יוקאנוביץ' מתכונן לפרמיירליג: נצטרך להיות חכמים כדי לשרוד

סלבישה יוקאנוביץ'
סלבישה יוקאנוביץ' | Gettyimages

מאמן פולהאם שהבטיח אתמול עלייה לליגה הבכירה, יודע שלא יהיה פשוט: "נצטרך לקחת צעד קדימה ולא אחורה". קיירני שכבש את שער הניצחון: "לא נתנו לנו סיכוי". הקבוצה תכניס כ-200 מיליון ליש"ט. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

סלבישה יוקאנוביץ' היה המאמן שצחק אחרון בעונה הארוכה שהסתיימה אתמול (שבת) באנגליה, כשפולהאם חזרה לפרמיירליג לאחר 0:1 אסטון וילה ורשמה ניצחון ראשון בפלייאוף אחרי ארבע נסיונות. זה גם היה הניצחון הראשון אי פעם של הקוטג'רס בוומבלי, אחרי שבמשחק הקודם ב-1975 הפסידה 2:0 לווסטהאם בגמר הגביע האנגלי.

יוקאנוביץ' שמאמן את הקבוצה כשנתיים וחצי מאז הגיע ממכבי תל אביב, אמר: "בעונה הראשונה המטרה הייתה לא לרדת ליגה. בשנייה לבנות קבוצה ובשלישית לעלות ליגה ועשינו את זה בצורה מושלמת. לאורך העונה הוכחנו שהעלייה לפרמיירליג אפשרית ועשינו את זה. בפעם הקודמת שהעליתי את ווטפורד עלינו אוטומטית, כך שזו פעם ראשונה שאני חווה גמר בוומבלי. עבורי ועבור כמה צעירים בקבוצה זו הייתה חוויה ראשונה ולא היה לנו ניסיון, אבל עמדנו במשימה". הסרבי אומנם הוזכר כמועמד לצ'לסי, אבל זה כנראה לא יקרה והוא כבר התייחס לעונה הבאה: "נצטרך להסתגל לפרמיירליג ולהתאים את עצמנו לליגה הבכירה. צריכים להיות חכמים ולא לקחת צעד לאחור, אלא להתקדם".

הסקוטי טום קיירני שכבש את שער הניצחון אמר: "הרבה מאוד טענו שלא נעלה ולא נתנו לנו סיכוי מול אסטון וילה שהיא קבוצה הרבה יותר מנוסה, אבל הראנו לכולם שהם טועים". פולהאם תקבל על העלייה 170 מיליון ליש"ט, שבזכות סעיפים נוספים יעלו ל-200 מיליון ליש"ט, דבר שיאפשר לה להתחזק משמעותית לקראת העונה בליגה הבכירה. השאלה הגדולה היא אם המועדון יוכל ורוצה להחזיק את ילד הפלא ראיין ססניון, שבגיל 18 קיבל את כל הקרדיט מיוקאנוביץ', שלא היסס להפוך אותו לחלק חשוב בקבוצה ואתמול הוא גם בישל את שער הניצחון. העמדה שלו היא אומנם מגן, אך הוא מרבה לתקוף וכבר הושווה לגארת' בייל. הוא כבש העונה 15 שערים ב-46 משחקי ליגה.

הבעלים של פולהאם לא זקוק למעשה לכסף של הפרמיירליג. הוא ראה את וומבלי מחייך אליו אחרי שהציע לרכוש את האצטדיון תמורת 900 מיליון ליש"ט. מנג'ר אסטון וילה סטיב ברוס, שאיבד השנה את שני הוריו, אמר שהוא שומר על פרספקטיבה ושהכל בסופו של דבר ספורט ויש דברים גרועים יותר בחיים, אבל התלונן בכל זאת על השיפוט. ג'ק גרליש המוכשר מווילה עשוי כעת לעזוב והקבוצה תיכנס לבעיות כלכליות לא פשוטות.


יוקאנוביץ'. יודע שלא יהיה קל בפרמיירליג (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי