המשחק המאובטח אי פעם בספרד: היכונו לגמר הליברטדורס

בוקה ג'וניורס נגד ריבר פלייט
בוקה ג'וניורס נגד ריבר פלייט | Gettyimages

אחרי 2:2 בבומבונרה של בוקה, התפרעויות קשות מצד אוהדי ריבר, דחיית המשחק והעתקתו לסנטיאגו ברנבאו מדריד, הכל מוכן לסופר-קלאסיקו ההיסטורי שיכריע מי תהיה אלופת דרום אמריקה (ראשון, 21:30 בספורט2)

(גודל טקסט)
זו לא הפעם הראשונה שזה נכתב, אבל אם לא יהיו הפתעות מיוחדות זה יקרה מחר (ראשון): גומלין גמר גביע הליברטדורס בין ריבר פלייט לבוקה ג'וניורס (21:30 בספורט2). אחרי 2:2 מרתק בחודש שעבר בבומבונרה של בוקה, הגומלין כידוע ייערך בסנטיאגו ברנבאו של ריאל מדריד אחרי שהמשחק שבמקור אמור היה להיערך במונומנטל של ריבר בוטל פעמיים בגלל זריקת האבנים על האוטובוס של בוקה. שערי חוץ לא קובעים, כך שבמקרה של שוויון תהיה הארכה ואם צריך גם פנדלים.


גם אם בארגנטינה לא אהבו את ההחלטה של "קונמבול" לקיים אותו מחוץ למדינה, כזכור גם בוקה גו'ניורס ערערה בדרישה לקבל ניצחון טכני ונדחתה, כעת כולם מחכים לסופר-קלאסיקו שבסיומו תהיה אלופה חדשה לדרום אמריקה, מכיוון שהליברטדורס הוא המפעל המקביל באירופה לליגת האלופות. יש לציין כי בוקה פנתה אתמול לבית הדין לערעורי ספורט בניסיון אחרון לזכות בניצחון טכני, אולם לא סביר שכלל ידונו בנושא עד שריקת הפתיחה והיא תעלה לכר הדשא כרגיל.


החשש בספרד הוא שאוהדים חוליגנים שהסתננו למדינה או קיבלו אישור מהרשויות בארגנטינה ינסו לפוצץ את המשחק בדרך כלשהי, לכן יועסקו 4000 שוטרים בתפקיד פי שניים מהכמות הרגילה בגמר ליגת האלופות. חלקם גם יעסוק בהכוונת תנועה כאשר כל איזור הברנבאו ייסגר. ממשלת ספרד הודיעה שזה המבצע המשטרתי הכי גדול הקשור לכדורגל שהיה אי פעם במדינה. סוכנים חשאיים צפויים להגיע מכל המדינה ולנסות לעקוב אחרי אוהדים חשודים. 20 סוכנים מוסווים הגיעו מארגנטינה ובשמירה על הסדר יועסקו גם 1700 אנשי ביטחון של ריאל מדריד, אנשי רפואה והמשמר האזרחי. בנוסף, הוקמו איזורי אוהדים (FANZONE) לשתי הקבוצות באיזורים נפרדים בעיר ויימכר בו אלכוהול רק עד 16:30 שעון ישראל. 



אבטחה כבדה במשחק שנדחה במונומנטל. רק שיעבור בשלום (AFP)


אחד מראשי החוליגנים של אירגוני ה"בארברבה" של בוקה ג'וניורס, מקסי מאצרו, נתפס בספרד וגורש. כשהגיע לארגנטינה טען "רק רציתי לבלות את חג המולד עם משפחתי בברצלונה. לא התכוונתי להגיע למשחק". המשטרה הספרדית חוששת כי 600 חוליגנים כאלה מנסים להגיע לספרד וכל אחד שייתפס יישלח חזרה הביתה. פורסם שנשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי מנסה להעביר חוק בקונגרס של ארגנטינה לפיו העונשים נגד הארגונים האלה יוחמרו כדי להילחם באלימות. רוב הצופים שיהיו במשחק יגיעו מספרד ורחבי אירופה (גם ישראלים רבים). בוקה וריבר הודיעו שלא הצליחו למכור את כל הכרטיסים, כאשר כל אחת קיבלה רק אלפי כרטיסים שמחירם בשוק השחור האמיר.


לפחות עיתוני ספרד מנסים להראות שיש גם דו קיום בין אוהדי שתי הקבוצות. "מארקה" הראה בשער שלו אוהדים משתי הקבוצות שהצטלמו ביחד ואמרו: "בואו נעשה פיאסטה של שלום". גם העיתון "אס" הלך על אותו רעיון וכתב בכותרת:" בירת ארגנטינה היא מדריד".  

#LaPortada 'Tengamos la fiesta en paz' https://t.co/qZMWHo1XW3#FelizSábado ☕️

— MARCA (@marca) 8 בדצמבר 2018

Buenos días, aquí tenéis la #PortadaAS del 8 de diciembre de 2018 pic.twitter.com/TU4g1XKm2j

— AS (@diarioas) 8 בדצמבר 2018


לקראת המשחק אמר מאמן בוקה, גיז'רמו בארוס שלוטו, כי הכדורגל הארגנטיני החמיץ הזדמנות להראות את הפנים היפות שלו לאחר שהגמר פוצץ והעובר לספרד. "רצינו לשחק בארגנטינה, אבל זה לא היה אפשרי. אני מבין את ההתפתחות שהובילה למצב שאנחנו חייבים לשחק במדריד. הדבר נגרם בגלל האלימות ואנחנו השחקנים והמאמנים לא יכולים לעשות דבר בקשר לזה. לצערי אנחנו לא לומדים מאירועים כאלה לקח וממשיכים לעשות את אותה טעות. במקום לדבר על כך שבוקה וריבר הובילו את הכדורגל העולמי קדימה אנחנו מדברים על אלימות".


מאמן ריבר פלייט מרסלו גאז'רדו ניסה להסתיר מה יהיה ההרכב שלו למשחק וסגר את אימון. ההרכב בעיקרון אמור לכלול את השוער פראנקו ארמני, בקישור אנצו פרס ואסקיאל פלאסיוס ויש התלבטות בין נאצ'ו פרננדס או מרטינס קוורטה ובהתקפה הצמד גונסלו מרטינס ולוקאס פראטו.


בוקה ג'וניורס הרוויחה יותר מדחיית המשחק, לאחר שהכוכב כריסטיאן פאבון שהיה פצוע ולא שיחק מה-11 בנובמבר מועמד לפתוח לצד פאבלו פרס שנפצע בעינו מרסיס אחרי ההתקפה על האוטובוס של בוקה. קרלוס טבס צפוי לפתוח רק על הספסל. לפי העיתון "אולה" בוקה מתלבטת בין שני מערכים בהתקפה – לפתוח עם דאריו בנדטו ורמון אבילה ביחד בחוד או אבילה לבדו בחוד.



פרס. התאושש מהפגיעה בעין וצפוי לפתוח (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי