גווארדיולה: ואלוורדה יידע לזכות בלב של השחקנים

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyiamges

מנג'ר מנצ'סטר סיטי התראיין לתקשורת הקטאלונית והתייחס בין השאר גם לקבוצתו, לברצלונה, למסי ולעתידו: "לא חושב על פרישה. בגיל 60 לא אהיה מאמן"

(גודל טקסט)
אחרי הצגתו של שוערה החדש של מנצ'סטר סיטי אדרסון, פפ גווארדיולה התראיין לתקשורת הקטאלונית ודיבר על מגוון נושאים ובעיקר על ברצלונה, הכדורגל הקטאלוני והספרדי.


ארנסטו ואלוורדה: "בחירה טובה מאוד והגיונית. הוא הצליח מאוד בקבוצות השונות בהן אימן ואני שמח מאוד עבורו. זו בחירה מצויינת למאמן. אני חושב שמי שמנהלים את ברצלונה רצו מאמן רגוע יותר שיספק פחות כותרות צהובות וייתן לכדורגל לדבר. אם ההנהלה לא נותנת שקט נפשי למאמן לשנה-שנתיים הכל הולך לאיבוד. בילבאו עשתה הרבה בעיות לברצלונה. הוא אחד שיידע לזכות בליבם של השחקנים והאוהדים".




ליאו מסי: "מכיר אותו מאז שהיה ילד. הלוואי שהייתי יודע מה מתרוצץ לו בראש, כי הוא אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה. זה כבוד גדול שהייתי מאמן שלו. יש עליו לחץ מטורף ומצפים ממנו לכבוש שלושה שערים בכל משחק. הדבר הכי טוב אצלו שהוא גורם להכל להיראות קל ואף אחד לא עושה את הדברים טוב כמוהו. אני לא יכול להפסיק לראות את מסי משחק וכל שנה הוא רק נהיה טוב יותר".



עם מסי. גורם להכל להיראות קל (Gettyimages)


כריסטיאנו רונאלדו: "הדבר החשוב עבורו הוא האופי האנושי שלו".


העונה של ברצלונה:
"היא לא נכשלה העונה ולמרות הכל עדיין הגיעה למחזור האחרון עם אפשרות לזכות באליפות. חושבים שברצלונה צריכה לזכות בכל תואר בגלל שהיא ברצלונה, אבל לא מבינים שכעת התחרות בספרד מסובכת. אם יש לך ערב אחד גרוע אתה יכול להפסיד אליפות".


מנצ'סטר סיטי: "לא מחפש תירוצים, לא היתה לנו שנה טובה. אם אתה מחפש תירוצים זה בגלל שאתה חושב שאין מה לשפר. עניין ההתאקלמות הוא לא תירוץ עבורי. צריך לנצח מהרגע הראשון, אבל למרות הכל הייתה לי תמיכה גדולה מצ'יקי בגיריסטיין ופראן סוריאנו".


התנאים בסיטי: "יש בה תנאים מדהימים לשחקנים צעירים. יש לנו 'לה מאסיה' שלנו".



פפ יודע שיש מה לשפר (AFP)




ג'ירונה שעלתה ליגה: "אני מאושר שהם עלו ל'לה ליגה' אחרי שלוש שנים שנכשלו. הם עשו הכל בזמן הזה כדי להתקדם ולמדו גם מברצלונה. אני מקווה שיישארו עוד הרבה שנים בליגה הראשונה. לסיטי יש יחסים מצוינים איתם ואנחנו נעזור להם. בגיריסטיין כבר בקשר איתם".


על היותו מאמן: "מאושר שאני ועשה משהו שאני אוהב. כרגע לא חושב בכלל על פרישה. אמרתי כבר שבגיל 60 לא אאמן".


מחבר הביוגרפיה של פפ גווארדיולה, מרטי פררנאו, טוען שהמנג'ר עומד להאריך את חוזהו בסיטי – על אף עונת בכורה שהסתיימה ללא אף תואר – ושהוא למעשה לא ראה אותו מאושר יותר כמאמן מאשר בתקופתו בסיטיזנס.


"אנשים חושבים שאתה יכול להיות מאושר כמאמן רק כשאתה מצליח", סיפר פררנאו, "ברור שהצלחה חשובה ובעיקר למאמן כמו פפ גווארדיולה, אבל יש עוד מדדים לאושר כמאמן ולא ראיתי את פפ מאושר יותר מזה בקבוצות הקודמות שלו", אמר על הקטאלוני שזכה בשלל תארים בברצלונה ובבאיירן מינכן.


לגווארדיולה נותרו שנתיים לחוזה שחתם בשנה שעברה, אבל לדברי העיתונאי שמקורב אליו מאוד הוא מאוכזב מהתוצאות, אבל לא מההתקדמות שהייתה לו בקבוצה במהלך העונה. העיתונאי, מעבר לקרבתו לגווארדיולה, כתב עד כה שני ספרים על גווארדיולה והורשה להיכנס לחדר ההלבשה ולעקוב אחר פפ ושחקניו מקרוב.


"פפ לא מודאג ממצבו ומכך שזו הייתה העונה הכי גרועה שלו מבחינת הישגים", הוסיף לסיכום, "הוא יישב העונה עם היו"ר של הקבוצה ויאריך את החוזה שלו. הוא מאוד מרוצה במועדון ומהעובדה המשותפת עם שני הקטאלונים צ'יקי בגיריסטיין ופראן סוריאנו".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי