"כשמוריניו לא מחנה את האוטובוס ברחבה, הוא זורק אנשים תחתיו"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | AFP

לא היה קונה כרטיס כדי לראות את "השדים האדומים" בארה"ב, מתעמת עם המנכ"ל בתקשורת בטענות על הרכש, מבקר את שחקניו ויוצר ריחוק מהאוהדים. יעקב זיו על "המיוחד", שממאיס את יונייטד על אוהבי הכדורגל

(גודל טקסט)
 אומרים שלז'וזה מוריניו יש דפוס קבוע כמנג'ר בכל קבוצה אליה הוא מגיע. בעונה הראשונה הוא בונה, בשנייה זוכה בתארים ובעונה שלישית בועט בדלי. ב-10 באוגוסט ה"מיוחד" יפתח את העונה השלישית שלו במנצ'סטר יונייטד ולאוהדי הקבוצה יש הרבה סיבות לדאגה לקראת משחק הפתיחה מול לסטר ב"אולד טראפורד". הקבוצה אמנם השיגה בעונה שעברה את הסגנות בליגה, אבל הייתה רחוקה 19 נקודות מהאלופה מנצ'סטר סיטי והעונה, ככל הנראה, ליברפול תהיה חזקה יותר אחרי הרכש המרשים שלה.


מוריניו שיחק, כהרגלו, כדורגל הגנתי מול הגדולות בעונה החולפת, הסתכסך, כהרגלו, עם פול פוגבה אותו רכש ב-89 מיליון ליש"ט ואז נוכח לגלות במונדיאל שהקשר היה אחד המרכיבים העיקריים בזכייה של צרפת בגביע העולמי. "אני מקווה שפוגבה למד במונדיאל למה היה טוב בנבחרת ולא היה טוב ביונייטד", אמר מוריניו כפרשן. האם הצרפתי יישאר בכלל ביונייטד? חלון ההעברות באנגליה נסגר ב-9 באוגוסט, אבל באיטליה וספרד ייסגר רק בסוף החודש. סוכנו של פוגבה דוחף אותו לברצלונה וליובנטוס שמעוניינת בו, אבל הן יידרשו לשלם עליו 200 מיליון ליש"ט.


"המיוחד" משדר ממחנה האימונים של יונייטד בלוס אנג'לס הרבה סימני שאלה ומיאוס ממצבה של הקבוצה ערב פתיחת העונה. הוא משרה תחושה של בכיינות בלתי פוסקת ותלונות בלי סוף. מוריניו הגיע ליונייטד במטרה להצעיד אותה שוב לעידן של הצלחות בדומה לאלכס פרגוסון, אבל כרגע זה ממש לא נראה בכיוון. במסע המשחקים הנוכחי בארה"ב, אליו יצאה יונייטד בלי עשרה שחקני הרכב ששיחקו במונדיאל ועם הרבה שחקנים מהאקדמיה, הספיק המנג'ר להצהיר שאוהדי הכדורגל שמגיעים למשחקי יונייטד מבזבזים את כספם ושכאוהד הוא לא היה רוכש כרטיס, זאת למרות שיונייטד מקבלת 30 מיליון ליש"ט על ההשתתפות במפעל גביע האלופות הבינלאומי.



סאנצ'ס בארה"ב. אפילו מוריניו לא מאמין בקבוצתו במשחקים אלה (AFP)


מוריניו גם טען שהסגל הצעיר שהביא איתו הוא לא הסגל שלו בכלל. אמנם יש מעט צדק בדבריו מכיוון שקבוצתו שלחה מספר רב של נציגים למונדיאל, אבל במצב דומה נמצאות גם טוטנהאם, פ.ס.ז' ואתלטיקו מדריד שמשתתפות במפעל. כשדייגו סימאונה, למשל, נשאל על הסגל החסר שלו הוא ענה: "אני גאה שיש באתלטיקו שחקנים שייצגו אותנו במונדיאל". מוריניו קרא לשחקניו הנמצאים בחופשת המונדיאל לעשות מאמץ לחזור שבוע לפני המועד הנקוב. מרכוס ראשפורד ופיל ג'ונס החליטו לעשות זאת, אבל הדבר יכול להתנקם בשחקנים שלא יתרעננו מספיק לקראת העונה החדשה


בנוסף, "המיוחד" פתח במלחמה נגד המנכ"ל אד וודוורד שלא רכש, לטענתו, מספיק שחקנים. למרבה ההפתעה, הוא הצליח לשכנע את האוהדים בצדקתו. יונייטד שילמה 70 מיליון ליש"ט הקיץ על השוער לי גרנט (סטוק), הקשר פרד (שחטאר) והמגן הימני דיוגו דאלוט (פורטו), אבל הפורטוגלי טען: "כבר העברתי לוודוורד רשימה של חמישה מועמדים לעמדת הבלם לפני כמה חודשים ולא קיבלתי כלום. אני מקווה להחתים עוד שני שחקנים, אבל יודע שכנראה אקבל רק אחד".



מוריניו ופריירה. רק שניים הסכימו לקצר את חופשתם ולשוב לסגל (AFP)


המאמן הצליח ליצור נתק בין האוהדים לבין המנכ"ל וודוורד, כשאלה השתמשו ברשתות החברתיות כדי לדרוש את פיטורי וודוורד הנתמך על ידי הבעלים, משפחת גלייזר, שלא רואים בעין יפה את טקטיקות הסכסוך של מוריניו. כשאימן את ריאל מדריד הוא נזרק על ידי פלורנטינו פרס מהקבוצה בגלל שיצר לה תדמית שלילית בספרד ושנאה אצל כל יריבה שלה. כעת הוא עושה דבר דומה ביונייטד כשהוא ממאיס את הקבוצה על אוהדי הכדורגל.


ההנהלה לא רוצה למכור את אנתוני מרסיאל וחושבת שמוריניו לא השתמש בו בצורה טובה, אבל "המיוחד" רוצה למכור אותו ולהשתמש בכספי המכירה לצירוף רכש, בעוד ההנהלה בראשות וודוורד כאמור מתנגדת. מוריניו רוצה מאוד את וויליאן מצ'לסי ובעמדת הבלם המועמד המועדף עליו הוא טובי אלדרווירלד, אבל אלה נראים רחוקים מחתימה. הנהלת יונייטד יכולה בהחלט לשלוף 130 מיליון ליש"ט כדי לרכוש את סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' מלאציו או ירי מינה מברצלונה, אך השאלה אם לא תתייאש פשוט מוקדם מהצפוי מהטריקים של המנג'ר.


ב"דיילי מירור" יצאו הבוקר (שלישי) בהתקפה קשה על מוריניו וטען שההתנהגות שלו משפיעה לרעה על השחקנים בקבוצה כשנותרו עשרה ימים לפתיח תהעונה: "כשהוא לא מחנה את האוטובוס ברחבה, הוא זורק אנשים מתחתיו. בעוד פפ גווארדיולה משלב שחקנים צעירים בעוד הכוכבים נופשים אחרי המונדיאל, מוריניו מתלונן שהוא צריך להיות הבייביסטר של צעירי יונייטד. בעוד יורגן קלופ אמר לנתניאל קליין שהמשפחה קודמת לכדורגל, מוריניו מתח ביקורת על מרסיאל שרצה להיות עם זוגתו לאחר הולדת בנו. בעוד כולם שיבחו את פוגבה על תרומתו לזכייה של צרפת במונדיאל, מוריניו הזהיר את הקשר שהוא צריך להביא את היכולת השאת גם ליונייטד".


בעיתון נכתב שבעוד חמש משש הקבוצות הראשונות בליגה לא יכולות כבר לחכות לפתיחת העונה, אצל מוריניו ההרגשה היא שהוא לא רוצה כלל לפתוח אותה ועכשיו כולם שואלים מתי יימאס המצב לאחד מהצדדים. לפני שלוש שנים, אחרי קיץ של אי שביעות רצון של מוריניו בצ'לסי, הוא פוטר. מהבלוז הוא פוטר לראשונה אחרי שלוש שנים ו-110 ימים, באינטר עזב אחרי שנה ו-360 ימים, בריאל מדריד אחרי שלוש שנים ויומיים ובקדנציה השנייה בסטמפורד ברידג' אחרי שנתיים ו-197 ימים.


Tuesday's MAIL Sport: "We're Fed Up!" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/XpcCmXGBTS

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) July 30, 2018

ב"דיילי מייל" הכותרת הבוקר היא ציטוט בעילום שם של שחקנים שאמרו: "נמאס לנו. מוריניו מושך אותנו למטה". לפי אחד המקורות, השחקנים היו בהלם מההתנהגות של מוריניו כלפי מרסיאל והביקורת על כך שאנטוניו ולנסיה לקח חופשה ארוכה מדי. אחר ביקש לקצר את הראיון מחשש שמוריניו יכעס והשלישי טען שהשחקנים מותשים מהטענות של המנג'ר כלפי ההנהלה. "פעמוני אזהרה מצלצלים בהנהלת היונייטד", כתב ג'יימי רדנאפ בטור. "אם יחתימו עוד שחקנים, הם יעבירו לכולם מסר ברור שהם מגבים אותו, אבל אם לא יעשו זאת זה יהיה סימן שהם כבר לא מאמינים שהוא יכול לקחת אותם קדימה. הוא מרגיש שהוא צריך לקבל את אותו יחס כמו ליברפול וסיטי כי סיים במקום השני, אבל שוכח שבשנתיים רכש שחקנים ב-360 מיליון ליש"ט". הפרשן כריס סאטון כתב: "הוא נשמע ומתנהג כאילו הוא רוצה ללכת. הוא גורם נזק למותג של יונייטד ואם ימשיך כך, לא יגיע לחג המולד".

Tuesday's MIRROR Sport: "What A United STATE" #bbcpapers#tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/uOH600nwUx

— Allie Hodgkins-Brown (@AllieHBNews) July 30, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי