דויד סילבה: "לעולם לא אשכח מה פפ והקבוצה עשו עבורי"

דוד סילבה
דוד סילבה | Gettyimages

קשר מנצ'סטר סיטי התראיין לקראת הדרבי היוקרתי בראשון מול יונייטד (18:30, ספורט1) וסיפר על התקופה הקשה בחייו עקב מצבו הבריאותי של בנו שהובילה לפרישתו מנבחרת ספרד, העזרה מהמנג'ר והקבוצה ותפקודו בקבוצה

(גודל טקסט)

קשר מנצ'סטר סיטי דויד סילבה התראיין לעיתון "דיילי מייל" וסיפר בצורה גלויה על התקופה הקשה שחווה בחייו האישיים עם הולדת בנו הפג. הראיון התקיים לקראת הדרבי מחר (ראשון) נגד מנצ'סטר יונייטד באיתיחד (18:30, שידור ישיר בספורט1). בראיון הודה סילבה שהבעיות עם בנו גרמו להחלטה לעזוב את נבחרת ספרד. הוא ישחק את משחקו האחרון בלה רוחה מול בוסניה-הרצוגובינה.

סילבה הודה שהולדת בנו בחודש החמישי בלבד הייתה התקופה הקשה בחייו. לפי המשחק בעונה שעברה בו ניצחה סיטי את טוטנהאם 1:4, המנג'ר פפ גווארדיולה נאם בפני השחקנים ואמר: "היום אתם צריכים לשחק עבור דויד סילבה ובנו שנלחם על חייו". השחקנים הפנימו ויצאו לכר הדשא נחושים בדעתם לנצח עבור חברם לקבוצה. סילבה מספר שצפה במשחק מבית החולים בולנסיה שם אושפז בנו והבין שהחברים משחקים עבורו. "זה משהו שאהיה אסיר תודה עליו לכל החיים". במשך חמישה חודשים, בברכתו של פפ, נע סילבה בין ספרד לאנגליה ולא שיחק באופן קבוע.

על ההתמודדות במקביל למשחקים: "שאלתי את עצמי איך אני יכול לעמוד בזה. המצב היה מאוד קשה. ללא ספק התקופה הכי קשה של חיי. להתגבר על מה שקורה לך בחיים הפרטיים ולשלב את זה עם העבודה שלך זה כמעט בלתי אפשרי. כשאתה כל הזמן בדרכים וטס בלי הפסקה, אתה לא הולך כמו שצריך. לא ישן ולא מתאמן כפי הנדרש. יצאתי לחלוטין מהחיים הנורמליים".

על האתנחתא שמצא בכדורגל "הכדורגל היה הדבר שהכי עזר לי. ה-90 דקות שהייתי משחק היו הרגעים היחידים שיכולתי להתנתק מהמציאות". סילבה מכיר סיפורים טרגיים מהעבר. כשהיה בן 15, בת דודתו סינטיה נפטרה ממחלת הסרטן בהיותה בת חמש בלבד. הוא הוסיף: "שום דבר לא יכול להכין אותך לסוג כזה של מאבק כמו עם מתיאו. אנשים יודעים מה זו לידה מוקדמת, אבל כשאתה חווה את זה אתה יודע כמה זה נורא. עד שאתה לא חווה דבר כזה בעצמך, אתה לא יודע מה זה. ברור שהיום אני רואה דברים קצת אחרת. אתה לומד להעריך מה חשוב בחיים. אני לא מתעסק בדברים טיפשיים יותר ולא מודאג מהם".


פפ. הרבה הערכה מצד סילבה (gettyimages)

הפרישה מהנבחרת: "עשיתי את זה כדי להיות עם הבן שלי יותר זמן. הנסיעות עם הנבחרת לוקחות זמן".

על חזרה אפשרית ללאס פאלמס כשהחוזה שלו יסתיים בסיטי ב-2020: "אני לא יודע. אולי. תכננתי את זה, אבל הדברים יכולים להשתנות בשנה וחצי".

התפקוד שלו בסיטי: "פפ גווארדיולה שם אותי בעמדה יותר מרכזית בסיטי שם אני יכול יותר להשתתף במשחק ולהיות דומיננטי. זה נותן לי הזדמנות לבטא את עצמי טוב יותר. הדבר הכי חשוב במשחק שלי הוא היכולת לראות דברים לפני אחרים כי אחרת, פיזית אני קטן מרוב השחקנים באנגליה וזו הדרך שלי להתמודד איתם. אני מציב לעצמי מטרות קשות".

השינוי שחל במנצ'סטר סיטי: "כשהגעתי לקבוצה היה כבוד עצום למנצ'סטר יונייטד והיום אני חושב שזה התשנה לכיוון הפוך. זה נחמד לדעת שהייתי חלק מהתהליך הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי