צפו בתקציר: 1:2 לטוטנהאם אצל ניוקאסל במחזור הפתיחה

דלה עלי
דלה עלי | Gettyimages

למרות שלא צירפו אף שחקן רכש הקיץ, התרנגולים סימנו וי ראשון העונה בסיינט ג'יימס פארק. ורטונגן כבש ראשון (8), חוסלו השווה זמנית (11) ודלה עלי (18) דאג שפוצ'טינו יחזור ללונדון עם הנקודות

קבוצות: ניוקאסל
(גודל טקסט)

ללא אף שחקן רכש, ועם "קללת חודש אוגוסט" שמרחפת מעל הארי קיין, פתחה היום (שבת) טוטנהאם את הפרמיירליג ברגל ימין עם ניצחון 1:2 על ניוקאסל במחזור הראשון. התרנגולים אמנם לא הציגו משחק ענק והחלוץ, שבארבע השנים האחרונות לא כבש בחודש אוגוסט, לא השכיל לכבוש גם היום, אך הספרס יצאו עם ידם על העליונה אחרי ניצחון באחד ממגרשי החוץ הקשים בממלכה – הסנט ג'יימס פארק.

התרנגולים פתחו טוב את עונת 2018/19 כשעלו ליתרון כבר בדקה השמינית מראשו של יאן ורטונגן בנגיחה שתחילה ספק עברה את הקו, אך טכנולוגית קו השער אישרה שהכדור אכן עבר במלואו את קו השער וזה 0:1 לתרנגולים. לא עברו שלוש דקות והמאחרים חזרו לעניינים. ריצ'י הגביה כדור מצוין מאגף ימין היישר לראשו של חוסלו, שנותר לבד לגמרי ונגח באין מפריע את שער השיוויון. 

הקצב המטורף נמשך כעבור שבע דקות. סרג' אורייר הצרפתי הצרפתי הגביה כדור שחלף מעל כל הגנת ניוקאסל, דלה עלי הגיח מצד שמאל, נגח לרשת והחזיר את היתרון לתרנגולים בגול שהזכיר מעט את שערו היחיד של עלי בגביע העולם בשלב רבע הגמר נגד שבדיה. 

התוצאה נשארה בעינה עד לסיום, כששתי הקבוצות הגיעו למספר מצבים קורצים במחצית השנייה, כשהמגפייז פוגשים פעמיים את הקורה מניסיונות של מוחמד דיאמה (47) ורונדון המחליף (85) שהגיע מווסט ברומיץ' במשחק הבכורה שלו במדים השחורים לבנים. טוטנהאם פותחת את העונה עם שלוש נקודות, לחניכיו של רפא בניטס שהציגו משחק לא רע, יש כמה סיבות לאופטימיות לקראת ההמשך. 

 

הרכבים
ניוקאסל:
מרטין דוברבקה, דיאנדרה ידלין, ג'מאל לאסלס, סיארן קלארק, פול דאמט, מוחמד דיאמה, ג'ונג'ו שלבי, מאט ריצ'י (כריסטיאן אסטו, 69), קנדי, איוסה פרס (יושינורי מוטו, 81), חוסלו (סלומון רונדון, 59).


טוטנהאם: הוגו לוריס, סרז' אורייה, דבינסון סאנצ'ס, יאן ורטונגן, בן דייויס, אריק דייר (לוק אמוס, 88), מוסא סיסוקו, כריסטיאן אריקסן, דלה עלי (יונג מין סון, 80), לוקאס מורה (מוסא דמבלה, 68), הארי קיין.


מהלך המשחק
דקה 8, 0:1 לטוטנהאם! סאנצ'ס עלה גבוה כדי לנגוח כדור שהגיע לוורטונגן. הבלגי נגח בעצמו לשער והכדור ספק עבר את הקו, אך השער אושר.



ורטונגן. העלה את האורחים לשער מוקדם (Gettyimages)


דקה 11, ניוקאסל השוותה ל-1:1! המארחת הגיבה מהר. ריצ'י הגביה כדור מצוין מימין לחוסלו, שנשאר לבד ונגח את השיוויון לרשת של לוריס.



חוסלו. התשובה של ניוקאסל הגיעה מהר (Gettyimages)


דקה 18, 1:2 לטוטנהאם! במהלך שהזכיר את השיוויון, אורייה הגביה כדור לרחבה ודלה עלי היה במקום כדי לנגוח אותו לרשת ולהחזיר את היתרון לתרנגולים.



עלי. החזיר את השיוויון עם עוד נגיחה (Gettyimages)


דקה 47: מצב גדול לניוקאסל. מוחמד דיאמה הגיח מצד שמאל ובעט מאוויר כדור שפגע במשקוף. המארחים פתחו בסערה את המחצית השנייה


דקה 85, כמעט שיוויון: רונדון המחליף כמעט וקונה את עולמו עם שער במשחק הבכורה כשהשתלט יפה ובעט כדור מסף הרחבה, ורטונגן בגלישה אמיצה מסיט את הכדור שפוגש שוב את המשקוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי