שופט כדורגל אנגלי יצא מהארון ועשה היסטוריה

ראיין אטקין
ראיין אטקין | צילום: צילום מסך

בראיון ל"סקיי ספורטס" הפך ראיין אטקין לשופט הכדורגל הראשון אי פעם שמצהיר על נטיותיו ההומוסקסואליות בפומבי: "תהיו מי שאתם רוצים להיות, וקבלו כל אחד כמו שהוא"

(גודל טקסט)

שופט הכדורגל האנגלי ראיין אטקין עשה היסטוריה כשהתראיין ל"סקיי ספורטס" והפך לשופט הכדורגל הראשון שיוצא מהארון באופן פומבי.

"תהיו מי שאתם רוצים להיות, וקבלו כל אחד כמו שהוא", אמר אטקין בראיון בו שוחח על חייו האישיים ועל חוויותיו כשופט כדורגל הומו. אטקין החל לשפוט ב-1999 בעיר הולדתו פלימות' וקודם להיות עוזר שופט בליגות בכירות יותר ואף שפט מספר משחקים בצ'מפיונשיפ.

"להיות הומו לא משפיע בשום צורה על עניין השיפוט בכדורגל", התייחס השופט האנגלי למצב כיום בעולם הכדורגל. "אבל אם אני מדבר על שיוויון ושונות, אני אציין את זה שאני הומו כי זה רלוונטי. הומופוביה היא עדיין בעיה, אבל העניין משתפר כל הזמן. אתה יכול לשנות את תרבות הכדורגל כשאתה עושה שינוי בעצמך"


אטקין. מרוצה מההתקדמות בנושא

"אין ספק שיש התקדמות רצינית בתחום מאז שהתחלתי לשפוט", הוסיף והתייחס ל"קמפיין שרוכי הקשת" שנועד לקידום הסובלנות בכדורגל: "זה קמפיין חשוב מאוד. יש גדילה במספר האוהדים הלהט"בים וחברות גדולות כמו נייקי ואדידס עוזרות להעביר את המסר. הייתי שמח לראות יותר שחקנים ושופטים עוזרים במאמץ לקדם את זה, כדי שנגיע לכמה שיותר קהילות".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי