בושה: לאציו נקנסה רק ב-50 אלף יורו בפרשת "אנה פרנק"

סטיקרים של אנה פרנק
סטיקרים של אנה פרנק | AFP

הסאגה שהסעירה את איטליה באוקטובר האחרון, בעקבות הדבקת סטיקרים של הנערה היהודייה על כיסאות אוהדי רומא כמחאה, הסתיימה בקנס עלוב של ההתאחדות האיטלקית לקבוצה מעיר הבירה

קבוצות: לאציו
(גודל טקסט)
פרשת "לאציו ואנה פרנק" שהסעירה את איטליה באוקטובר האחרון, הסתיימה היום (חמישי) בקנס עלוב בסך 50 אלף יורו שספגה הקבוצה מההתאחדות האיטלקית. כזכור, באוקטובר האחרון כמה מאוהדי האולטראס של לאציו השאירו אחרי משחק ליגה סטיקרים של אנה פרנק על חולצות של שחקני רומא שנועדו לפגוע באוהדי היריבה העירונית. הפרשה עוררה סערת ענק באיטליה ונשיא לאציו ניסה לפייס את הקהילה היהודית והגיע לבית הכנסת ברומא, אך לא זכה לשיתוף פעולה.


ראש הממשלה והנשיא האיטלקים גינו את המקרה, כשגם פוליטיקאים רבים ואנשי כדורגל בארץ המגף מחו כנגד האירוע. במחזור לאחר מכן, החליטו באיטליה להקריא קטעים מיומנה של אנה פרנק לפני כל משחק ליגה, כדי לעורר את מודעות האוהדים האיטלקים והדבר עורר הדים רבים בעולם.



התופעה של הסטיקרים הייתה תגובה לכך שאוהדי לאציו נאלצו לעבור לשבת ביציע של אוהדי רומא במשחק נגד קליארי, כעונש על העלבת חלק משחקני היריבה בקולות של חמור.


לאציו הייתה אמורה לקבל עונש של סגירת האצטדיון לשני משחקים, אבל לדברי ועדת המשמעת המועדון נקט את כל האמצעים למניעת תופעה דומה ולכן העונש שהוטל עליה היה קטן יותר. הוועדה הסבירה שאם האצטדיון היה נסגר לשני משחקים, הוא היה מושת על כל אוהדי לאציו שלא היו יכולים לצפות בקבוצתם. אחרי האירוע 13 מאוהדי לאציו הואשמו בהפצת הסטיקרים והורחקו מהמגרשים למשך חמש עד שמונה שנים.


#siamotuttiannafrank mi dissocio da questi tifosi, per fortuna minoranza. Il calcio non è questo, il calcio è rispetto, il calcio è tifo pic.twitter.com/VkiZq4wGNh

— Francesco (@francescopallu1) October 24, 2017


אוהדי לאציו ידועים בגישה הימנית שלהם ובדרבי מול רומא ב-1998 הניפו דגל שאמר: "אושוויץ היא המדינה שלכם, תנורי הגז הבית שלכם".


אוהדי לאציו. ההתאחדות התקפלה מולם (gettyimages)
 אוהדי לאציו. ההתאחדות התקפלה מולם (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי