מ-11 עד 18: מאבקי התחתית באנגליה מותחים מתמיד

שחקני לסטר
שחקני לסטר | Gettyimages

סנדרלנד ובורו בדרך לצ'מפיונשיפ, אבל שמונה קבוצות נוספות חוששות. התרחישים המלאים בפנים (שבת, 17:00, ספורט2)

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)
משחקי השבת באנגליה יתמקדו במאבק נגד הירידה, בעוד שהגדולות ישחקו בראשון ושני. ארבעה מחזורים לסיום העונה המאבק מושך לתוכו כמעט חצי ליגה, מסטוק שבמקום ה-11 (39 נקודות) עד סוונסי שנמצאת מתחת לקו האדום (31).

 

מידלסברו וסנדרלנד (משחק חסר) נראות בדרך הבטוחה לצ'מפיונשיפ עם 27 ו-21 נק' בהתאמה. כשנותרו עוד 12 נקודות בקופה, גם קבוצות כמו קריסטל פאלאס, בורנמות' ו-ווסטהאם (38 כל אחת) יכולות להסתבך בתחתית, אך נדמה שהסכויים לכך נמוכים.




 

לסנדרלנד, שתפגוש ב-17:00 את בורנמות', זו אולי ההזדמנות האחרונה. החתולים השחורים חייבים לנצח, להשיג שלוש נק' גם במשחק ההשלמה ועוד מצפים להם שני משחקי חוץ מול ארסנל וצ'לסי. תיקו או הפסד ישים קץ לסבל של האוהדים ויוריד את הקבוצה לליגה השנייה אחרי תשע שנים רצופות בפרמייר-ליג, אלא אם האל תשיג תוצאה זהה במשחקה המקביל מול סאות'המפטון. המאמן דייויד מויס, שנמצא אשם על ידי ההתאחדות המקומית באמירה סקסיסטית לכתבת, נמצא על הכוונת של האוהדים שדורשים ממנו להתפטר. אלפי מנויים לא צפויים להגיע למשחק כמחאה על המצב והבלם ג'ון אושיי אמר: "אף אחד לא מרוצה מהמצב שלנו". בורנמות' מצדה זקוקה לניצחון כדי להיות רגועה אחרי ניצחון אחד בלבד בחמשת המחזורים האחרונים. חמישה שחקני הרכב לא יהיו בסגל של המאמן אדי האו.

 

האל – תשחק בחוץ מול סאות'מהפטון (17:00) וצריכה להשיג כמה שיותר נקודות. הנמרים נמצאים במקום ה-17 ורחוקים שתי נקודות בלבד מהקו האדום. בעוד שהרקורד של המנג'ר הפורטוגלי מרקו סילבה בבית מרשים והוא ניצח ארבעה משחקי בית רצופים, בחוץ האל לקחה נקודה אחת בלבד מאז הגיע.  הקבוצה מיורקשייר לא ניצחה משחק חוץ מאז אוגוסט. "זה ברור לשחקנים שאנחנו חייבים לשחק בחוץ כמו בבית ולהיות מרוכזים", אמר סילבה שזוכה להערכה רבה על השיפור שהביא לקבוצה.

 

ברנלי – הסגלגלים מרוחקים חמש נקודות מהקו האדום, ומצפה להם משחק קשה במיוחד מול פאלאס (19:30) שניצחה העונה את צ'לסי, ארסנל וליברפול, אבל תחסר את הבלם ממדו סאקו הפצוע. ברנלי ספגה מכה קשה עם הרחקתו של ג'ואי בארטון ל-18 חודשים בגלל הימורים. מנג'ר ברנלי, שון דייץ', אמר: "מוזר שמענישים שחקן על הימורים לתקופה כה ארוכה בעוד שעל בעיטת הקונג פו המפורסמת של אריק קאנטונה הוא הורחק רק לתשעה משחקים. העונש מוגזם". ההתאחדות טענה בתגובה שהקשר קיבל את העונש הכי מינימלי בחוק. סטיבן דפור הבלגי יעלה לשחק במקום בארטון בהרכב.




סלאבן ביליץ'. גם הוא עוד לא בטוח. צילום: gettyimages

סלאבן ביליץ'. גם הוא עוד לא בטוח (gettyimages)

 

לסטר – אחרי ההפסד הדרמטי לארסנל במחזור האחרון, הקבוצה של קרייג שייקספיר עדיין זקוקה לנקודות כדי להבטיח את הישארותה בליגה וצפוי לה עוד משחק קשה נגד ווסט ברומיץ' בחוץ (17:00). כוכב השועלים ריאד מחרז החמיא למאמנו: "אני מקווה שהוא יהיה המנג'ר שלנו בעונה הבאה. הוא האיש שייקח את הקבוצה קדימה". שייקספיר עצמו רמז שימשיך וכבר החל לדבר על מחנה האימונים של הקבוצה בקיץ באוסטריה. אך לפני הדיבורים על העונה הבאה, האלופה היוצאת צריכה להתעשת לאחר שלושת משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון.  בלם לסטר ווס מורגן יעבור מבחן כשירות בסמוך למשחק והחלוץ שינג'י אוקאזקי צפוי לפתוח.

 

ווסטהאם – הפטישים ישחקו נגד סטוק (17:00) בקרב בו שתי הקבוצות זקוקות לניצחון כדי להבטיח באופן סופי את הישארות, ואולי גם להשתחל לירכתי החצי העליון של הטבלה. גם תיקו יהיה תוצאה סבירה לשתיים לא יהיה רע כיוון שאז לסטוק יהיו 40 נק' ולווסטהאם 39. לשם השוואה, בעונה שעברה הקבוצה שירדה מהמקום ה-18 צברה 37 נק', ולפני שתי עונות 35. לסטוק יש משחק מול ארסנל במחזור הלפני אחרון, ו-ווסטהאם עדיין צריכה לארח את ליברפול וטוטנהאם. מארק נובל יחזור אצל הלונדונים אחרי הרחקה, ואילו אצל היריבה, מארק יוז מתלבט האם לפתוח עם סיידו בראהינו.

 

מידלסברו תשחק ביום ראשון בחוץ מול מנצ'סטר סיטי, סוונסי תפגוש באותו יום את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי