תרנגול כפרות: טוטנהאם פתחה את העונה מצוין, אבל פתאום היא על סף משבר

שחקני טוטנהאם מאוכזבים
שחקני טוטנהאם מאוכזבים | Gettyimages

למרות שלושה ניצחונות כולל 0:3 באולד טראפורד, הבעיות מתחילות לצוץ: ההימנעות מרכש, העייפות של קיין, התקרית עם לוריס וחוסר הביטחון של פוצ'טינו. הערב אצל ברייטון (19:30, ספורט1) היא תיאלץ לעצור את הסחף

(גודל טקסט)

לא מתאים למנג'ר טוטנהאם מאוריסיו פוצ'טינו לאבד את שלוות רוחו, אבל הוא עשה זאת. אחרי ההפסד של קבוצתו 2:1 לאינטר בליגת האלופות השבוע, שאלו אותו העיתונאים על העייפות של הארי קיין ועל כך שהשאיר את קיירון טריפייר וטובי אלדרווירלד בלונדון והוא פרץ במונולוג נוסח ז'וזה מוריניו: "קל מאוד לדבר על שחקנים שלא נמצאים כאן כמוהם או כמו דלה עלי, הוגו לוריס או מוסה סיסוקו. אתם מכריחים אותי לומר דברים לא טובים שאני חייב לומר. אתם נותנים חוסר כבוד לשחקנים ששיחקו נגד אינטר. תאשימו אותי ותגידו 'בוס, אתה היית כל כך זבל בבחירת השחקנים שלך', אבל אל תפגינו חוסר כבוד לשחקנים שכן שיחקו בגלל שזו הייתה ההחלטה שלי".

כרגע, ההתפרצות הזאת היא סממן ראשון למשבר בטוטנהאם כי לא הכל שם מסתדר העונה. אחרי שלושה ניצחונות רצופים בליגה, כולל 0:3 על מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, פתאום שום דבר לא עובד בקבוצה שמזוהה עם יהודי לונדון. טוטנהאם רשמה שלושה הפסדים רצופים לראשונה בעידן פוצ'טינו מאז מאי 2014 ויש לכך סיבות ברורות. הקבוצה לא רכשה אף שחקן בקיץ ונרשמה כמועדון הראשון שעשה זאת מאז הקמת הפרמיירליג. שחקני טוטנהאם שהופיעו במונדיאל חזרו ונאלצו לוותר על חופשה ארוכה, ומיד שולבו במשחקי הליגה. הארי קיין עייף ולא מזכיר אפילו את קיין החד כסכין מהעונות הקודמות ולשער נכנס מישל וורם, השוער השני שגרם להרבה חורים בעיקר במצבים נייחים שהביאו לחלק מההפסדים של הקבוצה. הוגו לוריס ספק נפצע בירך ספק לא משחק בגלל פרשת השכרות. טוטנהאם דיווחה שהוא יחזור אחרי פגרת הנבחרות הבאה באוקטובר. בואו נבחן רגע את כל מרכיבי המשבר בטוטנהאם.

מאוריסיו פוצ'טינו. היוקרה שלו כמנג'ר עומדת למבחן. רק בקיץ האחרון שמו הוזכר כמועמד מוביל לאמן את ריאל מדריד, אבל הוא האריך חוזה בטוטנהאם עד 2023. מנצ'סטר יונייטד רואה בו מנג'ר שבעתיד יכול להתאים לה מאוד בגלל היכולת שלו לטפח שחקנים אנגלים לנבחרת ולהציב קבוצה מאוד התקפית המשחקת כדורגל מודרני ומהנה. הבעיה העיקרית שלו שהוא עדיין לא זכה באף תואר וזה מציק לו, בדיוק כמו לכל המועדון. בסיום העונה שעברה הוא הצהיר שטוטנהאם חייבת לקחת סיכונים אם היא רוצה לזכות בתארים ורמז שההנהלה צריכה להחתים שחקנים חדשים לסגל הקצר מדי. למרות זאת, יושב הראש דניאל לוי לא החתים אף שחקן במהלך הקיץ. לוי והבעלים שמזרים את הכסף, ג'ו לואיס, החליטו לסגור את הברז מהסיבות שלהם. פוצ'טינו לא מתח עליהם ביקורת ואמר בעיקר שדיבר על סיכונים מסוג אחר והוא מאמין שקבוצה צריכה להסתדר עם מה שיש לה וכי הסגל מספיק טוב, אבל זה התברר כשטויות.

פוצ'טינו. הצהיר שטוטנהאם חייבת לקחת סיכונים (Gettyimages)
פוצ'טינו. הצהיר שטוטנהאם חייבת לקחת סיכונים (Gettyimages)

פוצ'טינו עשוי לעזוב בסיום העונה אם טוטנהאם תיכשל. הוא לא יאהב שהכישלון הזה נדבק בו, למרות שהוא האחרון להאשים. אולי הוא היה צריך לעמוד על רגליו ולדרוש רכש או לעזוב. עכשיו זה מאוחר מדי. הוא ממשיך לזרוק סיסמאות כמו לפני המשחק נגד ברייטון: "טוטנהאם צריכה להרגיש כאב כדי לגדול כקבוצה. הקבוצה בסדר, אבל זה הגיוני שאחרי כמה הפסדים היא רוצה לנצח. כדורגל הוא כמו החיים עצמם. אתה לא יכול להיות 70 שנה מאושר. יש תמיד תקופות של ירידות ועליות".

הסגל קטן והשחקנים עייפים. בעיתון "טיימס" פורסמה ביום חמישי ידיעה גדולה על כך ששחקני טוטנהאם טוענים שהם עייפים. לדברי העיתון, השחקנים טוענים לעייפות פיזית ובעיקר מנטלית. רובם שיחקו כמעט 365 יום כדורגל סביב השעון. התרנגולים שלחו למונדיאל 11 שחקנים שרובם הגיעו לשלבים המאוחרים של הטורניר. זה שוחק וגורם כעת לנפילה ביכולת. גם חזרתו של יונג-מין סון לקבוצה לא הועילה. הוא נראה עייף במשחק שלו, מכיוון ששיחק גם במונדיאל וגם באליפות אסיה. טוטנהאם פתחה את העונה עם ניצחון 1:2 על ניוקאסל במשחק לא מרשים ו-1:3 על פולהאם. היא הגיעה לשיא בניצחון על יונייטד, אבל אז קרסה. פוצ'טינו החליט שכדי להעיר אותם ולזעזע אותם שהשחקנים יישנו במיתקן האימונים באנפילד בלילה כשחזרו ממילאנו אחרי ההפסד לאינטר. הם ישנו שם לראשונה בעידן של הארגנטיני ויישהו שם עד למשחק היום מול ברייטון, משחק שהיה אמור להיות עוד מפגש בהתמודדות לאליפות אבל הפך למשחק של כמעט להיות או לחדול בליגה.

בלי רכש בקיץ. רובי קין, ששיחק בעבר בטוטנהאם ויש לו ידע פנימי, גילה שטוטנהאם ניסתה לרכוש ארבעה שחקנים בקיץ האחרון אבל נרתעה בגלל מחירם הגבוה. קין אמר שהיו הרבה תלונות על כך שהקבוצה לא רכשה אף שחקן, אבל מהידע האישי שלו הוא יודע שהיו שחקנים על הכוונת אך קבוצות ניסו לדבריו לסחוט את המיץ מטוטנהאם שהפכה לקבוצת צמרת ולהוציא סכומי ההעברות גבוהים.

לוריס בבית המשפט. לא ברור מה קרה לו (AFP)
לוריס בבית המשפט. לא ברור מה קרה לו (AFP)

הוגו לוריס. התעלומה הכי גדולה בקבוצה. לוריס העיד על עצמו שלא הצליח להתאקלם אחרי המונדיאל בחיי היום יום. הוא לא בליין ושתיין והוא קפטן טוטנהאם ונבחרת צרפת, אבל הוא ברח לטיפה המרה וכמו הטירונים שלא יודעים לשתות גרם לעצמו נזק אדיר בדיוק 40 יום אחרי שהניף את הגביע העולמי. הוא שתה כמות כפולה מהמותר של אלכוהול, ויתר על מונית שלא הגיעה לקחת אותו לביתו ויצא למסע של טירוף שהסתיים במעבר ברמזור אדום, כמעט נכנס בכמה מכוניות חונות, ברח מהמשטרה ובילה שש שעות במעצר בתחנת משטרה לונדונית. מרגע שהסיפור הזה נודע, בטוטנהאם הודיעו שהשוער פצוע בירך. קצת קשה להאמין או לקחת את סיפור פציעתו כמובן מאליו, אבל אומרים שיחזור אחרי פגרת הנבחרות. בהיעדרו, הימר פוצ'טינו על מישל וורם ההולנדי שטעה קשות מול ווטפורד וגרם להפסד לצרעות 2:1 לראשונה אחרי 31 שנה. ההגנה לא נקייה מטעויות וההיפך הוא הנכון, אבל ברור לכולם שהיא חסרת ביטחון גם בגלל היעדרו של לוריס. לא ברור למה פוצ'טינו מתעקש על וורם בן ה-34 כשיש לו בסגל שוער ארגנטיני בשם פאולו קאזניגה שההופעה האחרונה שלו הייתה בנובמבר 2017.

הארי קיין. תמצאו מעט מאוד קבוצות בפרמיירליג או בצ'מפיונשיפ שמתבססות על חלוץ אחד בלבד כמו בטוטנהאם. קיין הוא חלוץ אדיר שזכה במלך השערים במונדיאל, אבל באמצע הטורניר עקבותיו נעלמו עד עכשיו. הוא כבש 110 שערים ב-155 משחקי ליגה בחמש עונות והוא לא נח לרגע. אם הוא אחד החלוצים הטובים שהכדורגל האנגלי הצמיח בשנים האחרונות, ההופעה שלו במשחקים האחרונים זועקת שהוא כבר לא יכול יותר. קיין מתעקש לשחק כמו ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו בכל משחק ופוצ'טינו מגבה אותו, אבל הוא לא מגלה את החדות והיכולת הנפלאה שראינו ממנו בעונות קודמות. הוא שרף את עצמו ויכול גם להיקלע לפציעה קשה. לפני המשחק נגד ליברפול, שהסתיים בהפסד 2:1, טען פוצ'טינו על קיין: "הכל תחת שליטה. אני עובד איתו כבר ארבע שנים ומכיר אותו היטב ואני לא מודאג ממצבו", אבל פרשנים באנגליה מתחו ביקורת גם על פוצ'טינו וגם על מאמן הנבחרת גארת' סאות'גייט, שהם לא שולחים אותו לחופשה.

האצטדיון החדש. הנהלת טוטנהאם הצהירה אומנם לפני סיום העונה שעברה שבלי קשר להקמת האצטדיון יהיה גם כסף לרכש, אבל מסיבות שונות זה לא התבצע. טוטנהאם נותרה עם חלוץ אחד אמיתי ופרננדו יורנטה שותף במשחק ליגה אחד נגד ווטפורד. ההרגשה היא שאם האצטדיון היה מוכן בזמן, לשחקנים הייתה הרבה יותר מוטיבציה. הם שוב נאלצים לשחק בוומבלי, מגרש לא שלהם שגם אם הצליחו להסתגל אליו בעונה החולפת, הוא לא ממש האצטדיון הביתי. לקבוצות שנכנסות לאצטדיון חדש יש לפעמים קללה, כמו אייאקס אמסטרדם בעבר או אפילו מכבי חיפה שעוד לא השיגה כלום בסמי עופר, ויש קבוצות עם קארמה חיובית. בטוטנהאם כולם בטוחים שהמגרש החדש יזניק את הקבוצה קדימה, אבל גם בשטח הזה היו לקבוצה בעיות קשות. הם היו אמורים לארח את ליברפול במגרש החדש אבל בעיות של בטיחות וחשמל שלא הותקן נכון הביאו לדחיית הכניסה לאצטדיון. רק אתמול הכחישו בטוטנהאם ידיעות לפיהן אפילו ב-2019 האצטדיון לא יהיה מוכן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי