צרפת חגגה את הזכייה בגביע העולם, ז'ירו עקף את זידאן

אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה
אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה | AFP

נבחרת הטריקולור הכניעה 1:2 את הולנד וניצחה לראשונה במפעל, בסיום המשחק התפנו השחקנים לחגוג עם אוהדיהם את חזרת הגביע לעיר האורות. חלוץ צ'לסי כבש בפעם ה-32 וסיפר: "עם תמיכה כזו, נזכה גם בליגת האומות"

(גודל טקסט)
צרפת בחרה במועד מושלם לרשום ניצחון בכורה בליגת האומות. היא אירחה את הולנד, ניצחה אותה 1:2 ולאחר מכן התפנתה לחגוג עם עשרות אלפי אוהדיה באצטדיון את החזרת גביע עולם לעיר האורות.


האווירה החגיגית החלה מהדקה הראשונה ובמהרה קיליאן אמבפה (14) מצא את הרשת, שוויון של ראיין באבל (67) איים על החגיגה ולמזלה של אלופת העולם הטרייה היה לה את אוליבייה ז'ירו (75) שבבעיטה מהאוויר כבש שער ראשון בנבחרת אחרי 10 משחקים ונתן את האות גם לחגיגות ניצחון על האורנג' וכאמור שלוש נקודות ראשונות במפעל החדש אחרי 0:0 מול גרמניה.


צרפת לא הייתה בשיאה במשחק, כשבל'אקיפ העניקו רק ציוני 6 לשבעה שחקנים בהם ז'ירו, קיליאן אמבפה שכבש את הראשון ואנטואן גריזמן, אבל למזלם הולנד הייתה חלשה. קווינסי פרומס קיבל ציון 3, ראיין באבל שהשווה רק 4 וממפיס דפאי 5.



אלופת העולם חוגגת ניצחון ראשון בליגת האומות (AFP)


מעבר לרצף שלו בנבחרת שהוזכר לעיל, ז'ירו לא כבש במונדיאל בשבעה משחקים והבקיע רק את שערו השמיני בכל המסגרות ב-2018. חלוץ צ'לסי הוא כעת הכובש הרביעי בטיבו בנבחרת בכל הזמנים עם 32 שערים, עבר את זינדין זידאן שכבש במדי הטריקולור 31 שערים ובסיום המאמן דידייה דשאן הגן עליו: "אני מאושר עבורו. הוא תמיד עזר לנו מאוד. הוא הביא לנו את הניצחון ולעתים קרובות הביקורות נגדו לא הוגנות. הוא חשוב מאוד לנבחרת ואנחנו זקוקים לו והשחקנים יודעים עד כמה הוא עוזר להם ומעריכים אותו על כך". על המשחק עצמו אמר המאמן: "לנצח באווירה כזו זאת חוויה והיא עומדת להימשך. היינו חייבים לנצח במשחק הזה הראשון בבית אחרי המונדיאל".


ז'ירו אמר בסיום: "אני מאושר. אם אתה מקבל תמיכה מכזה קהל אתה רוצה ללכת עד הסוף גם במפעל הזה. לא היה קל עבורנו כי תמיד קשה לחזור הביתה אחרי שאתה זוכה במונדיאל ולהמשיך להצליח זה קשה. הוצאנו נקודה חשובה נגד גרמניה וניצחנו את הולנד. בשני המשחקים הראינו נחישות וקיבלנו תמורה. הייתה לי תקופה לא קלה, כי לחלוץ לא לכבוש עשרה משחקים זה רצף ארוך, אבל זה קורה לטובים ביותר שיש להם רצף בו הם כובשים הרבה וגם ההיפך נכון. התחלתי קצת להמר במשחק שלי כדי לכבוש, אבל במקרה הזה בנג'מין מנדי יודע להגביה מעולה והלכתי להיכן שהוא הגביה את הכדור". נכתב על ז'ירו בל'אקיפ שהוא נראה אבוד 75 דקות, אבל השער הגיע בתזמון מושלם. דידיה דשאן עמד להכניס במקומו את עוסמאן דמבלה, אבל אחרי שז'ירו הקשר של ברצלונה נשאר להתייבש על הספסל.



ז'ירו זוכה לאהבה אחרי שהרצף השלילי נקטע (AFP)


החגיגות הגדולות באיצטדיון היו כאמור אחרי המשחק. 23 שחקני הנבחרת עלו אחד אחד על כר הדשא כשהאוהדים מריעים להם. הוגו לוריס הפצוע עלה אחרון והניף את הגביע. קיליאן אמבפה קיבל את מרבית מחיאות הכפיים מהאוהדים. שני היה אנגולו קאנטה שהיה לו משחק פושר. סמואל אומטיטי רקד בפני האוהדים את הריקוד המפורסם שלו ולוריס הניף את הגביע באמצע המגרש והשחקנים הפילו את עצמם לדשא באקט שתוכנן מראש.

Hugo Lloris did the honours in a truly special evening in Paris. pic.twitter.com/FgwBOSXNLA

— Get French Football News (@GFFN) September 9, 2018

NNNNNNNNN'Golo Kanté pic.twitter.com/x9vQkkghHX

— Get French Football News (@GFFN) September 9, 2018

Merci @equipedefrance! Incredible atmosphere! pic.twitter.com/CIMSLmk7Uz

— Get French Football News (@GFFN) September 9, 2018

Antoine Griezmann's World Cup celebration walk-in was Fortnite themed. pic.twitter.com/NU5K9gnvW0

— Get French Football News (@GFFN) September 9, 2018

Flow. pic.twitter.com/GyPp79q1EO

— Get French Football News (@GFFN) September 9, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי