מוריניו: המחיר של פוגבה עלה, פפ: עצובים עבור האוהדים

ז'וזה מוריניו עם פפ גווארדיולה
ז'וזה מוריניו עם פפ גווארדיולה | AFP

מאמן יונייטד מאושר אחרי ה-2:3 הדרמטי שמנע מסיטי לחגוג אליפות על הראש של היריבה העירונית, סמולינג גילה: "הוא אמר לנו לא להיות ליצנים". גווארדיולה בירך את פוגבה. וגם: כל המספרים ההיסטוריים. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

הדרבי של מנצ'סטר סיפק לנו הערב (שבת) עוד פרק מרתק ביריבות שהולכת וצוברת תאוצה מאז הכסף הגדול שהגיע לצד התכול של העיר. יונייטד חזרה מ-2:0 ל-2:3 ומנעה מסיטי לחגוג לה אליפות על הראש.

פול פוגבה כבש פעמיים בתוך 97 שניות (53 ו-55) ומחק את היתרון הכפול של היריבה העירונית. הבלם כריס סמולינג, שכבש את שער הניצחון, אמר בסיום: "מוריניו אמר לנו בהפסקת המחצית שאנחנו לא יכולים להיות הליצנים ולראות שחוגגים לנו מול הפנים. המחצית הראשונה שלנו הייתה נוראית סיטי שיחקה פה נהדר במהלך העונה, אבל עלינו בטירוף לחצי השני, התעלינו וניצחנו". המאמן עצמו גילה: "הבאתי להם כמה דוגמאות של קבוצות שחזרו מפיגור 2:0".

שניות ספורות לאחר שריקת הסיום פפ גווארדיולה ניגש לפוגבה ובירך אותו על היכולת הנהדרת ושני השערים שכבש. מוריניו התייחס לדבריו של הספרדי לפני המשחק שדחה בינואר הצעה של סוכנו של הכוכב הצרפתי, מינו ראיולה, לרכוש את השחקן: "כנראה שעכשיו המחיר שלו עלה". פפ עצמו סיכם באכזבה: "עשינו את כל מה שיכולנו, אבל האיכות של שחקני יונייטד אפשרה להם לעשות את מה שהם עשו. אנחנו רק עצובים עבור האוהדים שלנו".

עד כמה הניצחון הזה היסטורי והיסטרי יעידו המספרים הבאים: זו הפעם הראשונה בעידן פפ גווארדיולה שסיטי מפסידה שני משחקים ברציפות. המאמן הספרדי גם ראה לראשונה בקריירה את קבוצתו סופגת שלושה שערים בשני משחקים רצופים. לראשונה מאז 2008 הסיטיזנס הפסידו משחק פרמייר-ליג בו הובילו בשני שערים. פוגבה הוא שחקן יונייטד הראשון שכובש צמד נגד היריבה העירונית לראשונה מאז וויין רוני בדצמבר 2012.

מוריניו עם גווארדיולה. יריבות גדולה (AFP)
מוריניו עם גווארדיולה. יריבות גדולה (AFP)

ז'וזה מוריניו סימן וי קטן על הנמסיס ומשלים עונה שביעית בפרמייר-ליג בה שום מאמן לא מצליח לרשום עליו דאבל ניצחונות באותה עונה. זה היה ניצחון החוץ השני בלבד של הפורטוגלי על הספרדי והמאזן בין השניים עומד על 21 משחקים, 9 ניצחונות לפפ, 5 למוריניו ו-7 תיקו.

הפעם האחרונה שסיטי שמטה 2:0 והפסידה ל-2:3 זה היה במגן הקהילה ב-2011, גם אז סמולינג כבש. אלכסיס סאנצ'ס בישל פעמיים באותו משחק בפרמייר-ליג בפעם השנייה בלבד (הראשונה הייתה מול ניוקאסל בדצמבר 2014).

פול פוגבה. המחיר שלו עלה (AFP)
פול פוגבה. המחיר שלו עלה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי