זה יגמר באליפות? דה בריינה חוזר וזה בדיוק מה שגווארדיולה צריך

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | Gettyimages

הוא היה המוח מאחורי ההצלחה של מנצ'סטר סיטי בשנה שעברה, אבל הבלגי הגיע לעונה הזאת שחוק ופצוע. הערב (17:00, ישיר בספורט3) מול לסטר הוא יפתח לראשונה בהרכב כדי לא לתת לליברפול לברוח להם מוקדם

(גודל טקסט)
אלה ימים קריטיים עבור העונה של מנצ'סטר סיטי. האלופה הובילה עד לא מכבר את הטבלה, אך שני הפסדים ב-3 משחקי הליגה האחרונים איפשרו לליברפול לפתוח פער של 4 נקודות בפסגה לקראת רצף משחקי חג המולד. בסיומו של הרצף, במשחק שיפתח את שנת 2019, תארח החבורה של פפ גווארדיולה את האדומים של יורגן קלופ, והמטרה ברורה – היא צריכה להגיע להתמודדות בפער סביר מיריבה שכמעט ולא מאבדת נקודות. ואם נוסיף למשוואה את טוטנהאם שנושפת בעורפה של האלופה, נקבל מצב חירום. אסור לסיטי למעוד שוב גם הערב (17:00, חי בספורט3 HD) כאשר תתארח בלסטר, וזה לא טריוויאלי.


זה לא פשוט כי ניכרת עייפות מנטלית מסויימת. מבחינת החזקת כדור, מנצ'סטר סיטי שחטה כהרגלה את קריסטל פאלאס בשבת, אבל היא הפסידה 3:2 לא רק בגלל חמורות בהגנה, אלא בעיקר בגלל שלא השכילה לייצר הזדמנויות ראויות בעצמה. פאלאס היא לא בדיוק הקבוצה החכמה ביותר בפרמיירליג, בלשון המעטה, אבל האלופה הפכה את חייה לקלים יחסית – היה צריך רק להרחיק כדורים סתמיים למדי שהגיעו לרחבה. 


מסירות עומק חותכות היו חסרות מאוד, ויש שני שחקנים שמסוגלים לספק אותן בדרך כלל – קווין דה בריינה ודויד  סילבה. בלעדיהם, המשחק של סיטי חיוור הרבה יותר, והפציעה של הספרדי בעייתית מאוד בשלב זה של העונה. לכן מקווים האוהדים שהבלגי יהיה סוף כל סוף כשיר כדי לפתוח בהרכב במשחק ליגה. הוא עשוי להיות המושיע האולטימטיבי.



הגיע לעונה הזאת אחרי עונה מתישה והפציעות השאירו אותו בחוץ (GettyImages)


דה בריינה הוא המוח של סיטי, וזה לא דבר חדש. "הוא אחד השחקנים הטובים ביותר שראיתי אי פעם", הצהיר בהזדמנויות שונות גווארדיולה, ואין סיבה לפקפק בקביעתו. הבלונדיני ניחן בראיית משחק פנומנלית, והיכולת הטכנית שלו מאפשרת לו לשלוח כדורים מדויקים אשר איש ממנו לא מסוגל להמציא.


הוא פותח הגנות בנגיעה אחת. הוא משנה את הכיוון. הוא שולט בקצב. הרעיון של גווארדיולה להסיט אותו לעמדה מעט אחורית יותר בתחילת השנה שעברה התברר כהברקה. הבלגי לא רק היה מלך הבישולים של הליגה עם 16 אסיסטים. לו היו סופרים את מסירות המפתח שהובילו לשערים, ולא רק את המסירה האחרונה לכובש, מאזנו היה נוסק לגבהים בלתי נתפסים. על גאון כזה קשה מאוד לוותר מרצון.


אז פפ לא ויתר, ושחק את דה בריינה עד דק. הקשר פתח ב-36 משחקי ליגה אשתקד בדרך לאליפות, וגם 8 פעמים בליגת האלופות. לאחר מכן, העפילה בלגיה לחצי גמר המונדיאל, וכך נוספו 6 משחקים מאתגרים נוספים. לסיומת הוא הגיע מותש. חזיתי בו בערב קר באיצטדיון קרסטובסקי כאשר השדים האדומים נכנעו לצרפת 1:0 ולא הצליחו להגשים את חלום העליה לגמר. כל המעמסה היתה על כתפיו, אבל כדורים רבים מדי הלכו לאיבוד. היה זה אחד המשחקים החלשים ביותר של דה בריינה בשנים האחרונות. ברגע האמת, הוא לא סיפק את הסחורה, ואולי לא לגמרי באשמתו. מבחינה מנטלית, הוא כבר לא היה מסוגל לתפקד באופן אופטימלי.



גווארדיולה נתן לו את המנוחה והזמן להחלים, עכשיו הוא צריך אותו על הדשא (AFP)


גווארדיולה הבחין בכך, וזו הסיבה בגללה הוא מנסה לראות את הצד החיובי בפציעותיו של דה בריינה בתחילת העונה הנוכחית. הבלגי נעדר חודשיים מאמצע אוגוסט עד אמצע אוקטובר בשל פגיעה בברכו, ואז – אחרי שכבר חזר למגרשים – נפצע שוב למשך חודש וחצי. נכון לעכשיו, הוא טרם פתח בהרכב אפילו במשחק ליגה אחד, וסיטי נאלצה להסתדר ללא השחקן הדומיננטי ביותר שלה. כעת, כשהוא שוב בריא, למאמן הקטלוני יש תקווה כי ההיעדרות הממושכת דווקא תועיל לו.


"קווין סיים את העונה שעברה מותש לחלוטין. זה היה קשה מבחינתו, ואפשר היה לראות שהוא עדיין עייף כאשר חזר בתום המונדיאל והחופשה. לפעמים לוקח זמן להתאושש מהעומס. אתה אף פעם לא יכול לברך על פציעה, אבל אולי זה יעזור הפעם, כי עכשיו קווין נח. המוח שלו התאוורר, והוא מוכן לאתגרים חדשים. הוא שחקן מיוחד מאוד עבורנו, ואנחנו זקוקים לו בכשירות מלאה. אם לא ייפצע שוב, הוא יעזור לנו מאוד", אמר פפ. וכדי לשמור על היהלום שלו, החזרה נעשית באופן הדרגתי.



עכשיו העיניים נשואות למשחק מול ליברפול (GettyImages)


המשחק היחיד אחרי הפציעה בו עלה דה בריינה לדשא לשריקת הפתיחה היה בשבוע שעבר בלסטר במסגרת גביע הליגה, כאשר שתי הקבוצות שיחקו עם הרכבים חסרים, והוא הראה חדות כאשר הבקיע שער נאה. בליגה, זה עדיין הסתכם בשתי הופעות מהספסל, ונגד פאלאס אף מצא דה בריינה את הרשת, אך באופן מקרי למדי – ההגבהה שלו לא היתה מדויקת, והכדור צלל לפתע אל תוך השער. אבל אולי יש גם בכך רמז לבאות. אולי המזל שלו התהפך, ואם זה המצב, סיטי יכולה רק להרוויח. עם דה בריינה במיטבו, היא לא תחשוש גם מליברפול. הוא צריך להגיע ל-2019 עם בטחון עצמי גבוה. ולשם כך עשוי, ככל הנראה, גווארדיולה לתת לו לפתוח בהרכב כבר במשחק הקרוב.


בלסטר הבקיע דה בריינה את שערו הראשון העונה. בלסטר הוא גם צריך להחזיר את סיטי לדרך הנכונה. הקבוצה צריכה להיות יצירתית ומסוכנת יותר כאשר הוא מנהל את העניינים. הבלגי היה הכוכב הבלתי מעורער באליפות הראשונה של גווארדיולה באנגליה. הוא עשוי להיות הכוכב הבלתי מעורער אם וכאשר ההישג הזה ישוחזר העונה – ואז, במבט לאחור, הפציעה באמת תיראה כמו ברכה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי