פוצ'טינו: הייתה לעלי תקופה קשה, אבל שוכחים שהוא בן 21

דלה עלי
דלה עלי | AFP

מנג'ר טוטנהאם פירגן לקשר נבחרת אנגליה שכבש פעמיים ב-1:3 ההיסטורי בסטמפורד ברידג': "אוהב את האופי שלו, הוא לא נותן לדברים להשפיע עליו". אנטוניו קונטה נשאל אם יעזוב והשיב: "תשאלו את המועדון"

(גודל טקסט)
טוטנהאם עשתה היסטוריה כשניצחה 1:3 בסטמפורד ברידג' והכניעה את צ'לסי בחוץ לראשונה אחרי 28 שנה. זה לא רק הניצחון הראשון מאז פברואר 1990, אלא גם כזה ששינה את ההגמוניה בלונדון – טוטנהאם הגדילה את הפער בין השתיים לשמונה נקודות הפרש וקשה שלא לומר שהיא הלונדונית הבכירה, זו שגם ככל הנראה השאירה את צ'לסי מחוץ לליגת האלופות בעונה הבאה.


מי שהיה אחראי לניצחון יותר מכולם היה דלה עלי, קשר הנבחרת שגארת' סאות'גייט רמז שהוא לא יהיה בהרכב במונדיאל אחרי ירידה ביכולתו. עלי כבש צמד וזכה לשבחים ממאוריסיו פוצ'טינו: "דלה עלי הוא לא מאלה שנותן לעובדה שהוא לא משחק (נגד איטליה, י.ז) להשפיע עליו, הוא לוחם. הוא מאוד תחרותי. הייתה לו תקופה קשה, אבל אני אוהב את האופי שלו. הוא רק בן 21 ולפעמים אנחנו שוכחים את זה. לפעמים הציפיות שלו גדולות מדי. אני מאושר עבורו כי זה מגיע לו. הוא כישרון ענק. הדרך היחידה לתמוך בו היא לתת בו אמון. אם הוא לא משחק בנבחרת, הוא חייב לתת את המיטב כדי לחזור להרכב".


על הניצחון אחרי 28 שנה בברידג' אמר פוצ'טינו: "זה ניצחון ענק לאוהדים שלנו, אבל אלה רק שלוש נקודות ואני חוגג אותם כמו בעבר. לא יוצא מגדרי".

28 years since we've beaten Chelsea at Stamford Bridge, it was a pleasure to be involved. Great performance from the lads ⚽️ #COYSpic.twitter.com/rtIwuvSr1U

— Dele (@dele_official) April 1, 2018

דלה עלי
צייץ ולמצלמות אמר בקצרה: "לא חושב שהיה לי מה להוכיח. רציתי רק לעזור לקבוצה ככל שאני יכול. תודה לאל שהצלחתי לעשות את זה. לנצח את צ'לסי בבית שלה זו הרגשה נפלאה".


מי שעוד זכה למחמאות הוא כריסטיאן אריקסן, שכבש את אחד השערים היפים של העונה. "דיילי מייל" כתב עליו: "אריקסן הוא אחד השחקנים המוכשרים שיכולים לשנות את מהלך המשחק בשער מבריק אחד. הוא עשה זאת בעבר ויעשה זאת בעתיד, אבל לעתים נדירות זה יהיה בולט כמו במשחק מול צ'לסי כשטוטנהאם פיגרה 1:0 והוא כבש שער מבריק מ-30 מטר". פוצ'טינו אמר: "עכשיו אתם יודעים למה אני קורא לו 'גולאסו', כי הוא כובש שערים מדהימים. הוא כל כך מוכשר. הוא גורם לקבוצות שלו (טוטנהאם ודנמרק, י.ז) לשחק". תיירי הנרי השווה את השער של אריקסן לאלה שהיה כובש ז'וניניו הברזילאי.



'גולאסו'. כריסטיאן אריקסן אחרי שהפגיז את השוויון (AFP)


בצ'לסי היתה הרגשה כבר במהלך המשחק שהמנג'ר אנטוניו קונטה כבוי. הוא אומנם בעט בבקבוק מים כדי להראות לשחקנים שלו מה צריך לעשות במשחק, אבל לא ממש השתולל. ג'יאנלוקה ויאלי אמר באיטליה שקונטה כבר לא יכול לחכות לעזוב את הקבוצה בעקבות סכסוך עם ההנהלה בכל הנוגע לרכש ולסמכויותיו. "הוא לא יכול לסבול שקונים ומוכרים שחקנים בלי להתייעץ איתו".


קונטה אמר לעיתונאים ששאלו אם ימשיך בעונה הבאה: "תשאלו את המועדון. התפקיד שלי הוא לעבוד, לעבוד ולעבוד. אני והצוות שלי עובדים 24 שעות ביממה. לצערי השער של אריקסן הרג לנו את הביטחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי