בנוונטו חוגגת היסטוריה אחרי 88 שנים

שחקני בנוונטו חוגגים
שחקני בנוונטו חוגגים | טוויטר

ה'מכשפים' באקסטזה אחרי ה-0:1 על קארפי וההעפלה לסריה א' לראשונה בתולדותיהם: "אושר טהור. אין לנו את היגוואין או דיבאלה, אבל יש פה שחקנים עם אופי ענק"

(גודל טקסט)
הרומנטיקה בכדורגל האיטלקי נמשכת. בנוונטו עלתה אתמול (חמישי) לסריה א' לראשונה ב-88 שנות קיומו של המועדון הצנוע ובכך המשיכה את המסורת של השנים האחרונות בה מועדונים כמו סוסואולו, קארפי ועוד העפילו לראשונה בתולדותיהם לליגה הבכירה.

 

בנוונטו, שעלתה מהפלייאוף, היא קבוצה מעיר קטנה בדרום איטליה השוכנת 50 קילומטרים מנאפולי. מתגוררים בה רק 80 אלף תושבים והיא ממוקמת על גבעה. למשחקי הכדורגל מגיעים בממוצע כעשרת אלפים צופים. לקראת המשחק החשוב מול קארפי הצליחו ראשי הקבוצה להגדיל את מספר המקומות ביציעים ב-2,877 ולמשחק  הגיעו 13,987 צופים – שיא מועדון – וצפו ב-0:1 הדרמטי שהגיע לאחר ה-0:0 במשחק הראשון.


 

זו הייתה העונה הראשונה של בנוונטו אי פעם בליגה השנייה והיא הקבוצה הראשונה בתולדות הכדורגל האיטלקי שעולה מהליגה השלישית ("ליגה פרו") לליגה השנייה ועונה לאחר מכן כבר מעפילה לליגה הבכירה. אגב, ההעפלה לסריה ב' בעונה שעברה הייתה אחרי 12 שנים של ניסיונות וכישלונות כואבים ומאכזבים בפלייאוף. ב"גאזטה דלו ספורט" נכתב שאחרי הניצחון העיר התפרצה באושר כמו הר הווזוב הקרוב ואם היה אפשר כל העיר הייתה נכנסת לאצטדיון.

 

מאמנה ושחקן העבר של נאפולי מרקו ברוני אמר בסיום: "זה הגיע לנו. ההרגשה היא אושר טהור. זה הישג מדהים, אבל נלחמנו עבורו והיה מגיע לנו. הקבוצה הייתה בכושר פנטסטי ומאוד חזקה. אני מקדיש את הניצחון לאשתי לילדיי, לנשיא ולאוהדים הנפלאים. אולי אין לנו שחקנים כמו גונסאלו היגוואין או פאולו דיבאלה, אבל יש לנו שחקנים עם אופי ענק".


שחקני בנוונטו חוגגים היסטוריה (טוויטר)
שחקני בנוונטו חוגגים היסטוריה (טוויטר)


הכינוי של בנוונטו הוא "המכשפים" והסמל שלה הוא מכפשה רוכבת על מטאטא. השחקן הבולט בקבוצה העונה היה פאביו צ'רבלו בן ה-30 שכבש 20 שערי ליגה ושיחק בעבר ברג'ינה, טרננה ועונה באטלנטה. גיבור הקבוצה היה הרומני ג'ורג'ה פושקאש בן ה-21 שמושאל כבש שלוש עונות  מאינטר וכבש אתמול את שער הניצחון היקר מפז.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי