קאנטה הצטיין, סארי שוב טען: "צריך להשתפר טקטית"

אנגולו קאנטה
אנגולו קאנטה | AFP

מנג'ר צלסי אמנם החמיא בין השורות לאלוף העולם הצרפתי, אבל המשיך לדבר על כך שהוא מצפה לשיפור: "הוא משחק בתפקיד אחר בנבחרת וזה טבעי שלוקח לו זמן להסתגל". וגם: החזרה של לופטוס-צ'יק לרוטציה

(גודל טקסט)

צ'לסי חזרה למקום השלישי אחרי שניצחה אתמול (ראשון) את פולהאם 0:2 בסטמפורד ברידג' והתאוששה מההפסד הראשון בליגה 3:1 לטוטנהאם. קלאודיו ראניירי נכנע בדרבי המנג'רים האיטלקים למאוריציו סארי, וראניירי, שאימן את אנגולו קאנטה בלסטר, היה זה שטען לפני המשחק כי הקשר האחורי יכול להצליח כפליימייקר של הבלוז, לאחר שהייתה ביקורת על כך שסארי הציב אותו בתפקיד קדמי יותר ואת ז'ורז'יניו כקשר אחורי. מסתבר שראניירי צדק אחרי שהצרפתי בישל את השער הראשון לפדרו. 


סארי הוא מומחה לשינוי מיקום של שחקנים במגרש. זה בלט בנאפולי כאשר הפך את הבלגי דריס מרטנס מקשר התקפי ושחקן כנף ל-9 מדומה, עכשיו הוא משביח עוד יותר את קאנטה שגם ככה נחשב לאחד השחקנים הטובים בעולם. המנג'ר שיבח את קאנטה לאחר שמתח ביקורת על יכולתו במשחקים האחרונים ובעיקר מול טוטנהאם. סארי טען תחילה שהקשר הצרפתי לא מספיק טכני לשחק בחלק הקדמי, אבל יחד עם מתיאו קובאצ'יץ' וז'ורז'יניו הוא היה טוב מאד אתמול. "הוא שיחק מצוין וגם הגן טוב. יכול להיות שיצטרך להשתפר קצת טקטית כי הוא רגיל לשחק מעט אחרת בנבחרת וזה טבעי שאחרי שינוי צריך קצת זמן להסתגל. הוא שיחק טוב יותר היום כשהכדור היה בצד השני של המגרש. אני זוכר אולי טעות אחת שלו. כשאנגולו עם הכדור הוא צריך להישאר קרוב לז'ורז'יניו שחותך מסירות של היריבה, אבל הוא פחות טוב בלסגור מרווחים", טען המנג'ר.   

עוד שחקן שמאמן הבלוז החזיר לרוטציה וכעת מוציא ממנו את המיטב הוא רובן לופטוס-צ'יק, שבשנה שעברה פרח כמושאל בקריסטל פאלאס והעונה מיעט לשחק. כבר נראה היה שהוא יהיה עוד אחד מעשרות השחקנים שגדלו בצ'לסי ונאלצו לצאת החוצה, גם כשחזר לקבוצה סארי התעלם ממנו וטען שהוא לא מתאים לפרמיירליג, אבל זה השתנה בשבועות האחרונים, כשאתמול האנגלי כבש את שערו השני בליגה בשישה משחקים אחרי מבצע ענק של ז'ורז'יניו ואדן הזאר. "בשלושת השבועות האחרונים רובן פתר לי הרבה בעיות. בליגה האירופית הוא שיחק את הכדורגל הכי טוב מבחינה טקטית, נתתי לו לשחק בלי בעיות עם הרבה ביטחון ביכולתו", הוסיף המאמן. יש לציין כי ספק אם לולא פציעתו של רוס בארקלי היה זוכה הקשר לעלות מהספסל.



ראניירי: "הטעויות האלו מראות למה לא הצלחנו לשמור על שער נקי מתחילת העונה" (Gettyimages)


מאמן פולהאם סיים את המשחק מתוסכל, אבל קיבל מחמאות מהקולגה, כשסארי סיפר שלפני 20 שנה היה מגיע לראות אימונים של ראניירי בפיורנטינה. ראניירי, שרשם ניצחון אחד עם פולהאם בשני משחקים אמר: "דיברנו עם השחקנים על זה שהפילוסופיה של סארי היא משחק לחץ ואמרתי לבחורים להניע קדימה את הכדור, אבל דבר אחד  לדבר ודבר שני לבצע". לצערו השחקן שהוא מכיר הכי טוב עוד מהתקופה היפה בלסטר, קאנטה, הרס לו את התוכניות. "הטעויות האלה מראות למה אנחנו הקבוצה היחידה מ-92 קבוצות מקצועניות באנגליה שעדיין לא הצליחה לשמור על רשת נקייה אפילו במשחק אחד". הניצחון האחרון של פולהאם על צ'לסי בחוץ היה ב-1964. 
 

Wishing all those celebrating, a very happy #Hanukkahpic.twitter.com/ERzC4TxEeh

— Chelsea FC (@ChelseaFC) 2 בדצמבר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי