סאקי: "בספרד לא היו חוגגים ניצחון כמו של יובה על נאפולי"

אריגו סאקי
אריגו סאקי | Gettyimages

מאמן מילאן ונבחרת איטליה לשעבר מתח ביקורת קשה על הטקטיקה של אלגרי בניצחון יובנטוס 0:1 על נאפולי: "אבות הכדורגל לא היו מאשרים בחיים משחק כזה"

(גודל טקסט)

מאמן מילאן, נבחרת איטליה והמנהל המקצועי של ריאל מדריד בעבר, אריגו סאקי, מתח ביקורת על הטקטיקה בה בחר המאמן מסימיליאנו אלגרי שבחר לשחק הגנתי מול נאפולי וניצח בסופו של דבר 0:1 בסן פאולו ביום שישי האחרון.

"אם זה היה קורה בספרד, לא היו חוגגים ניצחון כזה", אמר סאקי שלדעתו מאמן יובנטוס היה צריך לבחור ביגה התקפית יותר במשחק העונה. "נכון שהם כבשו וזכו אולי בצדק בניצחון, אבל הם עשו את זה בערך בדקה ה-15 ומאז לא עשו כלום", אמר בראיון ל"קוריירה דל מצוג'ורנו". "יובה עסקה כל המשחק בהגנה. כל הקבוצה שיחקה אחורה".

האיטלקי בן ה-71 התפרסם בכך שהביא את משחק הלחץ לעולם והנהיג משחק התקפי מדהים במילאן עם שלושת ההולנדים שלה רוד חוליט, פראנק רייקארד ומרקו ואן באסטן. סאקי סבור שהצורה בה שיחקה יובה בשישי עשויה לגרום לקבוצות אחרות לעשות את אותו דבר.


סאקי. ביקורת קשה על אלגרי (Gettyimages)

"אבות הכדורגל לא היו מאשרים בחיים משחק כזה", אמר מאמן העבר. "עבור מי שהתאהב במשחק הכדורגל רק כדורגל התקפי נחשב ולא הגנתי. ליובה יש הכל כדי להפוך לקבוצה גדולה, אבל ההשתפרות שלהם תהפוך בעייתית אם יתנו ליריבות לשחק 70 דקות ורק יעקצו".

לעומת סאקי, קפטן העבר של אלסנדרו דל פיירו פרגן לזברות על הניצחון בנאפולי: "רוח ההקרבה של הביאנקונרי בנאפולי בלט בשטח. אלו מאפיינים שנראה שהלכו לאיבוד העונה. הקרדיט מגיע כולו למקס אלגרי. יש ליובה יותר נקודות מעונה שעברה, אך הסרייה A הרבה יותר מאוזנת העונה. נאפולי סבלה מכך ששחקניה הבכירים לא היו טובים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי