עם ספורט1. עושה רושם שישראל קיבלה יריבה במצב נוח, אבל אפשר לומר את אותו משפט בדיוק גם על נבחרת אלבניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי