תרנגולים בלחץ: הכרטיס לליגת האלופות בסכנה ממשית

הארי קיין
הארי קיין | Gettyimages

טוטנהאם, שניצחהמשחק אחד בחמשת האחרונים, תארח (רביעי, 22:00, ספורט3) את המגפייז, בעוד האדרספילד תתארח (21:45, ספורט1) אצל צ'לסי. ניצחון של הבלוז עשוי לעלות אותם למקום רביעי

(גודל טקסט)

עוד ארבעה משחקי השלמה בפרמיירליג ייערכו מחר (רביעי) שהפכו למשחקים מרתקים בגלל הקרב המשולש בין ליברפול, טוטנהאם וצ'לסי על שני כרטיסים לליגת האלופות (מקומות שלוש וארבע). בנוסף האדרספילד זקוקה לנקודה אחת כדי להבטיח גם תאורטית מקום בליגה הבכירה לעונה הבאה.


טוטנהאם – ניוקאסל (22:00, שידור ישיר בספורט3)

התרנגולים לחוצים מכך שהפרויקט של האצטדיון החדש אליו הם נכנסים בעונה הבאה ייהרס לגמרי, אם הם לא ישחקו בליגת האלופות. אלא שטוטנהאם עדיין תלויה בעצמה: ארבע נקודות בשני המשחקים האחרונים, שניהם בוומבלי (המשחק הנוסף מול לסטר) יבטיחו את הכרטיס בגלל הפרש שערים עדיף (36+ מול 27+ של צ'לסי). התרנגולים הפסידו העונה רק פעמיים באצטדיון הלאומי (לצ'לסי ולמנצ'סטר סיטי).

מצד שני מדובר בקבוצה שהצליחה לנצח רק פעם אחת בחמשת המשחקים האחרונים והודחה בחצי גמר הגביע האנגלי מול מנצ'סטר יונייטד. והתוצאות משקפות את היכולת: הארי קיין שובת מהבקעה, חבריו לא מתעלים והשיא היה בהפסד 1:0 ליורדת ווסט ברומיץ'. הקשר אריק דייר יחסר בגלל מחלה, מנגד, הבלם יאן ורטונכן שירד פצוע מהמשחק נגד ברומיץ' יהיה כשיר למגפייז.


קיין. יכולתו מקרינה על הקבוצה כולה (Getty)

הפסד, מול ניצחון של צ'לסי וטוטנהאם כבר לא תהיה תלויה בעצמה. המאמן מאוריסיו פוצ'טינו נשמע אופטימי: "אנחנו לפני שני משחקי גמר בוומבלי. הכל עדיין בידיים שלנו וצריך להיות מפוקס בשני המשחקים האחרונים. ברור שאנחנו רוצים לנצח כל משחק, אבל ברמה הזאת של הפרמיירליג זה לא תמיד אפשרי".

הארגנטיני, שמסיים עונה רביעית בתרנגולים ללא תואר, טען שהוא מרוצה מהעונה הנוכחית: "כולם אמרו שנעבור לוומבלי וניפול אבל אנחנו קרובים לאותו הישג בערך כמו שנה שעברה בלי מגרש ביתי". מאמן ניוקאסל, רפא בניטס: "אנחנו במצב פנטסטי כי אנחנו יכולים לשחק להנאתנו ולנסות לנצח".


צ'לסי – הארספילד (21:45, שידור ישיר בספורט1)

בדיוק כשנראה היה שהעונה השנייה של אנטוניו קונטה תסוכם כגרועה, תפסו הבלוז רוח של ווינריות. ארבעה ניצחונות ליגה רצופים, כולל 0:1 על ליברפול, וטיפוס לגמר הגביע על חשבונה של סאות'המפטון .

המאמן האיטלקי, שפתאום מחזיק בסיכוי לצאת עם תואר ועם כרטיס לצ'מפיונס, אישר שאלברו מוראטה עשוי לשחק נגד הטריירים למרות שלא שיחק נגד המייטירדס. בצ'לסי טענו שהספרדי היה פצוע, אבל בכלי התקשורת הועלו שתי סברות שונות.


מוראטה. קונטה טוען שהוא יהיה בצ'לסי בעונה הבאה (Getty)

האחת שקונטה לא שיתף את מוראטה בגלל שרתח על ראיון שקיים, אחרת טוענת שהספסול בא בגלל שהחלוץ הספרדי נמצא בדרכו חזרה ליובנטוס קונטה הגיב לכך ואמר: "לא רוצה לדבר על מוראטה ועל כל הספקולציות. הוא שחקן של צ'לסי ואמור להיות בקבוצה גם שנה הבאה".

מנצ'סטר סיטי – ברייטון (22:00, שידור ישיר בספורט2)
האלופה כנראה מסתפקת בזכייה בתואר ולא רצה אחרי שבירת כל המספרים, כך ניתן להתרשם מה-0:0 המאכזב באיתיחאד מול האדרספילד מה גם שהשחקנים חגגו בגדול במחסן ששכרה הקבוצה וקשה להאמין שיצליחו לעמוד על הרגליים.

במוקד יעמוד יא יא טורה, השחקן הכי ותיק בסגל שיעזוב את המועדון העונה אחרי שמונה עונות, ויקבל מקום בהרכב. הקשר בן ה-34 זכה לשבחים מפפ גווארדיולה שלא ממש ספר אותו בשנתיים האחרונות. "טורה עזר למועדון לגדול ולגדול ולגדול בשנים האחרונות. הוא היה אחד השחקנים הכי חשובים בהיסטוריה של המועדון ועזר לו לעשות צעד אחד קדימה. מחר נשחק עבורו".


פפ וטורה. "יכול עדיין לשחק בכל קבוצה בפרמיירליג" (Getty)

גווארדיולה  הוסיף כי טורה לדעתו יכול עדיין לשחק שנה הבאה במועדון גדול. "ליא יא יש אישיות ענקית. הוא לא מרגיש לחץ כשהוא משחק ויכול להצטרף לכל קבוצה בפרמיירליג. יש לו עדיין את הרצון הזה לשחק", אמר מאמן סיטי.

לסטר – ארסנל (21:45)
בתקשורת הבריטית פורסם היום ששחקני ארסנל זועמים על מסוט אוזיל וטוענים שהוא מתנהג כמו פרימדונה ולא מתאמץ במשחקים ואפילו היתה ספקולציה שיש לו סעיף בחוזה המתיר לו להחליט איזה משחקים ישחק ומאיזה ישוחרר. ארסן ונגר שגילה כי קיבל כבר כמה הצעות לעונה הבאה. הצרפתי הוסיף שסנטי קאסורלה, שלא שיחק כבר שנתיים בקבוצה בגלל פציעות, אמנם כשיר אבל אין טעם לסכן אותו לשווא בסיום העונה.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי