סארי: קפה הוא לא קורטואה, אבל הוא יכול להשתפר במהירות

מאוריציו סארי
מאוריציו סארי | AFP

מאמן צ'לסי דיבר על השוער החדש, שעשוי לא לפתוח במחזור הראשון נגד האדרספילד (17:00, ספורט2): "אחד המבטיחים באירופה". טוטנהאם תרצה לפתוח עונה טובה יותר מהקודמת נגד ניוקאסל, ברייטון תתארח אצל ווטפורד

(גודל טקסט)
הפרמיירליג חוזרת. המחזור הראשון יתחיל כבר הערב (21:45 ספורט1) כשמנצ'סטר יונייטד תארח את לסטר סיטי, וימשיך מחר וביום ראשון. טוטנהאם וצ'לסי הן היריבות המסקרנות ביותר שישחקו מחר.


ניוקאסל – טוטנהאם (14:30, ספורט1)

זה לא יפתיע אף אחד אם טוטנהאם תאבד נקודות בסנט ג'יימס פארק. הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו לא התחדשה באף רכש משמעותי והשחקנים שחזרו מהמונדיאל עדיין לא בכושר משחק. מאוריסיו פוצ'טינו אמר שיחליט לגבי הסגל רק אחרי האימון המסכם של הקבוצה.


הארי קיין, שנמצא במירוץ נגד הזמן, ינסה למחוק את "קללת אוגוסט" על פיה לא כבש עדיין באוגוסט אף שער מאז הפך לשחקן הרכב בטוטנהאם. במונדיאל הוא היה נראה די כבוי, ונותר לראוץ אם הוא נח מספיק כדי לחזור רענן לעונה החדשה. בנוסף אצל הספרס חואן פוית', ויקטור ווניימה ואריק לאמלה פצועים ולא יעמדו לרשותו של המאמן.


פוצ'טינו טען כאמור שהוא לא רואה פסול בכך שקבוצתו לא התחזקה: "אם אפשר להגיע לאותו הישג כמו שנה שעברה (מקום שלישי) עם אותו סגל אז למה לא? אנחנו מאמינים בשחקנים שלנו שצברו יותר ניסיון העונה".




פוצ'טינו. מרוצה מהסגל (Gettyimages)

 
 

גם בניוקאסל חוו קיץ קשה, במהלכו האוהדים טענו בעיקר נגד הבעלים מייק אשלי שהוא שוב לא משקיע בקבוצה ולא נותן להם תקווה להמשך. הם באו בטענות גם לרפא בניטס, שלא הצליח עד אתמול להחתים בלם איכותי לחיזוק ההגנה. פביאן שאר בלם נבחר שווייץ הגיע, אבל כמחליף לצ'נסל במבמה שעזב לפורטו. שחקני הרכש החדשים יושינורי מוטו וסלומון רונדון יוכלו לשחק.

זוהי הפעם רביעית ששתי הקבוצות פותחות את עונה שלהם זו מול זו בפרמיירליג, יותר מכל צמד אחר. בסט. ג'יימס פארק מאמינים ביכולתם להפתיע, אחרי שהניצחון האחרון שלהם במחזור הפתיחה היה נגד טוטנהאם ב-2012. לטוטנהאם זה משחק פתיחה שמינית ברציפות בחוץ בפרמיירליג. נתון מענין: ב-2018 בלבד, טוטנהאם מפגרת בנקודה אחרי סיטי עם 40 נקודות לעומת 41.

האדרספילד – צ'לסי (17:00, שידור ישיר בספורט2)

מאוריציו סארי הוא המנג'ר האיטלקי ה-12 בתולדות הפרמיירליג, והשישי בצ'לסי בלבד, ובנוסף יעזור לו על הקווים שחקן העבר ג'יאנפרנקו זולה. האדרספילד מקבלת את צ'לסי במועד הנוח ביותר, כשהיא עדיין לא מגובשת ועם רכש של הרגע האחרון שמחליף את טיבו קורטואה. בגביע הקהילה היה ניתן לראות כי מדובר בצ'לסי לא מחוברת, אבל סארי שעשה עבודה מצוינת בנאפולי צריך לקבל את ימי החסד שלו.


דייוויד ווגנר עשוי להעניק דקות משחק לשלושה שחקני רכש: אריק דורם מדורטמונד, ראמדן סובחי המצרי הקשר מסטוק ואדמה דיאקבי החלוץ הצרפתי שהגיע ממונאקו.


בצ'לסי, ז'ורז'יניו ירשום הופעת בכורה בליגה. סארי יצטרך לבדוק את הכשירות של שחקנים רבים שחזרו רק עתה לקבוצה ובינהם אנגולו קאנטה ואדן הזאר. סארי אמר שצ'לסי זקוקה כעת לשלושה חודשים כדי להגיע לפוטנציאל המירבי שלה, אבל השאלה היא אם לרומן אברמוביץ' יש סבלנות. 



סארי יזדקק למספר חודשים כדי לגבש את קבוצתו (Gettyimages)


סארי התייחס לראשונה למכירתו של טיבו קורטואה לריאל מדריד: "אני מאוד שמח מהמהלך. הסיטואציה עם קורטואה הייתה ברורה, הוא רצה למדריד ואנחנו צירפנו במקום שוער צעיר, אחד המבטיחים באירופה. הוא רק בן 23 וכמובן שהוא לא קורטואה, אבל אני מקווה שהוא יוכל להשתפר במהירות".

צירופו של קובאצ'יץ' מריאל מדריד: "האופי והסגנון שלו מתאימים לנו, הוא היה התוספת האחרונה לסגל. הוא שחקן מאוד טכני שיכול לשחק בין שני הקווים של היריבה, ועבורנו זה דבר מאוד חשוב".

עתידו של אדן הזאר: "הוא ממשיך איתנו. דיברתי איתו שלוש או ארבע פעמים והוא מעולם לא דיבר איתי על שוק ההעברות. לקורטואה היו עניינים אישיים שאני לא באמת יודע עליהם, אבל אני חושב שהזאר שמח להישאר בצ'לסי. הסגל שלנו כרגע גדול מדי, אבל אני לא יודע מי יעזוב. בקאיוקו צפוי לעזוב בהשאלה, אבל אני עוד לא יודע לאן".


הזאר.
הזאר. "מעולם לא דיבר איתי על שוק ההעברות (AFP)


האדרספילד ניצחה לאחרונה את צ'לסי לפני 65 שנה בליגה השנייה, ובליגה הראשונה עשתה זאת ב-1954. סארי ינסה להימנע לפחות מהפסד במחזור הפתיחה כמו שנה שעברה נגד ברנלי. זה היה הפסד היחיד ב-19 פתיחות העונה האחרונות של הקבוצה, אבל סארי הפסיד את משחקי הפתיחה שלו כמאמן אמפולי (2014) ונאפולי (2015).

 

ווטפורד – ברייטון (17:00)

העיתון המקומי של ברייטון "ארגוס" הגדיר את המטרה של ברייטון כהישארות בליגה וסימנה את המקום ה-13 כיעד ריאלי. בעונה שעברה הם בילו רק שמונה ימים מתחת לקו האדום וסיימו את העונה במצב שלא היו בסכנת ירידה טרם המחזור האחרון.


לקבוצתו של כריס יוטון יש פתיחה לא קלה כאשר מתמודד במחזור הפתיחה מול ווטפורד שתרצה את הנקודות כדי לאגור נגד הירידה ושני המשחקים הבאים שלהם קשים ביותר. נגד מנצ'סטר יונייטד (ב) וליברפול (ח). 




חמד נשאר בברייטון. יקבל דקות משחק העונה? (Gettyimages)





 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי