החגיגה נגמרת? "סקאי" תשלם 200 מיליון ליש"ט פחות לפרמיירליג

ראחים סטרלינג
ראחים סטרלינג | Getty

ירידה ניכרת צפויה בהכנסות קבוצות הליגה האנגלית, בשל הצעה נמוכה משמעותית על זכויות השידור החל מעונת 2019/20. האם הדבר יפחית את בסכומי ההעברות?

(גודל טקסט)

האם חגיגת התשלומים בפרמיירליג מסתיימת, או לכל הפחות נבלמת? לפי ההצעה החדשה, רשת השידור "סקאי" תשלם לקבוצות בפרמיירליג 200 מיליון ליש"ט פחות בכל שנה החל מעונת 2019/20. BT תקבל חבילת שידור נוספת וחברת אמזון עשויה להיכנס לשידורים של משחקי הפרמיירליג.

למעשה, זוהי הפעם ראשונה אחרי 15 שנה שהתשלומים על זכויות השידור של משחקי הפרמיירליג יירדו במחיר. לפי הדיווחים, BT תקבל את החבילה של שידורי שבת בצהריים ואילו שתי חבילות של 20 משחקים לשנה עדיין פנויות ואף חברה לא הציעה לרכוש אותם. אמזון כאמור היא אחת המועמדות לרכוש את אחת החבילות.

באשר לסקאי, היא תמשיך לשדר 128 משחקים בשנה, עלייה של שני משחקים לעונה, אבל תשלום של 200 מיליון ליש"ט פחות מבעבר. מדובר ב-16 אחוזים פחות מהחוזה הקיים. בסך הכל "סקאי" תשלם 3.58 מיליארד ליש"ט לשלוש שנים, חברת BT תשלם 885 מיליון ליש"ט עבור שידור של 32 משחקים ויחד עם תשלומיה המחיר לשידור המשחקים יעלה ל-4.46 מיליארד ליש"ט. העסקה הנוכחית עומדת על 5.14 מיליארד ליש"ט.


סלאח ופירמינו. המון כסף, אבל המחיר יורד (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי