קלופ: "אני לא האפיפיור, לא אגיד לאחרים באיזו שיטה לשחק"

ז'וזה מוריניו, יורגן קלופ
ז'וזה מוריניו, יורגן קלופ | Gettyimages

מאמן ליברפול דיבר על מוריניו לקראת המפגש בין השניים מחר (18:00, ספורט1): "אם מישהו משחק בטקטיקה אחרת, נתמודד עם זה". המרסיסייד ייאלצו לאלתר בהגנה, אצל יונייטד מרסיאל צפוי לחזור להרכב על חשבון פוגבה

(גודל טקסט)
הטמפרטורה באנפילד מחר (ראשון) תהיה קרוב ל-30 מעלות צלזיוס, אבל על המגרש תשרור קרה. ליברפול נגד מנצ'סטר יונייטד היה ויהיה המפגש בין שתי הקבוצות המצליחות בכדורגל האנגלי אי פעם, עם משקל של עשרות שנות יריבות מאחוריו. ליברפול רשמה העונה את הפתיחה הטובה ביותר שלה בתולדות הפרמיירליג, והיא הקבוצה היחידה ללא הפסד, ולעומתה יונייטד מתאוששת ממשבר ונמצאת רק במקום השישי במרחק 16 נקודות ממנה. יחד עם זאת, מוריניו החנה את האוטובוס ברחבת ליברפול בשנה שעברה והצליח להשיג 0:0 וים של ביקורות. הפעם הוא מגיע עם הרכב חסר, אבל רבים סבורים שלא יחזור על אותו תרגיל מכוער אלא ישחק כמו באולד טראפורד – עם הרבה פיזיות וכדורגל עם כדורים גבוהים.


ליברפול – יונייטד (18:00, שידור ישיר בספורט1)
יורגן קלופ חושש שמוריניו ישתמש בשיטת הגבהות לשחקניו הגבוהים, ובהם מרואן פלאיני, כדי להתגבר על שיטת הלחץ הגבוה של ליברפול, ושהפורטוגלי ישחק על מתפרצות כדי להשיג ניצחון כמו ה-1:2 בשנה שעברה באולד טראפורד. במשחק ההוא השיגה מנצ'סטר יונייטד את אחזקת הכדור הנמוכה ביותר שלה אי פעם בפרמיירליג, רק 32 אחוז, אבל עדיין ניצחה. לכן, כשנשאל אתמול איזו שיטת כדורגל הוא מעדיף, אמר קלופ: "אני לא האפיפיור של שיטות הכדורגל. אני לא אומר לאנשים מה הם צריכים לעשות. אם מישהו משחק בטקטיקה אחרת, אנחנו צריכים להתמודד עם זה".


קלופ השווה את ליברפול לצרפת, שזכתה במונדיאל: "היו להם שחקנים מדהימים, אבל האם הם ניצלו עד הסוף את הפוטנציאל שלהם? האם הם שיחקו בום בום בום כמו ספרד? לא. הם שיחקו על התוצאה. המאמן שלהם דידיה דשאן עשה הכל נכון. אנחנו צריכים למצוא פתרונות במשחק לבעיות שאולי לא יהיו לנו".


לליברפול יש בעיה בהגנה, כיוון שג'ו גומס פצוע לתקופה ארוכה ועכשיו הצטרף אליו ג'ואל מאטיפ, שייעדר לפחות שישה שבועות. בנוסף, אתמול גילה קלופ שגם טרנט אלכסנדר-ארנולד פצוע לאחר שספג מכה בניצחון 0:1 על נאפולי. כשנשאל האם זה משבר בהגנה אמר: "זה משבר אם אתה מרגיש שזה משבר". ג'יימס מילנר צפוי לשחק כמגן ימני כפי ששיחק בניצחון 0:4 על בורנמות'.


Klopp's update on Trent and Clyne fitness latest: Liverpool are assessing the fitness of Trent Alexander-Arnold ‘day by day' after he sustained a knock during Tuesday night's 1-0 win over Napoli, Jürgen Klopp has confirmed. https://t.co/1oujK1QZhkpic.twitter.com/H40FzYooZL

— LFC_MP (@LFC_MP) 14 בדצמבר 2018


ז'וזה מוריניו עקץ את קלופ וטען שהוא היה צריך להשיג יותר תארים עד כה. המספרים של קלופ לעומת מוריניו טובים יותר בעידן של שניהם בשתי הקבוצות, אבל מוריניו זכה בשלושה תארים עם יונייטד וקלופ לא זכה באף אחד עם ליברפול. מוריניו גם טען שהבעיות שלו ביונייטד הן לא רק רכש מוגבל שהיה בקיץ האחרון, אלא בעיות נוספות שלא גילה מה הן. בהרכב יונייטד, פול פוגבה שוב יירד לספסל ומי שצפויים לפתוח הם אנטוני מרסיאל, מרכוס רשאפורד, ג'סי לינגארד ופלאיני בחלק ההתקפי.


אם ליברפול לא תנצח היא תרשום רצף של תשעה משחקים ללא ניצחון על יונייטד, לראשונה מאז 1987. היא הפסידה 66 משחקי ליגה נגד יונייטד, יותר מכל יריבה אחרת.


ברייטון – צ'לסי (15:30, שידור ישיר בספורט1)
צ'לסי ניצחה 0:2 את מנצ'סטר סיטי במחזור הקודם, וזה הזמן שלה להתקדם אחרי כמה תוצאות מאכזבות כמו הפסדים לוולבס ולטוטנהאם ותיקו נגד אברטון. אדן הזאר, ססאר אספיליקווטה ואנגולו קאנטה, שנחו בליגה האירופית, יחזרו לשחק. אלברו מוראטה פצוע בברכו וייתכן שהזאר יעלה כ-9 מזויף או אוליביה ז'ירו יפתח. צ'לסי חוזרת לליגה בצל ההתנהגות הגזענית של חלק מאוהדיה כלפי ראחים סטרלינג, והקריאות האנטישמיות בבודפשט ב-2:2 נגד וידאוטון. בתוך כך, ססק פברגאס אמר שהוא עשוי לעזוב את צ'לסי בינואר כיוון שנמאס לו לשבת על הספסל ומילאן מעוניינת בו. הוא שיחק במשחק האחרון בליגה האירופית ואמר: "כמו תמיד אני מנסה להיות מקצוען, אבל השנה לא יצא לי לשחק עם כל ההרכב הראשון אלא רק במשחקים עם צעירים וכאלה".


ז'ירו. לא נכנס לרשתות החברתיות (AFP)
ז'ירו. לא נכנס לרשתות החברתיות (AFP)


אוליביה ז'ירו אמר בראיון ל"מירור" שהוא הפסיק לקרוא רשתות חברתיות ו-70-80 אחוז מהכוח שלו הוא מנטלי: "כשאתה קורא את כל הרוע שיש ברשתות החברתיות, גם נגד הכוכבים הכי גדולים בכדורגל העולמי, אתה יודע שזה יעשה לך רק רע".


ברייטון תעלה עם גלן מארי שהתאושש מפציעה בכתף. בירם כיאל עשוי שוב לפתוח על הספסל. ברייטון ליקטה שש נקודות מתוך תשע האחרונות, כך שהיא לא בלחץ למרות ההפסד 1:0 לברנלי במחזור האחרון. צ'לסי ניצחה את כל ששת משחקי הליגה שלה נגד ברייטון, בהפרש כולל 1:12, אך לטובת ברייטון עומד הנתון לפיו היא הפסידה רק משחק אחד בבית העונה, לטוטנהאם.


סאות'המפטון – ארסנל (15:30, שידור ישיר בספורט2)
ארסנל תגיע למשחק עם רצף של 22 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, אבל תוצאות תיקו נגד וולבס ומנצ'סטר יונייטד מנעו ממנה להיות במקום השלישי בטבלה. הם יחסרו את סוקרטיס ושקודראן מוסטפי המושעים בעוד שהסיינטס, שנמצאים בלחץ גדול בתחתית, מקבלים חזרה חלק מכוכביהם כולל דני אינגס ושיין לונג. מנג'ר הסייטס החדש ראלף האזנהוטל אמר: "מקווה שהקבוצה שלי תראה שהיא יודעת מה היא רוצה מעצמה נגד ארסנל".


אונאי אמרי: "אנחנו במקום החמישי, וחושבים על כרטיס לארבע הגדולות". סאות'המפטון ניצחה רק שישה מ-38 משחקי הליגה האחרונים שלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי