אנצ'לוטי: גאטוסו כמו מצביא, השחקנים אחריו באש ובמים

קרלו אנצ'לוטי עם ג'נארו גאטוסו
קרלו אנצ'לוטי עם ג'נארו גאטוסו | Gettyimages

המאמן הוותיק החמיא לשחקנו לשעבר, שרשם עשרה משחקים רצופים ללא הפסד על ספסל הרוסונרי: "גאטוסו הנשמה של מילאן. כשחקן צעק על קאקה וסיידורף והיום הוא עושה את אותו דבר כמאמן"

(גודל טקסט)
קרלו אנצ'לוטי בן ה-58, שנמצא בשנת שבתון מאז פוטר מבאיירן מינכן, התראיין ל"גאזטה דלו ספורט" על הקאמבק המסתמן של מילאן תחת המאמן ג'נארו גאטוסו, שהיה חניכו כשאימן ברוסונרי. מילאן מדורגת שביעית, אבל לא הפסידה כבר עשרה משחקים (7 נצחונות ו-3 תוצאות תיקו בכל המסגרות) ונראה שהיא מסוגלת להיכנס למאבק על אחד הכרטיסים לליגת האלופות אם תמשיך בקצב צבירת הנקודות הנוכחי.


רבים הרימו גבה כשגאטוסו מונה לתפקיד, אחרי שההצלחה היחידה שלו כמאמן הייתה להעלות את פיזה מהליגה השלישית לשנייה. אנצ'לוטי הודה: "קיוויתי שהוא יצליח, אבל כלל לא הייתי בטוח בזה. כשאתה מקבל קבוצה באמצע העונה, יש הרבה קשיים וסימני שאלה. הוא הצליח לכדרר בין הקשיים השונים והשחקנים ממש בוטחים בו. מניסיוני, אני יודע שאם יש לך קרדיט מהשחקנים אתה יכול להשיג הכל. הוא כמו מצביא ענק והשחקנים מוכנים ללכת אחריו באש ובמים. הוא הנשמה של מילאן והשחקנים מפקידים בידיו את הרוח והידע שלהם".



אם הוא עוקב אחרי מילאן:
"אני רואה את המשחקים שלהם בטלוויזיה. אני קצת רומנטיקן מיושן. אני מאושר שהקבוצה שלי בעבר מצליחה". במשחק האחרון בניצחון 0:1 על סמפדוריה נראה גאטוסו מנסה לתקן את הדגל של הקוון עם נייר סלוטייפ. אנצ'לוטי התלוצץ: "זה הדבר היחיד בו הוא טעה עד היום כמאמן".



גאטוסו עם אנצ'לוטי בימים המשותפים במילאן (Gettyimages)


הרושם מגאטוסו: "תוך חודש הוא יצר את הכימיה הנכונה בינו לבין השחקנים. יש מאמנים שזה לוקח להם שנים. אולי זה בגלל שאין פינה במילאנלו שהוא לא מכיר. הוא היה אולי השחקן הכי חשוב שלי מבחינת הפילוסופיה של הקבוצה, אותה הוא מחזיר עכשיו למילאן. אתה יכול ללכת רחוק רק אם הקבוצה, האוהדים והמועדון צועדים ביחד איתך לאותו כיוון".


La prima pagina della Gazzetta dello Sport:
⚽ Ancelotti promuove Gattuso
⚽ Immobile spacca e De Vrij rompe
⚽ Champions, esame Messi per Conte pic.twitter.com/nF706IKGD0

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) 20 בפברואר 2018

גאטוסו כמאמן: "יש הרבה קלישאות וסטראוטיפים בכדורגל העולמי. חושבים שאם היה לו רק כח רצון ולא טכניקה, זה מה שהוא מביא גם כיום למילאן. אם המאמן היה שוער, הוא יכניס 11 שחקנים לשער? זו תיאוריה מצחיקה. הוא למד המון, התחיל באימון מההתחלה, התקדם ולמד להתמודד גם עם אכזבות. כיום הוא משחק כדורגל שמבוסס על אחזקת הכדור וכדורגל מאוזן תוך כדי ניסיון שהאוהדים ייהנו. הוא יודע את מה שלימדתי את השחקנים שלי. כשהכדור ברגליים שלך, היריב לא יכול להחזיק בו. זה בנאלי, אבל נכון".


ההשוואות של מילאן בעידן אנצ'לוטי לזו הנוכחית:
"קאקה וקלרנס סיידורף היו שונים מסוסו והקאן צ'להאנולו כיום, אבל הרצון לעבות את הקישור ולהשאיר חלוץ בחוד נשאר דומה. אני מאמין שמילאן מסוגלת לסיים במקום הרביעי ולעלות לליגת האלופות. גאטוסו לוחץ על הכפתורים הנכונים של השחקנים. ראיתם איך ג'אקומו בונאבנטורה רץ למעלה וכבש ואיך לוקאס ביגליה הפך מפלופ לקשר מצוין. מילאן כמעט לא סופגת בגלל שהיא משחקת כיחידה אחת. גאטוסו נתן לקבוצה זהות".


האופי של גאטוסו:
"כשחקן הוא היה צועק בלי סוף על קאקה, סיידורף ופיפו אינזאגי. היום כמאמן הוא עושה את אותם הדברים. אם מילאן תסיים לפני אינטר בטבלה זה יהיה הישג ענק. אל שתשכחו שהוא קיבל את הקבוצה במצב נוראי".



"כשחקן גאטוסו צעק בלי סוף על קאקה, סיידורף ואינזאגי. היום כמאמן הוא עושה את אותם הדברים" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי