הסעודים ישקיעו ביונייטד? צפו: פוגבה והכדור באימון צרפת

פול פוגבה
פול פוגבה | Gettyimages

"הסאן": הסעודים רוצים להיכנס למלחמה נגד אנשי אבו דאבי שמחזיקים במנצ'סטר סיטי * פוגבה הצליח להרגיז שוב את אוהדי יונייטד, הפעם דווקא בגלל הפגנת כישרונו

(גודל טקסט)

"הסאן" מדווח כי הסעודים רוצים להיכנס למלחמה נגד אנשי אבו דאבי שמחזיקים במנצ'סטר סיטי – ומעוניינים לעשות זאת דרך השקעה במנצ'סטר יונייטד. אנשי אבו דאבי מחזיקים בסיטי מ-2008, ואנשי קטאר בפאריס סן ז'רמן מ-2011.

לפי "הסאן", הסעודים מעריכים כעת את השווי של מנצ'סטר יונייטד ב-4 מיליארד ליש"ט, ולכן לא מנסים לרכוש את הקבוצה אלא להיכנס כשותפים. לפי הידיעה, אברם גלייזר, אחד מראשי היונייטד, אמור להיפגש בריאד עם יורש העצר מוחמד מוחמד בן סלמאן אל סעוד לשיחות במסגרת מה שמכונה "דאבוס של המדבר" (ע"ש הכנס הכלכלי בשוויץ), ב-24 באוקטובר.

הונו ורכושו של יורש העצר מוערכים ב-850 מיליארד ליש"ט, כך שלא היתה לו בעיה לרכוש את הקבוצה אם רק הייתה למכירה. המטרה היא להשקיע במועדון כאשר בעתיד ייתכן שהוא יירכש על ידי הסעודים. משפחת גלייזר לא מעוניינת למכור בשלב זה. מטרה נוספת של בן סלמן בכניסה ליונייטד היא לשנות את התדמית של הסעודים במערב. בן סלמן הציב לעצמו מטרה עד 2023 להפוך את סעודיה למדינה עם תדמית מערבית. רציחתו של העיתונאי הסעודי, ג'מאל חאשוקג'י, גרמה לנסיגה תדמיתית בתחום זה.


רכישת יונייטד עשויה לעזור לתדמית (Gettyimages)

הגלייזרים תומכים בנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, שאיים להעניש את הסעודים על רציחת העיתונאי. לכן, לא ברור מה תהיה הגישה שלהם לסעודים. הגלייזרים לא רוצים למכור את יונייטד כי הגיעו איתה לרווחים של 590 מיליון ליש"ט בעונה שעברה. ייתכן ששישה חברי משפחת הגלייזרים יימכרו חלק מהמניות שלהם לסעודים וכך יכניסו אותם לקבוצה, מבלי שיונייטד תימכר לסעודים.

ולעניין אחר, באותה קבוצה: "דיילי אקספרס" דיווח שאוהדי יונייטד לא מרוצים מהאימונים של פול פוגבה בנבחרת צרפת. סרטון שצולם באימוני צרפת שתשחק מחר מול גרמניה בליגת האומות מראה את פוגבה משוויץ בתרגילים שונים מול עיניו של מאמן הנבחרת דידיה דשאן. אחד האוהדים כתב: "ביונייטד הוא לא מראה שום דבר ממה שהוא מראה בנבחרת. הוא רק מתבכיין ומתלונן. הבחור הזה פשוט לא שחקן קבוצתי. הוא אף פעם לא יהיה שחקן גדול". עוד אוהד התלונן: "כדאי מאוד שהוא ישדרג את יכולתו בעת משחקו ולא יתעסק בשואו-אוף מול מאמנו".

חבריו לנבחרת של פוגבה נאלצו לרסנו לאחר שהשתולל בעקבות עבירה קשה על קיליאן אמבפה, במשחק מול הידידות מול איסלנד שהסתיים ב-2:2 במשחק ידידות.

צפו: פוגבה מלהטט בכדור באימון נבחרת צרפת 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי