הארי קיין הוא כדורגלן השנה בעולם ב-2017

הארי קיין
הארי קיין | AFP

עם 56 שערים השנה, אחד יותר משכבש ליאו מסי, חלוץ טוטנהאם הוא הבחירה של דבורין

(גודל טקסט)

הארי קיין, חלוצה של קבוצת טוטנהאם, הוא הבחירה שלי לכדורגלן השנה בעולם. כבר תקופה בלתי מבוטלת שקיין מפלס את דרכו לפיסגה, ואת 2017 הוא סיים כמבקיע הגדול ביותר של הליגות הבכירות באירופה. כדי לעשות זאת היה עליו לעקוף את ליאו מסי, שהבקיע השנה 54 שערים. לא פשוט. ובכל זאת ה"תרנגול" הלונדוני עמד במשימה. 

שלושה שערים שלו סייעו לטוטנהאם לנצח 2:5 את סאותהמפטון במיסגרת הפריימרליג, ובכך התייצב, ברגע האחרון, בראש טבלת המבקיעים עם 56 שערים. המאזן הוא מדהים בכל קנה מידה. אם צריך לבחור בדימוי לניצחון הדרמטי על מסי, הוא קרוב לתאור ריצת גמר 100 מטרים במשחקים האולימפיים: הרי קיין מקדים את ליאו מסי בזריקת חזה, ממש על קו המטרה.

לטובתו של מסי, עמדו מראש העונה, שני נתונים: הוא משחק בקבוצת פאר, ברצלונה, שהיא משתיים או שלוש הטובות ביתר בעולם. קל יותר לשחק כשהינך מוקף מכל עבר בשחקנים גדולים. הדבר השני הוא מהותה של הליגה הספרדית. אמנם ברור שגם בה אין משחקים קלים. אלא שבאנגליה המשחקים נוקשים יותר. הפיזיות בפריימרליג והקרבות שם על כל כדור, הם ברמות של מלחמת עולם. ודווקא במשחקים קשים אלה הארי קיין מבקיע יותר ממסי, ויותר מכריסטיאנו רונאלדו.

לכן קיין הוא המרענן הרישמי. 56 שערים שהבקיע ב-2017 מספיקים עבורי לבחור בו לכדורגלן השנה בעולם. לכן גם אל תופתעו אם בקרוב נשמע על כך שריאל מדריד, ברצלונה או באיירן מינכן, חפצות בו כבר לעונה הקרובה. מקצועית הוא ראוי לכל אחת מהן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי