קונטה לאחר הזכייה בגביע: אני ווינר והוכחתי את זה

אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה | Gettyimages

מנג'ר צ'לסי, שמחכה לתשובה לגבי עתידו, במסר לבעלים רומן אברמוביץ' אחרי הניצחון בגמר 0:1 על מנצ'סטר יונייטד. המפסיד, ז'וזה מוריניו, כרגיל האשים את שחקניו: "איך יכול להיות שלוקאקו מחליט שהוא לא כשיר?"

(גודל טקסט)
 ביום בו החתונה של הנסיך הארי עם מייגן מרקל גנבה את השואו בעולם כולו, גמר הגביע האנגלי היה יכול לרתק רק עם מבול של שערים וכדורגל מרתק. אבל שתי הקבוצות שעלו לשחק הן זהירות במהותן וכך צ'לסי ניצחה 0:1 בלבד בגמר, האוהדים שמילאו את וומבלי היו זכאים ליותר.


חלק מעיתוני אנגליה התרכזו ביחסים בין אנטוניו קונטה לז'וזה מוריניו שכל השנה עקצו זה את זה. "טלגראף" כתב: "אנטוניו קונטה צחק אחרון במלחמה בינו למוריניו וניצח בקרב על התואר את המיוחד שנשאר בלי אף הישג העונה". העיתון "סאנדיי סטאר" כתב: "'שלא תעז לפטר אותי'. זה המסר של קונטה לרומן אברמוביץ' אחרי שלקח את הגביע". קונטה הדגיש שסירב לשתי הצעות באחרונה כדי לא לעזוב את צלסי בה יש לו חוזה לעוד עונה ואחת מהן היא כנראה מאמן נבחרת איטליה.


"סאנדיי מירור" העניק ציוני 8, הכי גבוהים במחשק, לטיבו קורטואה ואדן הזאר וכתב שקונטה ניצח בגמר גביע לראשונה בשלוש הזדמנויות אחרי שעם יובנטוס ב-2012 ועם צ'לסי לפני שנה נכשל. "מירור" קבע: "הזכיה של קונטה בגביע לא תספיק כדי להשאיר אותו בקבוצה. זה רק אירוני שאותם שחקנים של צ'לסי שלא לחמו מספיק כדי להיכלל בין ארבע הגדולות שלחו את קונטה הביתה עם משחק הירואי מבחינתם".


SPORT STAR: Don't blue sack me #tomorrorwspaperstodaypic.twitter.com/DJnnZOZDS7

— Neil Henderson (@hendopolis) May 19, 2018


"סאנדיי אקספרס" כתב שקונטה רוצה תשובה מאברמוביץ': "המעדון מכיר אותי היטב ואני לא יכול להשתנות. אני ווינר והוכחתי זאת שנתיים באנגליה". אוליביה ז'ירו שקיבל הרבה צ'אנסים מקונטה אמר: "אהיה עצוב אם הוא יעזוב. שנה הבאה אני רוצה לזכות בעוד תארים עם צ'לסי".


רומלו לוקאקו שותף רק ב-18 הדקות האחרונות של המשחק ומוריניו כעס עליו בסיום כשאמר: "הוא אמר לי לפני המשחק שהוא לא כשיר לפתוח אז איך אני יכול לשכנע שחקן לשחק כשהוא טוען שהוא פצוע ולא מוכן לשחק?". ביונייטד כועסים על חלוץ בלגיה שהעדיף כנראה להיות כשיר למשחקי הנבחרת מאשר לסכן את עצמו בוומבלי. מוריניו המשיך: "הוא החליט שהוא לא כשיר לשחק ואולי רק לעזור לנו קצת, אבל זה דבר אחד לשחק מההתחלה 90 דקות ודבר שני להיכנס כמחליף. היה ברור לנו שאנחנו זקוקים לחלוץ מטרה כדי לנצח את הצפיפות שלהם".


התקשורת מתחה ביקורת קשה על מוריניו ושחקניו. אלן שירר חתך את פיל ג'ונס שגרם לפנדל כשהכשיל את אדן הזאר. גארי לניקר שאל אם יש לו מקום בנבחרת ושירר הוסיף: "אם אני חלוץ שמשחק נגדו 90 דקות אני יכול להיות בטוח שהוא יעשה לפחות טעות אחת גדולה. ראו ששפת הגוף שלו לא היתה נכונה. הוא לא ידע היכן אדן הזאר והיה צריך להתמקד בכדור ולא בשחקן".


TELEGRAPH SPORT: England ready for World Cup racism #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/PKdFyinIMV

— Neil Henderson (@hendopolis) May 19, 2018


כותב הטורים של "סאן", דייב קיד, לא היסס לפרק את מוריניו: "הוא גורם לכוכבים שיש לו בקבוצה להיראות כמו שחקנים ממוצעים. זה מה שעושה מוריניו לכוכבים כמו פול פוגבה ואלכסיס סאנצ'ס. אם אתה מנג'ר בקבוצה כמו יונייטד ולא מביא תארים חיי המדף שלך עלולים להיות קצרים מאוד בקבוצה". גם אנדי דאן כתב ב"מירור": "כמה טיפוסי למוריניו לתת לעצמו מחמאות אחרי גמר אותו הפסיד ואז לטעון שהאחרים לא מעריכים אותו מספיק. אם הוא רוצה שיונייטד תזכה בתארים הוא חייב למצוא צמד בלמים טוב יותר מפיל ג'ונס וכריס סמולינג".

גם אוליבר הולט פרשן "דיילי מייל" עקץ: "מוריניו הופך את שחקניו לחבורה של דינוזאורים. השליליות של מוריניו נכנסה לעורקים של שחקני יונייטד. הם הגיעו לגמר לא כדי לבטא את היכולת שלהם אלא במטרה לעצור את אדן הזאר. במחצית השנייה הם אולי היו טובים יותר, אבל אז הם כבר רדפו אחרי צ'לסי שהובילה".


קונטה עם הגביע. ימשיך בעונה הבאה בצ'לסי? (גטי אימג'ס)
קונטה עם הגביע. ימשיך בעונה הבאה בצ'לסי? (גטי אימג'ס)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי