צפו בתקציר: 0:6 אדיר לספרד על קרואטיה בליגת האומות

ספרד
ספרד | AFP

האדומים הנחילו לסגנית אלופת העולם את הפסדה הגדול בהיסטוריה עם הצגה גדולה באלצ'ה. סאול (24), אסנסיו (33) עצמי של קאליניץ' (35), רודרידו (48), ראמוס (57) ואיסקו (70) חגגו. 0:3 לבלגיה על איסלנד

(גודל טקסט)

ליגת האומות המשיכה הערב (שלישי) עם מספר משחקים כשבמוקד כמובן ההצגה של נבחרת ספרד שפירקה 0:6 את סגנית אלופת העולם קרואטיה. בלגיה ניצחה את איסלנד 0:3 בחוץ.

ספרד – קרואטיה 0:6
התרסקות. לא ניתן להסביר במילים אחרות את הפיאסקו הערב של נבחרת קרואטיה, שרק לפני חודשיים שיחקה בגמר המונדיאל, והיום הובסה 6:0 על ידי נבחרת ספרד באלצ'ה במסגרת ליגת האומות וספגה את הפסדה הגדול ביותר מאז ומעולם.

מצחיק ואף הזוי לאמר זאת, אך האורחים דווקא פתחו טוב יותר והגיעו מספר פעמים למצבים קורצים למול השער של דה חאה נוכח משחק הגנה מפוזר מאוד של הנבחרת הספרדית ב-20 הדקות הראשונות של ההתמודדות.

הספרדים התעוררו בדקה ה-24, כשסאול התרומם נפלא להרמה של קרבחאל, נגח בעוצמה את היתרון הראשון במשחק, ורץ לחגוג עם הקהל באיצטדיון באלצ'ה, עיר הולדתו. כעבור חמש דקות, איש המשחק מרקו אסנסיו נכנס לעניינים. הוא הכפיל את היתרון מבעיטה חזקה לרשת (33) ורשם שער בכורה במדים הלאומים אחרי מסירה רשלנית בהגנה של חברו לשעבר לקבוצה, מתיאו קובאצ'יץ'.


אסנסיו חוגג. איש המשחק (AFP)

כעבור שתי דקות בלבד, כוכבה הצעיר של ריאל מדריד המשיך להציג את הרפרטואר שלו כשחתך מצד ימין למרכז ההגנה ושחרר פצצה נוספת לקורה הימנית שפגעה בראשו של קאליניץ' וחדרה לרשת.

במחצית השנייה הספרדים המשיכו במומנטום כששוב היה זה אסנסיו שניצל יציאה גרועה לנבדל של הקרואטים ומצא בכדור עומק את רודריגו שלא התקשה לכבוש את הרביעי. בדקה ה-70 היה זה הקפטן סרחיו ראמוס שעלה בפעם המי יודע כמה לכדור קרן ונעץ את החמישי של נבחרתו ושערו ה-13 סך הכל במדי הלה רוחה. חניכיו של לואיס אנריקה, במשחקו השני בלבד על הקווים, לא ריחמו על הקרואטים האומללים, כש-20 דקות לסיום אסנסיו רשם את הבישול השלישי שלו במשחק לאיסקו שהסתובב נהדר על השומר שלו ושלח כדור חזק לפינה העליונה.

הספרדים רושמים ניצחון ענק ושני ברציפות במפעל ומציבים עצמם בעמדה נהדרת בראשות הבית. הקרואטים מבחינתם ירצו לשכוח כמה שיותר מהר מהתבוסה הזו, שכאמור הייתה הגבוהה בתולדותיהן. 

הרכבים:
ספרד: דויד דה חאה, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, נאצ'ו, חוסה לואיס גאיה, סרחיו בוסקטס, סאול ניגז, דני סבאיוס , איסקו, מרקו אסנסיו, רודריגו.

קרואטיה: לוברה קליניץ', שימה ורסאליקו, מאטיי מיטרוביץ', דומאגויי וידה, יוסיפ פיבאריץ', לוקה מודריץ', מרצלו ברוזוביץ', איבן ראקיטיץ', מתיאו קובאצ'יץ', איבן פרישיץ', איוון סנטיני


אוהדי ספרד הערב (gettyimages)

מהלך המשחק:
דקה 5: ראקיטיץ' מנצל נאיביות הגנתית של הספרדים בועט כדור יפה שחולף סנטימרים ספורים מהקורה השמאלית של דה חאה.

דקה 14: איוון סנטיני הגיע לכדור רוחב של ורסאליקו ובעט החוצה מחמישה מטרים. הזדמנות גדולה לקרואטים


דקה 24, 0:1 לספרד:
ראמוס מעביר כדור רוחב נהדר לרגלו של קרבחאל, שבהרמה מדוייקת מוצא את ראשו של סאול שמתרומם נהדר ונוגח בעוצמה לרשת באיצטדיון בעיר בה נולד.


סאול נוגח את שער היתרון (gettyimages)

דקה 33, 0:2 לספרד: מתיאו קובאצ'ץ' מוסר בצורה רשלנית כדור במרכז ההגנה, אסנסיו עט על המציאה, מנצל מיקום לא טוב של קליניץ'  ובועט חזק פנימה. שער בכורה לאסנסיו במדים האדומים.

דקה 35, 0:3 לספרד: הקהל עוד לא נרגע וכבר אחרי שתי דקות אסנסיו ממשיך להציג את הרפרטואר שלו. הכוכב חתך מצד ימין לאמצע, ניצל סגירה רעה של ורסאליקו ובעט פצצה לקורה שפגעה בראשו של קליניץ' וחדרה לשער.


שחקני ספרד חוגגים (AFP)

דקה 48, 0:4 לספרד: מרקו אסנסיו ממשיך לעשות כעולה על רוחו, מנצל יציאה גרועה לנבדל של הקרואטים, ומוצא את רודריגו לבד לגמרי, שמכניע את קאליניץ' שמוציא כדור רביעי מהרשת.

דקה 57, 0:5 לספרד: הקפטן האגדי סרחיו ראמוס עולה נהדר לכדור קרן ונועץ את הכדור החמישי ברשת של הקרואטים. 

דקה 70, 0:6 לספרד: שוב אסניסיו, שוב שער לספרד. הקיצוני מצא את איסקו שהסתובב נהדר על השומר שלו ושחרר בעיטה לפינה העליונה.


איסקו מודה לאסנסיו על הבישול. (gettyimages)

הקרואטים לא יודעים היכן לקבור את עצמם (gettyimages)

איסלנד – בלגיה 0:3
האיסלנדים הגיעו להתמודדות אחרי התבוסה 6:0 במחזור הקודם לשוויץ. הבעיה מבחנתם, הייתה שהנסיון שלהם לתקן הגיע מול אחת הנבחרות הלוהטות בעולם ומי שסיימה במקום השלישי בגביע העולם האחרון, בלגיה. עדן הזארד העלה את השדים האדומים ליתרון בדקה ה-29 מפנדל.  כעבור שתי דקות בלבד היה זה לוקאקו שהכפיל מריבאונד עליו עט בהגנת המארחים. חלוץ מנצ'סטר יונייטד השלים צמד תשע דקות לסיום שהגיע לכדור רוחב של מרטנס. הבלגים פותחים את המפעל עם ניצחון, האיסלנדים במצב רע מאוד בבית וקשה לראות אותם משיגים משהו מהמפעל.

תוצאות נוספות:
בוסניה – אוסטריה 0:1
פינלנד – אסטוניה 0:1
הונגריה – יוון 1:2
מולדובה – בלארוס 0:0
סן מרינו – לוקסמבורג 3:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי