מוריניו: העונה הזאת לא תימדד לפי אם נזכה בגביע או לא

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | מנצ'סטר יונייטד, רשמי

מאמן מנצ'סטר יונייטד דיבר לקראת גמר הגביע האנגלי נגד צ'לסי מחר (19:00, ספורט1) הוריד את הלחץ: "לא אשנה את הניתוח של העונה לפני משחק אחד". מרסיאל כשיר. קונטה: "עברנו עונה קשה, חייבים להיות מפוקסים"

(גודל טקסט)
העונה באנגליה מסתיימת מחר עם גמר הגביע האנגלי בין צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד בוומבלי (19:00, שידור ישיר בספורט1), שיתקיים במקביל לחתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל.  יונייטד סיימה סגנית אלופה לראשונה מאז 2012/13, אבל אם לא תזכה בגביע מוריניו יסיים עונה שלמה בלי תואר אחרי שלפני שנה זכה בשני תארים. רומלו לוקאקו עשוי לעבור מבחן כשירות ביונייטד, ואילו אנטוניו מרסיאל כשיר לאחר שהתאושש מפציעה בברכו. בצ'לסי, רק המגן אמרסון פצוע.


יונייטד ספגה רק שער אחד במפעל העונה. אם תנצח, מוריניו יהיה המנג'ר השלישי בלבד באנגליה שזכה עם בגביע עם שתי קבוצות שונות (הראשונה עם צ'לסי). יונייטד זכתה בתואר לפני שנתיים בעונת 2015/16, וצ'לסי לאחרונה ב-2011/12. 


המנג'ר ז'וזה מוריניו החליט להוריד משחקניו ומעצמו את הלחץ ואמר: "העונה הזאת לא תימדד לפי אם נזכה בגביע או לא". הפורטוגלי, שזכה ב-12 תארים בקריירה שלו, אמר: "לא אשנה את הניתוח של העונה לפי משחק אחד בלבד. למנטליות של ווינרים אין קשר עם שיאים וזכיות. הכי חשוב ש-11 שחקנים יתנו מחר את המיטב".


ב-13 משחקים בין הקבוצות בשנים האחרונות, רק בשלושה משחקים נכבשו יותר משלושה שערים כך שלא צפוי משחק שיקפיץ את אחוזי ההבקעה. מוריניו נשאל אם יהיה משחק מהנה, ואמר: "לא מבין את המושג משחק פתוח. אם אתם חושבים שתוצאה של 0:6 לקבוצה אחת זה מהנה אתם טועים. לדעתי משחק מהנה זה מתח עד הסוף. שכולם נשארים על הכיסא שלהם עד לשנייה האחרונה". באשר ליחסיו של מוריניו עם אנטוניו קונטה הוא אמר: "עשיתי איתו כבר סולחה במהלך העונה ואין בינינו שום סכסוך".


One game. One club. One hashtag.

Use #ForUnited to show us how you're getting ready for our @EmiratesFACup final tomorrow! pic.twitter.com/5O68MRjVwt

— Manchester United (@ManUtd) 18 במאי 2018


מאמן צ'לסי אנטוניו קונטה, שסירב לחשוף מה יהיה ההרכב שלו, אמר לגבי השאלה אם הוא נשאר או עוזב: "זה המשחק האחרון שלי העונה. זו עובדה. מעבר לכך יש לי חוזה לעוד עונה ואני נאמן למועדון. ההנהלה תחליט. היתה לנו עונה קשה ואנחנו חייבי להיות מפוקסים במשחק הזה". על האפשרות שלוקאקו לא ישחק בהרכב יונייטד אמר: "הוא שחקן חשוב, אבל יש להם סגל מעולה והם יכולים לשחק עם חלוצים אחרים".


שתי הקבוצות ייפגשו בפעם השלישית ביניהן בגמר הגביע כאשר לכל אחת ניצחון. צ'לסי ניצחה בגמר 2007 בתוצאה 0:1 ויונייטד הביסה את הבלוז 0:4 ב-1994. זה הגמר ה-13 של צ'לסי, כאשר בעונה שעברה הפסידו בגמר לארסנל 2:1 וקונטה פספס דאבל. אוליביה ז'ירו, שעשוי לעלות כחלוץ החוד, היה מעורב ב-22 שערים ב-26 משחקי גביע מאז 2012 – רובם במדי ארסנל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי