דיווח: הקבוצות הגדולות ינסו למנוע העלאת שכר לשחקנים

אלכסיס סאנצ'ס
אלכסיס סאנצ'ס | Gettyimages

על פי דיווחים בסאן הבריטי, ראשי המועדונים הגדולים ביבשת מאסו באינפלציה הבלתי נגמרת ובדרישות המוגזמות של הכוכבים הגדולים לשדרוג וינסו להגיע למעיין הסכם ביניהם בו לא ינסו לפתות שחקנים של קבוצות אחרות

(גודל טקסט)

 אין ספק שאחת הסוגיות השנויות במחלוקת בכדורגל העולמי הן גובה השכר של כדורלגני העל בקבוצות האירופאיות, שבשנים האחרונות רק עולה ומכביד על בעלי הקבוצות. עכשיו, נראה כי הקבוצות לא מוכנות לעמוד עוד בתשלומים המופרכים לטענתן לאותם כוכבים. על פי דיווחים בתקשורת האנגלית, הקבוצות הגדולות של אירופה נמצאות בשיח ביניהן כדי לנסות למנוע את המשך העלייה בשכר של השחקנים, דבר שמאיים על עתידן הכלכלי.

לפי סגן עורך הספורט של "סאן", מרטין ליפטון, שחשף בעבר שערוריות על נשיא אופ"א ספ בלאטר, הקבוצות מנסות למצוא דרך לעצור את האינפלציה של שכר השחקנים שעולה ללא הרף. בעיתדון נתנו מספר דוגמאות של שחקנים בפרמיירליג. שכר כמו של אלכסיס סאנצ'ס לצורך העניין, שמרוויח שכר אסרונומי של חצי מיליון ליש"ט לחודש במנצ'סטר יונייטד הוא דוגמא מצוינת לכך. בארסנל, ארון ראמזי נמצא באי וודאות עקב בירובה של קבוצתו ארסנל לשדרג את שכרו. ראחים סטרלינג דורש העלאה של מאה אלף ליש"ט לשבוע, מה שיתן לו קרוב ל-300 אלף ליש"ט לשבוע, אבל הנהלת הסיטי לא מוכנה להיכנע לדרישותיו.

גם מעבר לכביש, דויד דה חאה, מנקודות האור הבולטות בקבוצתו מנצ'סטר יונייטד, רוצה לשדרד את שכרו בהקבוצה. על פי הדיווחים, נראה שקבוצתו אף תהייה מוכנה למכור אותו ולא לתת לו שדרוג לשכר שם 350 אלף ליש"ט לשבוע אותו הוא דורש. עיקרו של שיתוף הפעולה הוא מעיין הסכם בין הקבוצות המובילות באירופה בו לא ינסו לפתות שחקנים אחרים עם חוזה גבוה יותר כדי לא לתת לשחקנים את מבוקשם. אחד מראשי הקבוצות אמר ל"סאן": "חלק מהתביעות של השחקנים והסוכנים שלהם בלתי מתקבלות על הדעת. אי אפשר להמשיך עם זה וחייבים למתוח להם קו".


סטרלינג. דורש שדרוג (gettyimages)

לפי משפטנים באירופה, אם הקבוצות יעשו הסכם של תקרת שכר לשחקנים, הם יעברו על חוקי העבודה החופשית באירופה ויצרו בעיה שתהייה לה השלכות על שוק העבודה. הדבר לא יהיה חוקי, לכן הקבוצות רוצות להגיע להבנה מבלי לחתום על הסכם כתוב. אותו מקור אמר: "שחקנים תמיד ירצו לעזוב כדי לשפר שכר ותנאים והסוכנים שלהם דוחפים אותם לכך, אבל אם ימצאו שהקבוצות היריבות לא יסכימו לתנאים שלהם כמו הקבוצות הנוכחיות שלהם יש אפשרות להוריד את התביעות הבלתי אפשריות שלהם. לכך יש להגיע להסכם הבנה בלתי כתוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי