דיווח: ליברפול לא תמכור את סלאח תמורת שום סכום

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Gettyimages

למרות התעניינות מצד ריאל מדריד, ברצלונה ופ.ס.ז', המייטירדס שכבר נפרדו מקוטיניו לא מוכנים לאבד עוד כוכב. האם 200 מיליון ליש"ט ישנו את דעתם? פירמינו: "עזיבת קוטיניו שינתה את הדרך בה אנחנו משחקים"

(גודל טקסט)

מוחמד סלאח זוכה לאחרונה להשוואות מחמיאות לליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, וחלק מהשערים שכבש בניצחון 0:5 על ווטפורד הזכירו מבצעים שרק הארגנטינאי מסוגל לעשות. "דיילי מייל" פרסם הבוקר (ראשון) שליברפול כבר החליטה שלא למכור את המצרי בקיץ הקרוב לאף קבוצה, גם לא לריאל מדריד, שבמצרים התפרסמו דיווחים על כך שיגיע אליה בעונה הבאה. מאמנו בנבחרת הקטור קופר אישר בעבר את הדיווח וגם יו"ר ההתאחדות המצרית אמר שזה יהיה דבר ענק אם סלאח ישחק באלופת אירופה. במולדתו כבר חולמים לראות אותו משחק בקבוצה שחשבת בעיני רבים לטובה בעולם.

בנוסף, זכה סלאח למחמאות מזינדין זידאן שנשאל לגביו בגביע העולם למועדונים בדצמבר, ומאז היכולת שלו אפילו רק הלכה השתפרה. הכוכב המצרי חתם בקיץ האחרון בליברפול לארבע שנים ומרוויח 90 אלף ליש"ט לשבוע. נכון ליכולת הנוכחית, הסכום הזה נמוך בהרבה ממה שהוא צריך להרוויח כשחקן שכבש 36 שערים העונה בכל המסגרות, 28 מהם בפרמייר-ליג. הוא נחשב למועמד בכיר לזכות ב"נעל הזהב" של אירופה ולהיות לפחות מועמד לזכייה ב"כדור הזהב". לריאל מדריד לא תהיה בעיה להציע לשחקן הכנף בן ה-25 העלאה גדולה בשכר כדי לרכוש אותו.

הנהלת ליברפול הבהירה שאחרי מכירת פיליפה קוטיניו בינואר היא לא מתכוונת למכור עוד כוכב ואף סכום לא יאלץ אותה לעשות זאת. הבעיה הגדולה תהיה במקרה שסלאח עצמו ירצה לעזוב, כמו במקרה של הברזילאי שדרש לעזוב לברצלונה בקיץ האחרון ולמרות ניסיונותיו, יורגן קלופ הודה שאי אפשר היה לאלץ אותו להישאר יותר מעוד חצי עונה. במקרה של המצרי, הוא לא רמז בשום מקום שירצה לעזוב, אבל כשריאל מדריד רוצה שחקן היא בדרך כלל גם משיגה אותו.

למרות ההצהרות הלא רשמיות של ליברפול, "הסאן" פרסם שריאל מדריד, ברצלונה ופאריס סן ז'רמן רוצות את סלאח ויהיו מוכנות לשלם עליו 200 מיליון ליש"ט. העיתון כתב כי מכירת קוטיניו הזיקה לליברפול בגלל שהקבוצות הגדולות ראו שאפשר להציע למועדון סכומי עתק עבור נכסיו, אותם הוא ימכור בסופו של דבר. 200 מיליון ליש"ט יהיו שיא עולמי מאחר שניימאר עלה 198 מיליון ליש"ט (לפי המטבע הבריטי). לפי הדיווח, בקבוצות הגדולות מאמינים שחברת "פנוויק" שמחזיקה בליברפול לא תוכל לסרב לסכום כזה.


סלאח. ליברפול לא מתכוונת למכור (Gettyimages)

ריאל מדריד אומנם הוזכרה לאחרונה בעיקר בנוגע לצירוף אדן הזאר, אבל עשויה לשנות את תוכניותיה אם תוכל לרכוש את סלאח. ברצלונה אולי לא זקוקה לו כרגע, אבל לא תרצה לאפשר ליריבה הכי גדולה שלה לרכוש אותו ופ.ס.ז' מחפשת מחליף לאדינסון קבאני. על כך אמר יורגן קלופ: "סלאח שיחק בכנף ברומא בגלל שהיה לו חלוץ דומיננטי כמו אדין דז'קו, אבל אף אחד לא ידע שהוא יכול לשחק גם כ-'9'. למדנו את זה לאט לאט והיום הוא מבחינתי חלוץ לכל דבר".

על ההתקדמות של המצרי אמר: "אנחנו לא נהיה אלה שנגיד לו אל תתאמן ותגיע לאנפילד למשחקים בשבת. הוא יודע שגם עם הכישרון שהפגין העונה הוא חייב להתאמן קשה כדי להתקדם עוד".

במקביל, רוברטו פירמינו התייחס בראיון ל"גול" לעזיבת חברו קוטיניו לברצלונה: "שינינו את הדרך בה אנחנו משחקים אחרי שעזב. איזו קבוצה בעולם לא תרצה שיהיה לה שחקן עם איכויות כמו קוטיניו? אבל הוא המשיך בחייו בברצלונה וליברפול נשארה חזקה כמו שהייתה תמיד. אני לא דואג בנוגע ללשחק טוב ולעזור לליברפול להגיע כמה שיותר רחוק בפרמייר-ליג ואם זה יקרה על ידי זה שאבקיע גולים, זה אפילו טוב יותר. תודה לאל, השערים מגיעים! לזכות בליגה יהיה קשה מאוד העונה, אז נילחם על הבטחת המקום בליגת האלופות. זאת אחת המטרות".


פירמינו עם קוטיניו. ליברפול נשארה חזקה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי