השומר אחי אנוכי: תעלומת היעלמותו של ז'ליקו בובאץ'

יורגן קלופ זליקו בובאץ' ליברפול
יורגן קלופ זליקו בובאץ' ליברפול | AFP

עוזרו הנאמן של קלופ, שהולך איתו יד ביד עוד מימיהם במיינץ לפני 17 שנים, יצא ל'חופשה מסיבות אישיות' - כך לפי טענות ליברפול. איך יסתדר המאמן בלי "המוח", והאם עזיבתו קשורה בכלל במגעים עם ארסנל?

(גודל טקסט)
יורגן קלופ יעלה מחר (רביעי, 21:45) למשחק הכי חשוב שלו מאז הגיע לליברפול, גומלין חצי גמר ליגת האלופות מול רומא. אבל דווקא בטיימינג הקריטי הזה מסתבר שעוזרו וחברו הקרוב ביותר הבוסני ז'ליקו בובאץ' בן ה-56, ששיחק איתו במיינץ ומכונה "המוח" של ליברפול, החליט לעזוב. בובאץ' עבד עם המנג'ר הגרמני 17 שנה במיינץ, דורטמונד וליברפול.


עכשיו מנסים למצוא בממלכה להבין מה הסיבות לעזיבתו והאם ייגרם נזק רציני לקבוצה כאשר קלופ נשאר בלי יד ימינו. שמועות מסוימות אומרות שהוא בדרך להחליף את ארסן ונגר בארסנל או שאולי יחזור לעבוד בדורטמונד, אבל ליברפול מתעקשת שהוא שוחרר מסיבות אישיות לחופשה ויחזור בסיום העונה מאחר ויש לו חוזה לעוד ארבע שנים. כשקלופ האריך את חוזהו עד 2022, הוא גם דאג להחתים את כל העוזרים שלו במועדון על הארכת חוזה. אגב, מקור השמועות על המגעים עם ארסנל – עיתון בוסני שחשף בעבר את הסגירה של קלופ בליברפול.


התקשורת הבריטית טוענת שלא סביר שהעוזר יחזור לליברפול למרות הודעת המועדון והיא גם לוקחת ברצינות את הדיווחים מבוסניה. "דיילי מייל" פרסם כי מדובר בטיפוס מאוד אמוציונלי, אבל לא מאלה שמחייכים הרבה. אחד שהיה רב עם קלופ ריבים מטורפים על ויכוח הכי קטן ואחרי עשר דקות השניים היו וחוזרים להיות ידידים אוהבים. "קלופ הוא הלב והנשמה של המועדון ובניגוד לקבוצות אחרות יש לו יחסים מאוד קרובים עם שחקנים, אבל בובאץ' עזר לו מאוד בתחילת הדרך שלו בליברפול כשהוא היה צריך להסביר לשחקנים איך לעמוד בכלל על המגרש ואיך לשחק את השיטה שלו", נכתב בעיתון. בובאץ' עבד עם השחקנים בעיקר במתקן האימונים במלווד פארק, אבל נוכח לוח הזמנים הצפוף של הקבוצה, השחקנים לא מתאמנים שם הרבה ולכן הקשר שלהם לעוזר פחות הדוק.


קלופ ובובאץ'. העוזר יחזור? (AFP)
קלופ ובובאץ'. העוזר יחזור? (AFP)


המוזר ביותר הוא התזמון הבעייתי בו עזב והעובדה שהוא היה מכונה "אח של קלופ". כשהגרמני חתם בליברפול ב-2015 הוא התעקש שבובאץ' ופטר קרביץ יבואו איתו. בובאץ' לא ידע טוב אנגלית כשהגיע והיה אוחז בשחקנים בגופם ומעביר אותם מצד אחד של המגרש לשני כדי להסביר להם היכן הם צריכים לעמוד במערך של קלופ. באימוני הקבוצה בפאלו אלטו בקליפורניה ב-2016 בובאץ' היה צועק לשחקנים "כדור שני, כדור שני" וכולם היו עוברים אגף במהירות, כיום אפשר לראות את התנועה הזאת במשחקי ליברפול. בעוד שקלופ היה מוחצן ובעל חוש הומור, העוזר שלו היה פשוט עושה את העבודה השחורה בלי למצמץ.


המנהל המקצועי של מיינץ בעבר, כריסטיאן היידל, צוטט בביוגרפיה על קלופ: "כולם חשבו תמיד שהם איזה זוג נאהבים, אבל הם היו מסוגלים לריב ברצינות במשך דקות ארוכות". באחרונה בובאץ' נעדר מאסיפות טקטיות והתנתק מעט מקלופ והיה ברור שמשהו קורה. אז למה בובאץ' עזב לפני הגמר בקייב? מעבר לסיבות אישיות מסתוריות הטענה היא שהוא קינא בקרביץ שהפך להיות יותר דומיננטי בקבוצה. שמועה אחרת גורסת שבובאץ' הסתכסך עם מאמן השוערים ג'ון אכטנברג והשניים לא מדברים. עוד נאמר שאם אתה חבר של קלופ הוא יהיה נאמן לך, לפעמים יותר מדי נאמן, אבל אם אתה בוגד בו לרגע אתה שרוף אצלו. השאלה אם בובאץ' בגד?


טענה שתומכת בשמועה שבובאץ' יגיע לארסנל: שמונה המאמנים האחרונים של הקבוצה הגיעו מקבוצות קטנות:

As someone said last week, last 8 Arsenal managerial appointments have been from Peterborough, England Youth, club physio, Spurs, team coach, Millwall, Bolton, Grampus Eight.

— Darren (@DarrenArsenal1) May 1, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי