חכמה בדיעבד: יונייטד מנסה להחזיר את סגירת החלון ל-31.8

פול פוגבה
פול פוגבה | Gettyimages

השדים האדומים לא הצליחו עד ה-9.8.2108 להשלים את מסע הרכש ונלחצו מהאפשרות שפוגבה, למשל, יכול להימכר מבלי שיתאפשר להנחית מחליף, וכעת עומדים בחזית המאבק לשינוי ההחלטה. לפי הדיווח, כל קבוצות הצמרת תומכות

(גודל טקסט)

קבוצות הפרמיירליג החליטו בעונה שעברה לקצץ את אורך התקופה של חלון ההעברות ולסיים אותו ממש לפני פתיחת העונה, כדי שלא יפריע למהלך התקין של הליגה. המנג'רים של הקבוצות התלוננו שבמועד הסיום של חלון ההעברות הם עסוקים בהעברות שחקנים במקום בתכנון המשחק הבא שלהם והדבר מזיק להם, וכך השנה המועד האחרון לרכש היה 9 באוגוסט, שלא כמו ברוב אירופה שם הדד-ליין היה ב-31 באוגוסט, כפי שקבעה מראש פיפ"א.

כעת, מסתבר שלחלק מהקבוצות זה לא התאים – ובראש ובראשונה למנצ'סטר יונייטד, שלפי דיווח ב"דיילי מייל" תנסה לשכנע את שאר הקבוצות בליגה לחזור למועד המקורי. בעיתון נכתב שיונייטד מגובה על ידי שש הגדולות בליגה ושהן זקוקות לעוד עשר קבוצות שיתמכו כדי הפוך את ההחלטה להקדים את נעילת החלון.

יונייטד, כידוע, סבלה מכך שלא הספיקה לרצות את מוריניו ולחזק את הסגל עקב סגירת החלון בשלב מוקדם, ואף יותר הפריעה לשדים האדומים העובדה ששחקניה חוזרו על ידי מועדונים אחרים, דוגמת פול פוגבה ששמו נקשר עם מעבר לברצלונה, שניסתה להלחיץ את המערכת ולהוציא לפועל עסקה בזמן שליונייטד אין אפשרות להגיב ולצרף שחקן במקומו. גם טוטנהאם שהצביעה בעד השינוי תומכת כעת בהחזרת המועד המקורי לאחר שמאוריסיו פוצ'טינו לא אהב את הקדמת נעילת השוק וכידוע הפך לראשון בהיסטוריית הפרמיירליג שלא מצרף אך שחקן לכל אורך הקיץ.


פוגבה השבוע בליגת האלופות. אם היה עוזב, לא היה מגיע מחליף (Gettyimages)

עוד לפי הדיווח, העובדה שבספרד, גרמניה וצרפת נשאר החלון פתוח עד לסיום היווה יתרון לקבוצות מהליגות האלה שיכלו לרכוש גם שחקנים מהליגה האנגלית. יונייטד שלא הצליחה עד לרגע האחרון לרכוש את השחקנים שז'וזה מוריניו רצה, אבל טוענת כעת לפי הדיווח שההחלטה לקצץ את חלון ההעברות פועלת נגד האנגליות מול הקבוצות הבכירות של אירופה. מקור בכיר בפרמיירליג אמר לעיתון: "אם צ'לסי הייתה נאלצת למכור את אדן הזאר לריאל מדריד כי השחקן היה מתעקש, היא לא הייתה יכולה לצרף במקומו מחליף".

בנובמבר הקרוב ידונו מחדש בפרמיירליג האם לשנות את ההחלטה. בהצבעה המקורית רק חמש קבוצות לא היו בעד הזזת התאריך ובהן שתי המנצ'סטריות, בעוד ברנלי נמנעה.


הזאר. גם בצ'לסי חששו שריאל מדריד תצרפו עד סוף אוגוסט (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי