ברומניה יצאו להגנת תמאש, ראיקוביץ' קיבל את הציון הגבוה בסרביה

גבריאל תמאש
גבריאל תמאש | AFP

מאמן רומניה קונטרה התייחס להרחקה של הבלם: "הסרבי היה חכם יותר והכניס את הראש". גם הפרשנים הרומנים טענו שהשופט טעה: "זה לא היה בכוונה". שוער מכבי תל אביב זכה לציון 7, יותר מכל שחקני נבחרתו

(גודל טקסט)

רומניה סיימה אתמול (ראשון) בתיקו 0:0 עם סרביה והשאירה לעצמה סיכוי לסיים במקום הראשון בליגת האומות בבית שלה, אך מדובר בסיכוי קלוש. במשחק לקחו חלק שני נציגים מליגת העל: גבריאל תמאש מהפועל חיפה שהורחק באדום ישיר ושוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ' ששיחק 90 דקות ושמר על שער נקי.

תמאש, שרשם הופעה שנייה בנבחרת אחרי היעדרות של ארבע שנים, תפס את הכותרות הראשיות אחרי ההרחקה שלו בדקה ה-44 ומאמנו קוסמין קונטרה יצא להגנתו: "הוא לא עשה שום דבר בכוונה. הוא רצה להוריד את הכדור מהאוויר והשחקן הסרבי היה חכם יותר והכניס את הראש. דיברתי איתו אחרי המשחק. הוא היה מאוד נסער, אבל אין לי טענות אליו. אולי זה היה פנדל, אבל זה בטח לא היה כרטיס אדום אלא רק צהוב כי לא הייתה כאן כוונה לפגוע".

חלוץ נבחרת רומניה לשעבר, צ'יפיריאן מאריקה, אמר ל"פרו ספורט" הרומני: "השופט קווין בלום טעה שהרחיק את תמאש. הפעולה שלו הייתה אינסנקטיבית ולא נועדה לפגוע בשחקן הסרבי. הוא הרים את הרגל גבוה מדי, אבל בטח לא לפרצוף של הסרבי. אם הייתי שופט, הייתי שולף לו צהוב בלבד ומזהיר אותו". גם שופט הכדורגל הרומני כריסטיאן בלאי, ששימש כפרשן ב"פרו ספורט", כתב: "זו טעות קשה של השופט. במקרים כאלה מפעילים שיקול דעת ולא הייתה שום כוונה רעה לגבריאל. זה לא היה בכוונה. הוא ניסה להגיע לכדור ולא לפגוע בשחקן וכאן ההבדל הגדול".

תמאש עצמו אמר בסיום ל-TV טלקום: "זה לא סוף העולם. כבר היו הרחקות כאלה בעבר. הדבר הכי חשוב הוא שנשארנו בחיים ואפשר עדיין לסיים במקום הראשון. ברור שלא רציתי לקבל כרטיס אדום מול האוהדים הנפלאים שבאו לעודד אותנו באיצטדיון הלאומי".


תמאש והבעיטה. הרחקה לא מוצדקת? (AFP)

בצד השני, העיתון "בליץ" הסרבי העניק ציון 7 לפרדראג ראיקוביץ' על משחקו הראשון בליגת האומות, שהיה הרשמי השלישי שלו והתשיעי בסך הכל בנבחרת הבוגרת. הוא לא נזקק להרבה מאמץ, אבל אף שחקן לא קיבל ציון גבוה ממנו בנבחרת. בעיתון נכתב שבדקה ה-57 הרומנים כבר הצליחו להכניע אותו בצורה ברורה, אבל הגנת סרביה הרחיקה. לעומתו, שוער רומניה טטרושנו קיבל את הציון הגבוה במשחק – 8.5.

קשר אייאקס דושאן טאדיץ', שהחמיץ את הפנדל שהיה יכול להביא לניצחון סרבי, אמר בסיום: "לא מצטער שבעטתי, אבל מצטער שהחמצתי. לא התעקשתי לא לתת לאלכסנדר מיטרוביץ' לבעוט. אני הקפטן ואני יודע לקחת אחריות במצבים כאלה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי