רונאלדו, גריזמן, מודריץ' ומסי בין 30 מועמדים לכדור הזהב

כדור הזהב
כדור הזהב | Gettyimages

"פראנס פוטבול" פירסם את רשימת השחקנים שעשויים לזכות בדצמבר בתואר הנחשק, ב-15 השמות שפורסמו נמצאים זוכה השנתיים האחרונות וגם בייל, קבאני, בנזמה, סלאח, הזאר ודה בריינה. פורסמו המועמדים לפרס "קופה"

(גודל טקסט)
 "כדור הזהב", התואר השנתי היוקרתי מטעם מגזין הכדורגל "פראנס פוטבול",יוענק בעוד כחודשיים. ביממה הקרובה יוכרזו שמותיהם של כל 30 המועמדים לתואר, בו זכה בשנתיים האחרונות כריסטיאנו רונאלדו. למעשה, מזה עשור מוענק הפרס או לרונאלדו או לליאו מסי, כשהשחקן האחרון שזכה בתואר למעט שני הכוכבים האלו היה קאקא הברזילאי ב-2007, אז כשחקן מילאן הקדים את רונאלדו שסיים שני ואת מסי שסיים שלישי.


המגזין הצרפתי טפטף לכל אורך היום את שמות המועמדים החל מהבוקר, כשיש לציין כי שמות המועמדים היו לפי סדר אלפביתי, כך שאין חשיבות לסדר הופעת השמות. הראשונים ששמם פורסם היו סרחיו אגוארו, שהוביל את מנצ'סטר סיטי לאליפות אנגליה; שוער נבחרת ברזיל וליברפול כיום אליסון, מי שזמנית היה השוער היקר בעולם; גארת' בייל מריאל מדריד; קארים בנזמה מריאל מדריד ואדינסון קבאני מפאריס סן ז'רמן.


מיד לאחר מכן פורסמו חמשת המועמדים הבאים: טיבו קורטואה, השוער שעבר הקיץ מצ'לסי לריאל מדריד; כריסטיאנו רונאלדו, שכאמור זכה בשנתיים האחרונות והקיץ עבר ליובנטוס; קווין דה בריינה ממנצ'סטר סיטי שהצעיד גם את בלגיה עד לחצי גמר המונדיאל; רוברטו פירמינו מליברפול ודייגו גודין מאתלטיקו מדריד.



CR7, עוד במדי הבלאנקוס, מציג את כדורי הזהב (Gettyimages)


השלב השלישי של פרסום השמות כלל עוד חמישה שמות נוצצים במיוחד: תחילה אנטואן גריזמן, כוכב נבחרת צרפת ואתלטיקו מדריר; אדן הזאר שהיה נקודת אור יחידה בצ'לסי ולהט בנבחרת בלגיה; איסקו, קשר ריאל מדריד ונבחרת ספרד; מלך שערי המונדיאל והפרמיירליג, חלוץ טוטנהאם ואנגליה הארי קיין וקשר צ'לסי ונבחרת צרפת, אולי הקשר האחורי הטוב בעולם אנגולו קאנטה.


בהמשך הצטרפו לרשימה גם אלופי עולם הוגו לוריס, קיליאן אמבפה ופול פוגבה. סגניהם הקרואטים, מריו מנדזוקיץ', איבן ראקיטיץ' ולוקה מודריץ' שכבר נבחר לשחקן השנה של פיפ"א ואופ"א ונחשב לטוען בכיר לכתר, שחקני ההגנה של ריאל מדריד מרסלו, סרחיו ראמוס, ורפאל וראן. מוחמד סלאח וסאדיו מאנה מליברפול, ושמות נוצצים כמו ליאו מסי, לואיס סוארס וניימאר, כמו גם השוער יאן אובלק מאתלטיקו מדריד.


We have our 30 nominees for the 2018 Ballon d'Or France Football! #ballondorpic.twitter.com/M01sH5gspj

— #ballondor (@francefootball) October 8, 2018

בנוסף, פורסמו המועמדים לפרס "קופה", שייערך השנה בפעם הראשונה ויוענק לשחקן הטוב ביותר עד גיל 21. בין השמות ניתן למצוא את אלוף העולם עם נבחרת צרפת קיליאן אמבפה מפאריס סן ז'רמן, ג'אנלואיג'י דונארומה ופטריק קוטרונה ממילאן, ג'סטין קלייברט מרומא, כריסטיאן פולישיץ' מבורוסיה דורטמונד, טרנט אלכסנדר-ארנולד מליברפול, חוסאם עוואר מליון, ריטסו דואן מחרונינגן, אמאדו היידארה מרד בול זלצבורג ורודריגו מסנטוס, שיעבור בסוף העונה לריאל מדריד.


כזכור, עד שנת 2015 "כדור הזהב" הוכר גם על ידי פיפ"א, אלא שבשנים האחרונות השיקה התאחדות הכדורגל העולמית את תואר "The Best", ומאז מוענקים שני פרסים – אחד מטעם פיפ"א ואחד על ידי המגזין הצרפתי. הטקס של פיפ"א נערך בחודש שעבר ובו זכה קשר ריאל מדריד וסגן אלוף העולם עם קרואטיה, לוקה מודריץ'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי