ארסן ונגר: "עדיף לצרף לפרמייר-ליג את סלטיק לפני ברצלונה"

ברצלונה חוגגת
ברצלונה חוגגת | AFP

מאמן ארסנל החל לחשוש מהתרחיש חסר התקדים של הצטרפות הקטאלונים לליגה האנגלית בעקבות הבלאגן בספרד, ונשיא הקבוצה ברתומאו סיפר כי ישקול בעתיד את עזיבת "לה ליגה". אוהדי ארסנל וליברפול בקמפיין נגד "סקיי"

(גודל טקסט)

על רקע איומיו של נשיא "לה ליגה", חבייאר טבס, שאיים להעיף את ברצלונה וכל הנציגות הקטאלוניות מהליגה אם אלו ייפרדו בסופו של דבר מספרד, הביע מאמן ארסנל ארסן ונגר את חששו מכך שבארסה תצטרף לליגה האנגלית.

צירופה של ברצלונה לפרמייר-ליג, דמיוני ככל שהוא נשמע, אפשרי מבחינה טכנית ויכול להזניק את הליגה לגבהים חדשים, כמו גם להכניס סכום כסף עצום על זכויות שידור. הדבר מצריך אישור מיוחד של פיפ"א בגלל שקבוצות ממדינות אחרות לא יכולות לשחק אוטומטית בליגה ממדינה אחרת, אך בהתחשב במצב המסובך של קטאלוניה האפשרות התיאורטית קיימת.

בעבר פורסם שדווקא צרפת יכולה לצרף את בארסה לליגה שלה בגלל שלטון צרפתי בעבר על קטאלוניה. אפשרות אחרת היא כמובן להקים ליגה של חבל הארץ הספרדי, אבל היא תהיה חלשה מדי עבור קבוצה כמו ברצלונה.

הבלאגן בברצלונה. מה יהיה הסוף?
הבלאגן בברצלונה. מה יהיה הסוף? (AFP)

בתוך כך גם נשיא ברצלונה, ג'וזף ברתומאו, הטיל פצצה כשאמר: "אם קטאלוניה תקבל עצמאות נצטרך לדון בשאלה האם להישאר בליגה הספרדית. הדבר הזה לא קיים כרגע, אבל בעתיד אם יקרה נצטרך לתת על כך את הדעת בצורה רגועה".

בחזרה לוונגר. הצרפתי חושש כמובן שבארסה תאפיל על קבוצות כמו ארסנל, והוא סבור שצירוף ברצלונה לא יכול להתבצע, אבל הצהיר: "אם היא תצורף לפרמייר-ליג יהיה הרבה יותר קשה לזכות בתואר. אצטרך ללמוד קטאלנית. אני לא חושב שזה יקרה, אבל זה רעיון מעניין בגלל שתהיה לו השפעה גדולה מבחינה ספורטיבית".

עוד הוסיף: "ברצלונה היא מועדון שמעורב מאוד פוליטית ויהיה מעניין כיצד ינהגו. יש לנו כאן מספיק קבוצות בליגה. יש 20 ואם ברצלונה תצורף ועוד קטאלוניות זה עשוי להגיע ל-24. אני חושב שמן הראוי קודם לצרף את שתי הסקוטיות סלטיק וריינג'רס שיש להן קדימות על ברצלונה. הן נמצאות באי הבריטי".

ונגר. לא שקט
ונגר. לא שקט (AFP)

בתוך כך יצאו אוהדי ארסנל וליברפול בקמפיין משותף נגד האפשרות שהמשחק ביניהם באמירויות ב-23 בדצמבר יוזז יום אחד ליום ראשון – ערב חג המולד. האוהדים רוצים להיות בבית עם המשפחות שלהם וטוענים שהזזת המשחק על ידי "סקיי ספורט" היא רק ממניעים כלכליים. האוהדים שלחו מכתב ופתחו במחאה ברשתות החברתיות נגד ההחלטה הצפויה וכתבו: "אף משחק לא צריך להתקיים ביום כזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי