"האמירויות צריך להיקרא על שם ונגר, ארסנל זה הוא"

אצטדיון האמירויות
אצטדיון האמירויות | Gettyimages

הודעת הפרישה של המנג'ר אחרי 22 שנים זכתה לחיבוק עוטף. פברגאס: "לא ציפיתי לזה, אבל כמה קלאס יש לו". קלופ: "בגרמניה העריצו אותו". נוויל: "בנה את הקבוצה הטובה בהיסטוריה". וגם המועמדים להחליפו והמספרים

(גודל טקסט)
העזיבה של ארסן ונגר היתה צפויה ואם לא היתה מתרחשת היום (שישי) אז לכל המאוחר בסוף העונה הבאה (2018/19)  בתום חוזהו. אבל כמו בכל אירוע חשוב הוא תופס אותך ומטלטל אותך גם אם היית מוכן אליו היכן שהוא במחשבה. זו רעידת אדמה אמיתית כי יש הרבה אוהדי ארסנל שעוד בכלל  לא נולדו כשהצרפתי מונה למאמן התותחנים. 22 שנים הם יותר מרבע מחיי בן אדם.


פול מרסון ואלן סמית,
כוכבי ארסנל לשעבר, כבר קראו לשנות את שם האיצטדיון מ"אמירויות" ל"ארסן ונגר". "המועדון לא זקוק לכסף של חברת התעופה", אמר מרסון ל"סקאי ניוז". "זה צריך להיקרא על שם ונגר. זה האצטדיון שלו. הוא בנה אותו. מצידי שיקראו לו אצטדיון האמירויות של ארסן ונגר. הוא היה מנג'ר עולמי. לפעמים נוטים לומר את על כולם, אבל במקרה שלו זה נכון. הוא הקדים את כולם שנות אור עד שלפעמים זה היה מפחיד". סמית הוסיף: "אני מקווה שהוא ינצח את אתלטיקו מדריד בחצי הגמר ויזכה בליגה האירופית. השחקנים חייבים לנסות להשיג עבורו בעוד תואר". דיוויד סימן שוער ארסנל לשעבר הגיב: "זה יום עצוב. האם אנחנו יכולים הפעם לשלוח אותו הביתה ולתת לו את הכבוד המגיע לו?".




823 – Arsene Wenger has managed more Premier League games than any other manager (823) and only Sir Alex Ferguson has won more games (528) than Wenger (473). Longevity. pic.twitter.com/ktdsaZPb1y

— OptaJoe (@OptaJoe) 20 באפריל 2018


מרסון סבור שהנפילה של ארסנל כלל לא קשורה לוונגר אלא למנהלי המועדון ולמעבר לאמירויות. "כשדייוויד דין היה היו"ר, הם היו משחקים באיצטדיון של 38 אלף מקומות בהייבורי, כרטיס עלה 50 ליש"ט והיו להם כוכבי ענק כמו תיירי הנרי, דניס ברדקאמפ, רובר פירס, עמנואל פטי, פטריק ויירה, מארק אוברמרס וסול קמפבל. הם עברו לאצטדיון עם 60 אלף מקומות, הכרטיס כבר עולה 100 ליש"ט ומה קרה? היום יש להם רק את מסוט אוזיל ופייר-אמריק אובימיאנג".

ססק פבגראס, קשר צ'לסי שגדל אצל ונגר בארסנל בעשור הקודם, פרסם באינסטגרם דברים מאוד מרגשים: "וואו. לא ציפיתי לזה, אבל זה מראה את הקלאסה והכבוד שיש לבן הזה. לא נשכח לעולם את ההדרכה שלו ואת התמיכה".


 

Wow. I never expected that but it shows the great dignity and class of the man. I will never forget his guidance and support, his tutelage and mentorship. He had faith in me from day one and I owe him a lot, he was like a father figure to me who always pushed me to be the best. Arsene, you deserve all the respect and happiness in the world. #classact

A post shared by Cesc Fàbregas (@cescf4bregas) on



גארי נוויל אמר: "ונגר בנה את הקבוצה הכי טובה ששיחקתי נגדה אי פעם ב-1998. הם הכריחו אותנו לשנות את הכדורגל כדי להתמודד מולם. מה שצריך עכשיו לעשות זה בכל משחק לתת לו כבוד ענק על כל מה שעשה עבור הכדורגל האנגלי וארסנל. כל משחק חייב להיות חגיגה של אוהדים, שחקני עבר. מספיק עם הביקורת. מעכשיו צריך להיזכר בדברים הטובים". יורגן קלופ:  "הופתעתי מההודעה. עכשיו אולי זה כבר לא כך, אבל בגרמניה כולם העריצו את הכדורגל שלו וראו בו מודל לחיקוי".


בוב ווילסון
שזכה עם ארסנל בדאבל ב-1970/71 אמר: "הוא המנג'ר הכי גדול של ארסנל בכל הזמנים. הוא מעל הרברט צ'פמן וכל שאר מאמני ארסנל בעבר שזכו בתארים".


נייג'ל ווינטרבורן ששיחק תחת ונגר: "הוא גרם לי להתאהב לשחק כדורגל. כשהיית רואה איך הוא מעמיד את הקבוצה ואיך הוא נותן לך חופש לשחק אתה מיד מתאהב בכדורגל שלו. היה עצוב לראות במשחקים האחרונים שפחות ופחות קהל הגיע. ברגע שאתה לא מצליח להתמודד על אליפות זה גרם לתסכול עצום לוונגר. אני חושב שתמיד יכזרו אותו לטובה וזה הזמן שלו ללכת".
 

המחליפים: ויירה, אנריקה וטוכל מובילים
לגבי מחליפים, הרשימה כרגע כוללת לא פחות משבעה שמות. פטריק ויירה, מאמן ניו יורק סיטי מה-MLS, מכיר מצוין את הפרמיירליג ואת ארסנל, עושה עבודה טובה ב-MLS, ונגר תומך בו והוא גם יקבל מן הסתם את תמיכת האוהדים כשחקן עבר אהוד. תומאס טוכל, אקס דורטמונד, כנראה לא סגור סופית בפאריס סן ז'רמן למרות שסיכם עם אלופת צרפת בעל פה. ברנדן רוג'רס, מאמן סלטיק. התאושש אחרי ליברפול, פורח בסלטיק ויודע לטפח צעירים.


קרלו אנצ'לוטי, המאמן הוותיק שזכה באליפויות באיטליה, צרפת וספרד יכול להיות בדיוק המנג'ר המתאים להתמודד עם הלם העזיבה של ונגר. הוא מסוג המאמנים שמסתדרים עם שחקנים, מכיר טוב את הפרמיירליג, שם זכה באליפות עם צ'לסי ואופיו הנינוח והתחרותי כאחד מתאים לתותחנים. תיירי הנרי,  לאחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון ששיחק ולמד מוונגר. הנרי, עוזר מאמן נבחרת בלגיה, הצטייר עד כה כפרשן מעולה אבל השאלה איך הוא כמנג'ר. מצד שני הוא יכול להיות הזינדין זידאן של ארסנל.



הנרי. יהיה הזינדין זידאן של ארסנל? (Getty)


רפא בניטס, שמוציא 200 אחוז מניוקאסל, היה שנוא בצ'לסי אבל בליברפול מעריכים אותו עד היום ולא רק בגלל הזכייה בליגת האלופות בעונת 2004/05. מאסימיליאנו אלגרי, מאמן יובנטוס, למד כבר אנגלית והוזכר בצ'לסי. הלחץ עליו בארסנל יהיה קטן יותר כי לא יהיו לו בעלים שיחפשו לפטר אותו. ההצלחות שלו במילאן ובעיקר בגברת הזקנה מדברות בעד עצמן. הוא יודע לטפח כוכבים ורוצה לאמן בפרמיירליג.


לואיס אנריקה,  אקס ברצלונה שנמצא בשנת שבתון, כבר היה סגור בצ'לסי אבל בסיום המו"מ התגלו פערים והוא מתרחק מהבלוז. אנריקה כמובן מחזיק בהישגים שלו עם בארסה ובראשם הזכייה בליגה האלופות ב-2015.  לפי הדיווחים אנריקה, ויירה וטוכל הם המועמדים המובילים. 


המספרים: 86 ניצחונות בליגת האלופות בלי לזכות בתואר
49 – ממאי 2003 עד אוקטובר 2004 כשארסנל זכתה באליפות לראשונה ובפעם האחרונה כבלתי מנוצחת עונה שלמה התותחנים לא הפסידו 49 משחקים.


49 – Under Arsene Wenger, Arsenal went a record 49 consecutive top-flight league games unbeaten from May 2003 to October 2004, breaking Nottingham Forest's previous record of 42 set between November 1977 & November 1978 under Brian Clough. Legendary. pic.twitter.com/IATwyJCkcm

— OptaJoe (@OptaJoe) 20 באפריל 2018


86 – ונגר ניצח הכי הרבה משחקי ליגת האלופות מבלי לזכות בתואר – 86 משחקים. הוא שיחק נגד 124 יריבות שונות ולא ניצח רק חמישה מהן.


175 
– תיירי הנרי כבש 175 שערים תחת ונגר יותר מכל שחקן אחר תחת מנג'ר אחד בהיסטוריה של הפרמיירליג

.

823 – ונגר ניהל 823 משחקים בפרמיירליג, יותר מכל מנג'ר אחר, וכעת לא תאמינו אדי האו (בורנמות'), שון דייץ' (ברנלי) ומאוריסיו פוצ'טינו (טוטנהאם) הם שלושת המנג'רים הכי ותיקים. הצרפתי ניצח 473 משחקים עבור ארסנל ורק אלכס פרגוסון ניצח יותר משחקים עם מנצ'סטר יונייטד (528).


124 – Arsene Wenger has faced 124 different opponents as manager of Arsenal, but has only failed to beat 5 of those teams:

Fiorentina (P2 W0 D1 L1)
PAOK Salonika (P2 W0 D1 L1)
Paris Saint-Germain (P2 W0 D2 L0)
Port Vale (P2 W0 D2 L0)
Rotherham United (P1 W0 D1 L0)

Collection pic.twitter.com/iveoABXyzL

— OptaJoe (@OptaJoe) 20 באפריל 2018

1228 – זה המספר של המשחקים תחת ונגר הכולל את כל המסגרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי