הסיפור ההזוי של השנה: ג'ואי ברטון מונה למאמן פליטווד טאון

ג'ואי ברטון
ג'ואי ברטון | אתר רשמי

אחד השחקנים הפרובלמטיים בתולדות הכדורגל העולמי יאמן מיוני את פליטווד טאון מהליגה השלישית באנגליה. צ'לסי תפגוש את ברנלי (חמישי, 21:45, ספורט1) ותנסה לצמק את הפער מטוטנהאם לחמש נקודות

קבוצות: לסטר
(גודל טקסט)
המחזור ה-35 בפרמיירליג יצא לדרך כבר אתמול (שלישי) כאשר ברייטון הצליחה לעצור את טוטנהאם ולסיים מולה ב-1:1 ביתי, ומחר (חמישי) תהיה זו צ'לסי שתוכל לנצל זאת במשחק השלמה – אם תנצח את מפתיעת העונה, ברנלי, תצמק את הפער ביניהן לחמש נקודות בלבד ותשוב למאבק על ליגת האלופות. עוד מחר, לסטר המאכזבת תארח את סאות'המפטון הנואשת לנקודות.


ברנלי – צ'לסי (21:45, ישיר בספורטHD1)
אחרי שני מחזורים ברציפות ללא ניצחון, האלופה היוצאת נקלעה לפיגור כפול בסאות'המפטון בשבת האחרונה ורק הודות לשמונה דקות קסומות הצליחה להפוך ל-2:3 אדיר. אוליבייה ז'ירו עלה מהספסל וכבש פעמיים, בין לבין היה זה אדן הזאר שמצא את הרשת וכך מצאו את עצמם הבלוז נאחזים בקושי רב בסיכוי להשתחל למרות הכל לטופ 4. אתמול טוטנהאם מעדה מול ברייטון והמשמעות היא שניצחון על מפתיעת העונה כחלק ממשחק השלמה מהמחזור ה-31, יצמק את הפער מהתרנגולים לחמש נקודות בלבד, כשלכל קבוצה יישארו ארבעה משחקים לסיום העונה.


צ'לסי מדורגת כעת חמישית ועל אף הניצחון האחרון על הקדושים, מציגה יכולת רעה והפסידה את כל שלושת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה, להוציא את אותו 2:3 בשבת כאמור. גם המגן מרקוס אלונסו, שנבחר היום לנבחרת העונה בפרמיירליג, ייעדר מכיוון שהורחק על ידי ההתאחדות האנגלית בגין ההתנהגות אלימה לעברו של חלוץ סאות'המפטון שיין לונג. צ'לסי תשחק ביום ראשון ב-17:00 בחצי גמר הגביע מול סאות'המפטון, כך שבהחלט ייתכן שתיערך רוטציה רחבה.



ז'ירו. הציל את צ'לסי בשבת, יחליף את מוראטה ב-11 מול ברנלי? (Gettyimages)


ברנלי מנגד נמצאת במומנטום שיא. ההפתעה הכי נעימה העונה בממלכה לא ניצחה 11 מחזורים רצופים עד ה-3.3, אז ניצחה 1:2 את אברטון וזכתה בשלוש נקודות ראשונות ב-2018, אבל מאז עבר חודש וחצי ושחקניו של שון דייץ' ניצחו את כל משחקיהם ושבו להתחרות על כרטיס לליגה האירופית – אם ינצחו את צ'לסי, לפחות זמנית יעקפו את ארסנל ולזכותם יהיו 55 נקודות, בעוד לארסנל, שתהיה עם משחק חסר, יהיו 54 נקודות שיורידו אותה למקום השביעי. יש לציין שגם המקום השביעי עשוי להוביל למוקדמות הליגה האירופית, בהתאם לתוצאות המשחקים בגביע האנגלי. בן מי ייעדר ואילו בין הקורות צפוי להמשיך ניק פופ על אף חזרתו לכשירות של טום היטון.


לסטר – סאות'המפטון (21:45)
במקביל, לסטר תארח את סאות'המפטון במסגרת המחזור ה-35 (פריצות במהלך השידור של ברנלי-צ'לסי בספורטHD1), בתקווה לקטוע את רצף ההפסדים אחרי שני משחקים. לסטר אמנם תארח את המשחק, אבל במגרשה היא לא ניצחה ארבעה משחקים ברציפות ולא כבשה יותר משער למשחק ברצף הנ"ל. סאות'המפטון מגיעה לאחר שאיבדה יתרון כפול והפסידה בביתה 3:2 לצ'לסי בשבת, מודעת לכך שהפסד עלול בסוף המחזור לשים אותה בפיגור של 8 נקודות מחוף מבטחים, מה שיוריד אותה כמעט סופית. ג'ק סטיבנס המורחק ייעדר.


✍️ | Fleetwood Town can confirm an agreement has been reached for @Joey7Barton to become the club's new Head Coach as of June 2nd.

Full details: https://t.co/ZPz5vAaCODpic.twitter.com/cQ3BbjqrR7

— Fleetwood Town FC (@ftfc) April 18, 2018

ג'ואי ברטון יאמן פליטווד טאון מהליגה השלישית באנגליה

ג'ואי ברטון, אחד מהשחקנים הבעייתיים ביותר בתולדות הכדורגל העולמי, פותח בקריירת אימון. קבוצת פליטווד טאון שמדורגת במקום ה-14 בליגה השלישית באנגליה הודיעה ששחקן העבר בן ה-35 יהפוך ביוני למאמן הקבוצה.


"אני מאוד מתרגש מהאתגר שמצפה לי. זה מועדון שאני מכיר כבר זמן רב ויש לי מערכת יחסים טובה מאוד עם יושב ראש הקבוצה", אמר ברטון שפרש מכדורגל באפריל 2017. "זו החלטה גדולה בשבילי ואני שמח מההזדמנות שניתנה לי. אני מצטרף לקבוצה עם שאיפות גדולות ומצפה כבר להתחיל בעבודה".


ברטון הסתבך במספר קטטות שפגעו בקריירה שלו. באחת מהן הלך מכות עם חברו אוזמן דבו במנצ'סטר סיטי, קטטה שבעקבותיה נעצר באשמת תקיפה. בהזדמנות אחרת גרם לחתכים אצל שחקן דונקסטר רוברס וגם סולק ממחנה האימונים של סיטי בתאילנד לאחר שתקף אוהד אברטון צעיר שהתגרה בו. ב-2014 נקלע למלחמת ציוצים עם יוסי בניון כשתקף את ישראל על מבצע צוק איתן שניהלה בעזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי